beantwoord

Reis duurder vanwege seinstoring

• 26 juni 2019
  • 6 reacties
  • 405 Bekeken

Goede dag!

Traject: Amersfoort Schothorst-Duivendrecht. Vanwege een seinstoring moest ik mijn reis aanpassen en via Utrecht en Amstel te rijden om te zorgen dat ik op tijd op werk was. De reis kost 9:10 in plaats van 8:70 en moet ik nog met de metro van Amstel naar Duivendrecht.

Hoe zorg ik dat ik de extra kosten van de treinrit terug krijg? Ik weet dat het gaat om een kleine bedrag, maar toch vind ik het onacceptabel.

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Tamzin 26 juni 2019, 08:49

Als u omreist zonder onderweg uit te checken betaalt u niets extra's. Vanaf Utrecht reist u naar Amstel maar u had vanaf Utrecht ook de rechtstreekse trein naar Duivendrecht kunnen nemen en dan had u dus niets extra's hoeven te betalen. De extra kosten vanwege uw eigen keuze om via Amstel te reizen zijn vrees ik dan ook voor eigen rekening.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als u omreist zonder onderweg uit te checken betaalt u niets extra's. Vanaf Utrecht reist u naar Amstel maar u had vanaf Utrecht ook de rechtstreekse trein naar Duivendrecht kunnen nemen en dan had u dus niets extra's hoeven te betalen. De extra kosten vanwege uw eigen keuze om via Amstel te reizen zijn vrees ik dan ook voor eigen rekening.
Reputatie 3
U kunt tenminste bekijken hoeveel langer eze reis vergeleken met normaal duurde en dan zonodig de VGBV (vergeoding bij vertraging-tenminste 30 min.) claimen.
Of smokkelen en niet in+uitchecken bij GVB-kan net op dat stukkie makkelijk, al sta ik niet in voor de sporadische GVB-controles (als het al gebeurt meestal avond of weekend).
Reputatie 6

Of smokkelen en niet in+uitchecken bij GVB-kan net op dat stukkie makkelijk, al sta ik niet in voor de sporadische GVB-controles (als het al gebeurt meestal avond of weekend).

Dit is gewoon een frauduleus advies, en dat hoort niet thuis op deze Community !
Amersfoort Schothoorst - Duivendrecht 0:36

Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Duivendrecht 1:03-1:14

Amersfoort Schothorst -Utrecht- Amstel 0:43 plus 0:07 in metro; totaal 0:50

....en vandaag een nieuwe storing, reis ik via Amstel weer
@Brumbrum Welkom op onze NS Community, Brumbrum!

Ik begrijp uit je verhaal dat je op eigen initiatief een route hebt gekozen en hierbij extra kosten hebt gemaakt bij een andere vervoerder, klopt dat?
Normaliter geven wij het alternatieve reisadvies aan, wanneer dat nodig is, en dien jij je hieraan te houden. Wanneer de metro hierbij hoort, dan zorgen we dat de poortjes van de metrolijn openstaan, zodat je niet hoeft om te checken. Geldige NS vervoerbewijzen zijn dan ook geldig in de betreffende metro op dat specifieke traject.
Als dit niet zo is, dan kun je voor een vertraging van 30+ minuten een claim indienen. Voor reizen op eigen initiatief met extra kosten kunnen we helaas weinig doen. Is dit ook de situatie geweest, zoals ik hem nu beschrijf?

@bahnrider Ik ben het eens met Abbeyroad. Wij stellen het hier niet op prijs om zwartrijden aan te sporen.
Reputatie 3
Maar door het omreizen via Utrecht Centraal naar Duivendrecht heb je toch een half uur vertraging? Dan zou je de helft van je ritprijs terug moeten krijgen. Van die helft kun je alternatief vervoer bekostigen, zoals de reis naar Amstel of metro.

Reageer