beantwoord

Restitutie ongebruikt ticket

• 26 april 2019
  • 4 reacties
  • 253 Bekeken

Op vrijdag 19 april 2019 heb ik via actie van de dag 2 tickets met korting voor de trein gekocht voor het traject van Emmen naar Utrecht Overvecht. Via de website van de NS kon ik de kortingscode invoeren en kreeg ik de tickets in mijn email. Vervolgens bleken er die avond geen treinen meer te rijden van Emmen naar Zwolle. Ik moest dus noodgedwongen met de auto reizen waardoor ik ook mijn tweede ticket (retour) niet kon gebruiken. Ik wilde juist op vrijdagavond reizen, aangezien er in het weekend werkzaamheden op dit traject zouden zijn en ik er dan erg lang over zou doen. Ondanks mijn goede voorbereiding heb ik dus geen gebruik kunnen maken van mijn tickets. Hoe kan ik nu mijn geld terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Robert B 26 april 2019, 18:28

Je zou van in ieder geval één ticket het bedrag terug moeten kunnen krijgen door op het gtbv formulier je geplande tijdstip van de terugreis in te vullen, en dan aan te geven dat je je eindstation niet bereikt hebt (of kon bereiken).

Maar als de verstoring of werkzaamheden al bekend waren (en je die reis sowieso niet kon maken) dan zal de claim waarschijnlijk afgewezen worden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als je de code hebt ingevoerd en je voor 19 april j.l geldige tickets hebt gekregen kun je geen geld terugkrijgen. In de voorwaarden die je geaccepteerd hebt bij aankoop van je tickets staat dat er geen restitutie mogelijk is.
Met e-tickets kan niet ingecheckt worden, waardoor niet achteraf gecontroleerd kan worden of de tickets gebruikt zijn.
Badge +3
Je zou van in ieder geval één ticket het bedrag terug moeten kunnen krijgen door op het gtbv formulier je geplande tijdstip van de terugreis in te vullen, en dan aan te geven dat je je eindstation niet bereikt hebt (of kon bereiken).

Maar als de verstoring of werkzaamheden al bekend waren (en je die reis sowieso niet kon maken) dan zal de claim waarschijnlijk afgewezen worden.
Badge
@Robert B , alleen is Emmen - Zwolle geen traject waar de NS op rijdt.
Keolis heeft ook een GTBV regeling. Maar welke trein had je willen nemen dan, ik zie dat er tot 's avonds laat wel treinen tussen Emmen en Zwolle hebben gereden, niet allemaal, maar je had er wel kunnen komen

Reageer