Restitutie en MijnNS (IC Direct toeslag)

• 21 februari 2019
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Vandaag heb ik via MijnNS een restitutieaanvraag gedaan voor de ICD Dat zou de makkelijkste en snelste methode zijn. Tot mijn verbazing wordt ik naar een online formulier geleid waarin ik al mijn persoonsgegevens moet invullen en maar liefst 2x het nummer van mijn OV chipkaart, terwijl je zou verwachten dat die gegevens ingeladen worden vanuit MijnNS.... is dit ontmoedigingsbeleid, onnadenkendheid of heb ik iets verkeerd gedaan? Ik zie nergens een andere mogelijkheid.

2 reacties

Hallo Zenith en welkom bij de NS Community,

Het is zeker geen ontmoedigingsbeleid of iets wat we doen om jullie te pesten. Ik zal je suggestie doorzetten dat deze wens bestaat om dit via Mijn NS mogelijk te maken. Is het gelukt met het indienen van de claim?
Badge +3
Welkom!

Wat zegt Mijn NS dan (na een dag)?

Geen of onvoldoende vertraging? Voor onterecht betaalde ICd/HSL toeslag (hij reed niet of reed om via Dordrecht) is er dat formulier inderdaad.

Geen idee waarom je twee keer je kaartnummer moest invullen. Een geladen toeslag op een ov-chipkaart (bij de toeslagzuil dus) kan je binnen 30 minuten ook weer ongedaan maken als je er achter komt dat hij toch niet rijdt.

Toeslag is overigens alleen nodig tussen Schiphol en Rotterdam, dus voor Rotterdam - Breda via Dordrecht (stopt daar niet) moet je niet bij ICd zijn, maar het reguliere formulier.

Reageer