beantwoord

Restitutie cq. claim

• 13 februari 2019
  • 5 reacties
  • 226 Bekeken

Hoeveel claims kan een reiziger per jaar indienen?
icon

Beste antwoord door Emma NS 13 februari 2019, 21:16

Fijn dat je zo snel reageert Koostervink,

In eerste instantie ligt de verantwoordelijkheid hierin bij jou. Je dient er eigenlijk zelf voor te zorgen dat je abonnement gekoppeld is aan de juiste OV-chipkaart. Ik begrijp natuurlijk dat je graag alle 18 maanden gemiste korting terug zou willen krijgen, maar helaas is dat niet mogelijk. Mijn collega heeft besloten dat je vijf maanden terug krijgt, dit is vrij coulant. Het is aan de medewerker die je spreekt om te bepalen hoeveel je terug krijgt, we spreken hier van coulance. Meer informatie over het indienen van een claim en de bijbehorende regels vind je hier.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, lees ik dat graag.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Koostervink, welkom bij de NS Community!

Mag ik vragen om wat voor vorm van restitutie het gaat? Dan kan ik je meer vertellen over hoe vaak je een claim kunt indienen.

Mocht je een claim willen indienen, kun je ten alle tijde contact opnemen met onze Klantenservice!
Hallo Emma NS,

Mijn 40% Voordeeluren-abonnement scheen niet gekoppeld te zijn aan mijn OV-chipkaart. Over de teveel betaalde kosten zou ik een claim kunnen indienen over de laatste 18 maanden. Om de e.o.a. reden is de inmiddels ontvangen restitutie berekend over (nog geen) 5 maanden, dus wilde ik vragen hoe dat kwam en of ik de resterende 13 maanden alsnog kon claimen. Via de helpdesk (030-7515155) kreeg ik te horen dat je restitutie kunt claimen over slechts 3 maanden (?) en dat een reiziger slechts één claim per jaar kan indienen.
Vandaar mijn vraag hoeveel claims een reiziger per jaar kan indienen.
Via de klantenservice heb ik inmiddels een mail gestuurd, maar reactie kan enkele weken op zich laten wachten. En uit jouw antwoord hierboven maak ik op dat het antwoord iets in de trant van 'meer dan eens' moet zijn; bijzondere info van de helpdesk...

Alvast bedankt voor de reactie.
Fijn dat je zo snel reageert Koostervink,

In eerste instantie ligt de verantwoordelijkheid hierin bij jou. Je dient er eigenlijk zelf voor te zorgen dat je abonnement gekoppeld is aan de juiste OV-chipkaart. Ik begrijp natuurlijk dat je graag alle 18 maanden gemiste korting terug zou willen krijgen, maar helaas is dat niet mogelijk. Mijn collega heeft besloten dat je vijf maanden terug krijgt, dit is vrij coulant. Het is aan de medewerker die je spreekt om te bepalen hoeveel je terug krijgt, we spreken hier van coulance. Meer informatie over het indienen van een claim en de bijbehorende regels vind je hier.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, lees ik dat graag.
Goedemorgen Emma,

Jij schrijft "Mijn collega heeft besloten dat je vijf maanden terug krijgt, dit is vrij coulant. Het is aan de medewerker die je spreekt om te bepalen hoeveel je terug krijgt, we spreken hier van coulance." wat op zich al raar is, daar hieruit blijkt dat er geen vaststaande regels voor zijn, wat belangrijker is dan willekeurige coulance.
Daarnaast is het niet waar (gebleken) omdat de medewerker die ik heb gesproken 18 maanden heeft toegezegd. Nogmaals: er is een restitutie geweest over nog geen 5 maanden. Hoe zit dat?

Dank voor de link naar meer informatie over het indienen van een claim en bijbehorende regels. Daar staat duidelijk dat een reiziger per jaar 3 claims mag indienen. Hoe komt het dan dat een (andere) medewerkster beweert dat een reiziger maar 1 claim per jaar mag indienen?
Al met al krijg ik telkens tegenstrijdige informatie. Wie moet ik nu geloven?
Ook een hele goedemorgen Koostervink! Zou je mij misschien een privé bericht willen sturen met je NAW-gegevens? Dit doe je door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'Stuur bericht'. Het lijkt mij een goed idee dat ik even in jouw gegevens ga kijken. We komen er vast samen uit! 🙂

Reageer