beantwoord

Restitutie bij vertraging met AH dagkaart

• 8 september 2016
  • 3 reacties
  • 297 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik heb een vraag over geld terug bij vertraging. Het betreft zeker anderhalf uur vertraging. Het gaat om een dagkaart gekocht bij de AH. Het lijkt me dat ik dan recht heb op volledige vergoeding, d.w.z. 16 euro. Maar ik krijg een mail dat maar de helft vergoed wordt.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 8 september 2016, 18:25

Men gaat er vanuit dat een dagkaart niet als een enkele reis maar (minimaal) als een dagretour. Als u vertraging had op de heenweg, maar niet op de terugweg, krijgt u alleen geld terug voor de heenweg, zo is de redenering.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag alles vinden maar bij een actiekaartje is het zo dat u bij meer dan een uur vertraging, de helft terug krijgt.
Het is dus niet zo dat u er recht op heeft het hele bedrag terug te krijgen.

http://www.ns.nl/binaries/_ht_1453303941416/content/assets/ns-nl/klantenservice/tabel-geld-terug-bij-vertraging-jan2016.pdf
Men gaat er vanuit dat een dagkaart niet als een enkele reis maar (minimaal) als een dagretour. Als u vertraging had op de heenweg, maar niet op de terugweg, krijgt u alleen geld terug voor de heenweg, zo is de redenering.
@Thom en Pe_pe, dank voor jullie snelle reactie. Ik snap de uitleg van Pe_pe. Ik zie nu ook dat ik had moeten kijken bij 'Actiekaart (zoals Kruidvat, Blokker)'.

Reageer