beantwoord

Restitutie geweigerd

• 16 juni 2017
  • 1 reactie
  • 159 Bekeken

Ik heb onlangs (6 juni jl.) een "Aanvragen geld terug bij vertraging" ingevuld, daar mijn treinreis een aanzienlijke vertraging had opgelopen, echter die werd door de NS geweigerd omdat ik de verkeerde overschrijdingsduur zou hebben ingevuld, i.c. meer dan 60 minuten. Daarna heb ik nogmaals een aanvraag ingevuld, maar nu met een overschrijdingsduur van 30-59 minuten, want van een dergelijke vertraging was toch zeker sprake! Echter deze werd (opnieuw) geweigerd omdat ik reeds eerder dezelfde reis had geclaimd.
In mijn optiek had de NS mijn tweede aanvraag in behandeling moeten nemen en honoreren, het is niet mijn intentie om meer terug te vragen dan daadwerkelijk het geval is. Ik vind de tweede weigering door de NS te kort door de bocht.
Graag een reactie hierop.
icon

Beste antwoord door Denice NS 16 juni 2017, 13:57

Hi DJLigten. Welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je claim (onterecht) is afgewezen. Ons Geld Terug bij Vertraging systeem betreft een geautomatiseerd systeem. Kortom, een computer beoordeeld jouw aanvraag. In dit geval is er een reeds een aanvraag voor de betreffende reisdatum/traject aangetroffen vandaar dat je 2e claim automatisch is afgewezen. Ik wil je aanraden om te reageren op de e-mail die je hebt gekregen met betrekking tot de afwijzing en hier je bezwaar in kenbaar te maken. Deze e-mails worden door een aparte afdeling in behandeling genomen en je claim zal dan alsnog door een collega van die betreffende afdeling in behandeling worden genomen 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Hi DJLigten. Welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je claim (onterecht) is afgewezen. Ons Geld Terug bij Vertraging systeem betreft een geautomatiseerd systeem. Kortom, een computer beoordeeld jouw aanvraag. In dit geval is er een reeds een aanvraag voor de betreffende reisdatum/traject aangetroffen vandaar dat je 2e claim automatisch is afgewezen. Ik wil je aanraden om te reageren op de e-mail die je hebt gekregen met betrekking tot de afwijzing en hier je bezwaar in kenbaar te maken. Deze e-mails worden door een aparte afdeling in behandeling genomen en je claim zal dan alsnog door een collega van die betreffende afdeling in behandeling worden genomen 🙂

Reageer