beantwoord

Reis afgebroken vanwege te grote vertraging

Beste NS,

Op 15 december vertrok ik om 10:14 uur vanuit Gouda naar Hengelo om vervolgens van Hengelo voor een dagje naar Osnabrück te reizen. Helaas kwam ik niet verder dan Amersfoort vanwege een seinstoring die 2,5 uur duurde. Aangezien dit zou betekenen dat ik dan drie uur later in Osnabrück zou zijn, besloot ik nadat de seinstoring voorbij was weer terug naar Gouda te gaan. Ik heb geprobeerd geld terug te vragen via ns.nl maar de site geeft aan dat er geen vertraging was. Hoe moet ik mijn aanvraag nu doen.

Met vriendelijke groeten,

Zep Honselaar
icon

Beste antwoord door Denice NS 28 december 2018, 12:02

Hoi Zep. Welkom bij de Community!

Ik begrijp dat je eindbestemming in Duitsland ligt en dan ook vast een Internationaal ticket had? In dat geval kan je hier een claim indienen.

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Zep. Welkom bij de Community!

Ik begrijp dat je eindbestemming in Duitsland ligt en dan ook vast een Internationaal ticket had? In dat geval kan je hier een claim indienen.
Hoi Denice,

Dank voor de tip maar dat gaat niet, vrees ik, want ik had het Niedersachsen ticket op bahn.de gekocht.
Ah, in dat geval zal je je claim in moeten dienen bij de Deutsche Bahn. Dat kan hier.
Helaas is het niet mogelijk een Niedersachsen ticket te retourneren. Hoe kan ik bij de NS een vertragingsclaim indienen?
Reputatie 7
Badge +4
U kunt normaal een aanvraag doen voor Geld terug bij vertraging en dan aangeven dat u de eindbestemming in Nederland niet heeft bereikt. Het probleem zit hem echter in de aansluiting en als er dan vertraging is, is die in dit geval bij een andere vervoerder. Er was wel vervangend busvervoer.

Beide kaartjes zullen niet terugbetaald worden, vrees ik. U kunt het hooguit proberen bij de exploitant van de lijn vanaf Hengelo naar Duitsland. Dat is Eurobahn. Erg optimistisch ben ik niet.
Reputatie 5
Dit is een risico bij het van tevoren kopen van zulke tickets. Pure pech. De kans iets vergoed te krijgen is nagenoeg uitgesloten. U had met de vervangende bus kunnen gaan (of omreizen via Zwolle naar Deventer en Hengelo, was dat geen mogelijkheid?). Maar begrijpelijk dat u weer huiswaarts bent gegaan. Begrijpelijk, want op zo'n lange afstand en met zo'n vertraging heeft een dagtripje weinig zin meer.
Nee, alle treinverbindingen in Amersfoort lagen plat, dus via een andere route reizen was ook niet mogelijk. Het gaat me ook niet om vergoeding van het Duitse ticket, maar om de NS vergoeding voor vertraging van meer dan een uur waarvan hier duidelijk sprake is.
Reputatie 7
Badge +4
in dat geval zou ik bezwaar maken op het moment dat u de afwijzing ontvangt. Dan kunt u uw bezwaren toelichten. Een mens kijkt er dan naar. Maar dan zal het nog alleen om de vertraging bij NS gaan, al zou tot Hengelo redelijk zijn. Dat kan onder eindbestemming niet bereikt.
Zal ik doen, dank u, Thom!

Reageer