beantwoord

Reishistorie niet werkend

Reputatie 2
  • Reisadviseur**
  • 84 reacties
Beste NS,

Ik probeer al 2 dagen geld terug te vragen na vertraging via mijn NS. Helaas krijg ik telkens de volgende melding:

"Op dit moment kan het systeem uw OV-chipkaart gegevens niet ophalen. Probeer het later nog een keer."

Is er een storing gaande? Ik wil mijn aanvragen ook gewoon kunnen indienen namelijk en niet steeds er weer een herinnering voor moeten aanmaken. Gaarne dit op te lossen! Gebruik van andere browsers of mobiel geeft steeds hetzelfde.

Mvg,

Ludi
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 april 2018, 12:48

Ik heb Erryt er net op attent gemaakt dat er wel sinds vrijdag een storing is in de reishistorie en dat er gewerkt wordt om dit op te lossen. Erryt heeft inmiddels naar mij gereageerd dat hij dat nu ook gezien heeft en is nu op zoek naar zijn kop koffie om te voorkomen dat hij meer over het hoofd ziet 😃

Dus ja, er is op dit moment een storing bij het inzien van de reishistorie en deze is bekend.
Bekijk origineel

10 reacties

Er is geen storing gaande, Ludi. Soms speelt dit probleem als er meerdere OV-chipkaarten zijn gekoppeld. Vaak krijg je dan helemaal geen reishistorie te zien. Is dat bij jou ook het geval. Dit kan je onder Mijn Producten achterhalen. Er bestaat wel een omweg om je claim alvast in te dienen. Dat doe je door dit formulier in te dienen, maar het is natuurlijk meer wenselijk om dit vanuit je eigen reishistorie te doen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik kan ook sinds vrijdag mijn reishistorie niet zien, ook de melding bij inloggen "Op dit moment kan het systeem uw OV-chipkaart gegevens niet ophalen. Probeer het later nog een keer."

En wanneer ik via het menu naar Reishistorie &Transacties ga blijft het vakje voor kaartnummmer leeg en krijg ik geen reishistorie.
Ik heb inderdaad een 2e kaart gekoppeld in MijnNS, staat overigens alleen een OV-fiets abonnement op, maar die is al gekoppeld sinds vorig jaar mei en leverde nooit eerder problemen op met opvragen reishistorie.
Heel erg vreemd. Als deze kaart nog een tijd geldig is zou je deze dan eens willen verwijderen. Deze kan je later altijd weer koppelen. Graag verneem ik of dit het tot het gewenste resultaat leidt.
Ik heb Erryt er net op attent gemaakt dat er wel sinds vrijdag een storing is in de reishistorie en dat er gewerkt wordt om dit op te lossen. Erryt heeft inmiddels naar mij gereageerd dat hij dat nu ook gezien heeft en is nu op zoek naar zijn kop koffie om te voorkomen dat hij meer over het hoofd ziet 😃

Dus ja, er is op dit moment een storing bij het inzien van de reishistorie en deze is bekend.
Reputatie 7
Badge +3
Welke kaar zou ik dan moeten verwijderen? Bij de kaart waarop mijn OV-fiets abonnement staat heb ik niet de mogelijkheid deze te verwijderen uit NS account, wel bij die met mijn traject-vij abonnement erop.

En ik zie nu een nieuw topic van iemand die ook de reisgevens niet kan inzien. Is er dan toch een storing?

Edit: ik zie nu de reactie van JBa en doe nog even niets, maar wacht af.
Badge +3
Dashboard blijft een tijdje leeg...

En dan die melding inderdaad...

Ik heb maar één kaart, dus storing inderdaad, want https://www.ns.nl/mijnns#/reishistorie?period=last-year doet erg zijn best maar toont ook niets.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb Erryt er net op attent gemaakt dat er wel sinds vrijdag een storing is in de reishistorie en dat er gewerkt wordt om dit op te lossen. Erryt heeft inmiddels naar mij gereageerd dat hij dat nu ook gezien heeft en is nu op zoek naar zijn kop koffie om te voorkomen dat hij meer over het hoofd ziet :D

Haha, dacht zeker een rustige dienst te hebben op deze zonnige zondag dat iedereen buiten in het zonnetje zit 🌞

Het laatste is dan wel weer weer waar, ben intussen met de laptop naar buiten verkast. Ik zal jullie de aanblik van mijn blote benen besparen 😎
Het is inderdaad lekker weer. Waarom zitten jullie allemaal achter de pc 🙂 ? Nee hoor. Ik help jullie erg graag en ik moet er niet aan denken om nu naar een rustig leeg forum te starten.
Badge +3
Tja, Mijn NS wil eerst een Kaart... Lijkt wel een HC, dus zoeken maar :P
Overigens, een vergeten INcheck is volgens mij nog niemand ooit gelukt via Mijn NS dus die regel dat je dat daar eenvoudig kan regelen is een 'onzin' en mag weg! 🤔

Of heb ik een zonnesteek opgelopen? post320382 (die van Erryt) heeft dat juist voorkomen, want lekker binnen inderdaad!

Reputatie 2
Storing is in ieder geval weer opgelost. Heb mijn aanvragen eindelijk kunnen indienen.

Reageer