beantwoord

Reis zonder overstappen geboekt

• 10 August 2018
  • 2 reacties
  • 193 Bekeken

Goedemorgen NS,

Wij hebben een trein ticket geboekt naar Berlijn zonder overstap, helaas op het moment dat we in de trein zitten, krijgen we te horen dat we toch meerdere malen moeten overstappen ivm een defect ergens op het spoor. Erg vervelend want een ticket met overstappen was goedkoper dan een trein rit zonder overstappen. Is er ergens enige compensatie? Aangezien wij dachten lekker relaxed in een keer door te kunnen reizen zonder overstap, nu moeten we op de spot uitvogelen hoe en wat? Eerlijk gezegt als ik dit wist van te voren was ik met de auto gegaan. Nu moeten we trouwens met een stop trein en bussen verder reizen, erg teleurstellend is dat er ook geen catering in de trein is ivm dat de trein korter rijd. Nu hebben we ook zeker vertraging opgelopen, we moeten rond een bepaalde tijd in Berlijn zijn. Ivm een afspraak. Dit kan hierdoor ten koste gaan. Graag hoor ik wat jullie te bieden hebben.

Met vriendelijke groet,
Een teleurgestelde reiziger.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 August 2018, 12:07

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge
Vervelend dat de reis anders verloopt dan verwacht. Op internationale tickets is ook een Geld Terug bij Vertraging-regeling van kracht, die overigens minder royaal is als die van NS in Nederland.

>60 minuten vertraging betekent, dat je 25pct van de ticketprijs terugkrijgt. Op de site van NS international kun je je aanvraag doen.
https://www.nsinternational.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Overigens gaat het hier om noodweer, iets waar ook DB en NS weinig aan kunnen doen. Wellicht wordt dit gezien als overmacht. Goede reis.

Verstoord treinverkeer naar Berlijn

Door noodweer in Duitsland is het treinverkeer naar Hannover en Berlijn verstoord.
Vanuit Nederland rijden er treinen tot Bad Bentheim. Tussen Bad Bentheim en Hannover rijden stoptreinen en tussen Bad Bentheim en Osnabrück ondersteunend bussen.
Vanaf Hannover rijden sneltreinen naar Berlijn, eventueel omgeleid via Braunschweig.
Omreizen via Köln met ICE wordt afgeraden, omdat deze ICE's druk bezet zijn.
Het is onbekend, hoe lang dit gaat duren.
Dit bericht is geplaatst op vrijdag 10 augustus om 7:45 uur
Goedemiddag AxelJay en welkom bij de NS Community.

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat jullie reis door deze weersomstandigheden is verstoord. Ik zie dat Raymond123 je al heeft gewezen op de Geld Terug bij Vertraging compensatieregeling voor internationale reizen. Ik wil je echter alsnog graag adviseren om direct contact op te nemen met onze NS International afdeling. De kans bestaat dat mijn collega's daar nog iets voor jullie kunnen betekenen met betrekking tot het prijsverschil van overstap vs. geen overstap. Je kunt deze collega's bereiken via 030-2300023, Twitter, of een Chat gesprek (onderaan de pagina, knop 'Chat').

Reageer