beantwoord

restitutie bij vertraging

• 16 april 2018
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

• Intercity
  • 14 reacties
Ik reis elke dag met de trein tussen Horst-Sevenum en Utrecht CS. Meestal gaat dit goed. Maar als het mis gaat, gaat het ook overal mis.
Ik stap in Utrecht op de trein. Deze blijkt niet verder te gaan rijden dan Helmond. In Helmond aangekomen, blijkt er nog een sprinter naar Deurne te rijden. Die vertrekt met een minuut of 20 vertraging. Totaal dan voor mij al bijna drie kwartier vertraging. Sprinter gaat niet verder dan Deurne, dus iemand gebeld om me in Deurne op te halen en naar Horst-Sevenum te rijden. In totaal ruim anderhalf uur later op bestemming. Echter, geen recht op restitutie volgens NS. Want in Helmond MOET je uitchecken en inchecken bij overstappen naar ander perron. Intercity tot Helmond had geen vertraging. Sprinter Helmond-Deurne had minder dan 30 minuten vertraging. En daar ben ik uitgecheckt. Dus geen recht op (en mogelijkheid tot claimen van) restitutie.
Nu juich ik automatisering toe, maar dit zijn veel voorkomende zaken, die in automatisering van NS niet geregeld zijn. En als je hierover een mail stuurt krijg je na 2 dagen een mail dat ze de gewenste reactietijd van 2 dagen niet gered hebben, na 5 dagen een mail dat ze die termijn ook niet halen, en daarna begint het lange, lange, lange wachten. Inmiddels 6 weken verder en nog steeds helemaal niets, nada, noppes.

Nu heb ik gelezen dat er achterstanden zijn. Maar kom op zeg, 6 weken??? Dan bied ik me als zelfstandig consultant graag aan om deze achterstand weg te werken. Hoeveel bedrijven zouden er niet kapot van gaan, van zulke doorlooptijden? Helaas heeft NS het monopoly en lijkt het alsof ze rustig de tijd nemen. Jammer! Wellicht via deze weg?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 16 april 2018, 12:56

Hallo RTM en welkom op het NS Forum,

Erg spijtig dat jou dit moet overkomen. Ik snap je punt en je hebt in dit geval ook juist gehandeld door een e-mail te sturen op de afwijzing. Zodoende zullen we de claim opnieuw bekijken. Zoals ik het uit jouw verhaal begrijp heb je wel recht op geld terug bij vertraging aangezien je in totaal meer dan 30 minuten vertraging moest ondervinden. Over de achterstand kan ik niet veel kwijt behalve dat wij er ook flink van balen. We zijn ervan op de hoogte en proberen dit zo snel en goed mogelijk op te lossen. Ik kan je claim in dit geval helaas niet bespoedigen en je alleen het advies geven een antwoord vanaf onze kant af te wachten. Ik zal je signaal intern onder de aandacht brengen dat dit beter kan.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo RTM en welkom op het NS Forum,

Erg spijtig dat jou dit moet overkomen. Ik snap je punt en je hebt in dit geval ook juist gehandeld door een e-mail te sturen op de afwijzing. Zodoende zullen we de claim opnieuw bekijken. Zoals ik het uit jouw verhaal begrijp heb je wel recht op geld terug bij vertraging aangezien je in totaal meer dan 30 minuten vertraging moest ondervinden. Over de achterstand kan ik niet veel kwijt behalve dat wij er ook flink van balen. We zijn ervan op de hoogte en proberen dit zo snel en goed mogelijk op te lossen. Ik kan je claim in dit geval helaas niet bespoedigen en je alleen het advies geven een antwoord vanaf onze kant af te wachten. Ik zal je signaal intern onder de aandacht brengen dat dit beter kan.

Reageer