Voor werk moest ik van Delft terug naar Bergen op Zoom reizen. De trein rijdt normaal van Delft naar Bergen op Zoom via 1 intercity, echter moest ik nu via Delft Campus een bus pakken richting Schiedam Centrum, om vervolgens de Metro naar Rotterdam Blaak te pakken en de trein van Blaak naar Bergen op Zoom te nemen. Echter zou de laatste bus om 22:40 vertrekken zodat ik de metro bij Schiedam Centraal zou halen, maar deze vertrok pas om 22:45. Hierdoor heb ik de 2 aansluitingen gemist en kan ik alleen nog maar in Roosendaal komen. Vergoed NS de reiskosten van Roosendaal naar Bergen op Zoom, of hoe werkt dit? (PS; Door haast op Delft Campus heb ik hier niet in kunnen checken, is dit een groot probleem?)
Ook al meer dan een half uur in de wachtrij voor de NS klantenservice, terwijl dit al een half uur minder dan 2 minuten zou moeten duren?
Als u zwart gereisd hebt tussen Delft en Rotterdam (u dient ook in de bus ingecheckt te zijn) en daardoor de laatste trein gemist hebt in Rotterdam heeft u natuurlijk weinig te vorderen.
Verder geldt dat u als u aan het eind van de dag strandt NS de plicht heeft om te regelen dat u alsnog thuiskomt. U had daarvoor het personeel kunnen vragen of contact via de servicesuil kunnen opnemen.
Als u verder vervoer vanaf Roosendaal op eigen houtje hebt geregeld zijn de kosten voor eigen rekening.
Nee, NS vergoedt geen reiskosten als je zelf een alternatieve route neemt. Bij stranden dien je telefonisch of via infopaal contact op te nemen met NS klantenservice over de mogelijkheden om.thuis te komen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.