beantwoord

restitutie keuzedag

• 4 januari 2016
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

Op 12 dec.op weg naar Amsterdam,een aanrijding met een persoon, tussen Houten en Utrecht,gevolg was dat we met veel rompslomp om 14.30 pas in Amsterdam aankwamen,in plaats van de geplande tijd, 12.00. Mijn vraag is waar de NS de euvele moed vandaan haalt om mij voor deze ellende maar 3,50 terug te betalen. Ik reisde weliswaar met een keuzedag,maar op zijn minst zouden ze deze dag toch terug kunnen geven,in plaats van een aalmoes van 3,50?.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 4 januari 2016, 11:41

Als u ervoor had gekozen uw reis af te breken en terug te reizen naar uw vertrekstation toen duidelijk werd dat de te verwachten vertraging meer dan een uur zou bedragen, had u op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden wel kunnen kiezen tussen terugbetaling en een vervangend soortgelijk vervoerbewijs voor een andere datum. Nu u de reis hebt afgemaakt, valt u terug op de regeling geld terug bij vertraging en hebt u die keuze niet.
Bekijk origineel

2 reacties

Je hebt zelf de keuze gemaakt een beroep te doen op de regeling Geld terug bij vertraging. Dan heb je bij vertraging van meer dan een uur inderdaad recht op 3,50. Die vergoeding is zo laag, omdat deze afhankelijk is van de prijs van het ticket. Je hebt gekregen wat je geclaimd hebt, dus ik begrijp het probleem niet.

NS kan er niets aan doen dat er iemand voor de trein springt en kan vaak niet veel doen aan de plotselinge rompslomp die vervolgens ontstaat. Om dan te gaan zeuren over 'euvele moed', geeft totaal geen pas.
Als u ervoor had gekozen uw reis af te breken en terug te reizen naar uw vertrekstation toen duidelijk werd dat de te verwachten vertraging meer dan een uur zou bedragen, had u op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden wel kunnen kiezen tussen terugbetaling en een vervangend soortgelijk vervoerbewijs voor een andere datum. Nu u de reis hebt afgemaakt, valt u terug op de regeling geld terug bij vertraging en hebt u die keuze niet.

Reageer