beantwoord

Reizen in de spits door storing met Dal Vrij

  • 18 March 2022
  • 2 reacties
  • 509 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo,

 

Ik vroeg mij af of het mogelijk is je reis te laten vergoeden wanneer je in de spits moet reizen omdat de trein in de dal (enige trein voor 06.30) vervalt door een storing? Wanneer ik dit vanaf thuis zie, dan ga ik alsnog heen voor 6.35 voor de Dal Vrij voordeel. Het probleem is dat je in sommige gevallen langer dan een half uur moet wachten. Hoe zit dit dus precies?

icon

Beste antwoord door Thom 18 March 2022, 07:48

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u voor 06.35 incheckt en de trein is te laat, dan mag u gewoon tegen daltarief mee. Ook bij vertraging langer dan een half uur. Het moment van inchecken is ook dan bepalend. De conducteur kan zien dat de trein te laat was, en anders is correctie door Klantenservice achteraf ook nog mogelijk. U komt door deze situatie niet op kosten te zitten.

 

U heeft geen kosten, dus die hoeven ook niet te worden vergoed.

Reputatie 7
Badge +3

Als een trein met vertrektijd voor 6.30 uur vervalt dan zal volgens dienstregeling voor 7.04 uur een volgende trein vertrekken en heb je bij incheck om 6.34 uur geen extra kosten. Een daluren abonnement is alleen geldig in de daluren. Terugbetaling omdat je vanwege een uitvallende trein een reis moet maken die niet binnen jouw abonnement valt is in de regel niet mogelijk.

Reageer