beantwoord

Restitutie bij vertraging voor de nachtbus

• 24 februari 2017
  • 3 reacties
  • 185 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste heer/mevrouw,

Ik heb een aantal uur vertraging gehad met de trein omdat deze een aanrijding met een persoon had. Omdat het de laatste trein was, kwam ik op Amsterdam Centraal aan toen er niks anders meer reed dan een nachtbus. Ik heb dus de nachtbus moeten pakken naar mijn eigenlijke eindbestemming Bijlmer. Bij het terugvragen van mijn geld kon ik de nachtbus niet aangeven, terwijl dit toch een grote kostenpost was van de reis. Hoe kan ik dit geld alsnog terugvragen?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 24 februari 2017, 18:29

Goedenavond Ghi, en welkom op het forum.

Ik snap heel goed dat je deze keuze hebt gemaakt, mocht je dit nog een keer meemaken wil ik je sowieso aanraden je even te melden bij een conducteur of een servicepaal.

Om je situatie te kunnen beoordelen, hebben we sowieso een bewijs van je nachtbuskosten nodig. Die kan je schriftelijk toesturen, maar via Twitter of Facebook is misschien makkelijker.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De vraag is of U bij NS op het station wel/niet gevraagd heeft wat u moest doen. Als u dat niet hebt gedaan en op eigen initiatief de nachtbus hebt genomen zijn de kosten in principe voor eigen rekening. U kunt het beste de klantenservice bellen of wachten of een moderator hier U wil helpen.
Goedenavond Ghi, en welkom op het forum.

Ik snap heel goed dat je deze keuze hebt gemaakt, mocht je dit nog een keer meemaken wil ik je sowieso aanraden je even te melden bij een conducteur of een servicepaal.

Om je situatie te kunnen beoordelen, hebben we sowieso een bewijs van je nachtbuskosten nodig. Die kan je schriftelijk toesturen, maar via Twitter of Facebook is misschien makkelijker.
Reputatie 6
Misschien leuk om er ook bij te zeggen dat NS volgens de concessie-eisen verplicht is om reizigers naar huis te brengen bij missen van laatste aansluitingen door vertragingen.

Dus volgende keer gewoon NS wat laten regelen, dan komt het allemaal goed 🙂.

Reageer