beantwoord

Reis onderbroken door uitval trein

• 18 februari 2021
  • 5 reacties
  • 62 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik ben afgelopen vrijdag 12 Februari van Delft naar leeuwarden gereist.

De trein viel uit bij almere, aangeraden werd de bus te nemen naar Almere oostvaarders en daar de reis te vervolgen.

Hetvolgende is er gebeurd met de reis:

1. traject delft-Almere centrum viel onder daltarief, wat de totale reis had moeten zijn. nu kwam daarbij een vol tarief van Amere Oostvaarders naar Leeuarden. 
  2. De reis is dus opgedeeld in twee enkeltjes. Voor het eerste enkeltje heb ik geld teruggekregen. maar Het tweede voltarrief is gewoon blijven staan. 
  3. Deze reis hoorde 1 daltariefticket Delft-Leeuwarden te zijn + restitutie voor de vertraging/uitval. 

Deze situatie is aan de telefoon niet begrepen. Degene die mij hielp heeft twee keer een uur vertraging aan gevraagd over beide enkeltjes. Dit is dus duidelijk niet de bedoeling. Eindstand ben ik ongeveer 29,52 kwijt in de plaats van 10 euro zoals het zou moeten zijn, wanneer je in totaal 2,5 uur vertraging oploopt een onafgebroken enkeltje in daltarief.

Ik vindt het zeer jammer dat nergens bij de restitutieaanvraag een optie staat of je reis is afgebroken omwille van de uitval van een stuk traject. Ik zal zeker niet de eerste of de laatste zijn die een deel van het traject gemaand word met een alternatieve vervoerder te reizen.

Met Vriendelijke Groet

icon

Beste antwoord door Momo 18 februari 2021, 20:58

Zie hiervoor ook een ouder topic door een oud-moderator. U hoort inderdaad het teveel betaalde bedrag terug te krijgen wat is berekend voor dit tussentijds uitchecken, plus de GeldTerugbijVertraging. 

Wanneer er een calamiteit is en reizigers moeten een deel van hun reis met de bus afleggen, dan zit er meer dan 35 minuten tussen uit- en weer inchecken, hoe zit dat dan met restitutie?
Reizigers checken uit op het station waar de trein niet verder gaat, en kunt dan (gratis) met de bus naar het station vanaf waar weer verder gereisd kan worden met de trein. Voor het vervolgtraject checken ze weer in. Dit is dan op een ander station en meestal ook na 35 minuten. Het kan dan zijn dat je tegen spitstarief verder reist, terwijl je aan het begin van de reis in het dal had ingecheckt. In dit geval kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Zij beoordelen de situatie en zullen als het aannemelijk is dat tussentijds uitchecken nodig was ervoor zorgen dat je het teveel betaalde bedrag terugkrijgt (nog afgezien van GTBV waar alle klanten bij een calamiteit en een vertraging van meer dan een 30 minuten gebruik van kunnen maken).

Bekijk origineel

5 reacties

Beste Jangp,

Welkom op dit forum.

Ik neem even aan dat u in Almere Oostvaarders weer in de spitsuren ben ingestapt. Aangezien de busreis Almere Centrum-Almere Oostvaarders waarschijnlijk langer dan een half uur heeft geduurd wordt er inderdaad een nieuwe reis opgestart tegen het dan geldende tarief.

Dit is hier inderdaad wel meer voorgekomen en zou zeker voor de klantenservice heel herkenbaar moeten zijn. Ik hoop voor u dat een moderator dit even oppakt. U ontvangt dan waarschijnlijk een privebericht om e.e.a. af te handelen.   

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je een (afwijzing)mail hebt gekregen van de GeldTerugbijVertraging-regeling op jouw aanvraag kun je daarop reageren met jouw verhaal. Het wordt dan door een persoon bekeken.

Hallo jangp, welkom op de NS Community.

Naar dat je lange reis hierdoor nog langer heeft geduurd. Precies wat MoDe aangeeft, je kan op de mail met de afwijzing/goedkeuring van de claim reageren zodat deze door een collega van de betreffende afdeling kan worden herzien.

Reputatie 7
Badge +3

Zie hiervoor ook een ouder topic door een oud-moderator. U hoort inderdaad het teveel betaalde bedrag terug te krijgen wat is berekend voor dit tussentijds uitchecken, plus de GeldTerugbijVertraging. 

Wanneer er een calamiteit is en reizigers moeten een deel van hun reis met de bus afleggen, dan zit er meer dan 35 minuten tussen uit- en weer inchecken, hoe zit dat dan met restitutie?
Reizigers checken uit op het station waar de trein niet verder gaat, en kunt dan (gratis) met de bus naar het station vanaf waar weer verder gereisd kan worden met de trein. Voor het vervolgtraject checken ze weer in. Dit is dan op een ander station en meestal ook na 35 minuten. Het kan dan zijn dat je tegen spitstarief verder reist, terwijl je aan het begin van de reis in het dal had ingecheckt. In dit geval kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Zij beoordelen de situatie en zullen als het aannemelijk is dat tussentijds uitchecken nodig was ervoor zorgen dat je het teveel betaalde bedrag terugkrijgt (nog afgezien van GTBV waar alle klanten bij een calamiteit en een vertraging van meer dan een 30 minuten gebruik van kunnen maken).

Het is dan toch helaas weer tragisch te noemen dat de klantenservice één en ander verkeerd heeft afgehandeld. Klant moet nu weer contact opnemen met diezelfde klantenservice. Kan het niet echt klantvriendelijk vinden sorry.

Reageer