beantwoord

retour kosten andere vervoerder

• 29 september 2015
  • 4 reacties
  • 144 Bekeken

Op 11 september bereikte ik mijn reisdoel Utrecht CS niet vanwege een defecte bovenleiding (het hele spoorland lag vervolgens plat). NS heeft inmiddels verklaard de NS-reiskosten terug te betalen. Ik heb echter ook kosten voor busreizen en Veolia moeten maken t.g.v. het probleem bij NS. Hoe kan ik deze terug ontvangen?
icon

Beste antwoord door Brian NS 29 september 2015, 17:51

Beste yerfretep,

Welkom op het NS Serviceforum. Je kunt die kosten alleen terugkrijgen, als in het omreisadvies wordt aangegeven dat je kunt reizen met een andere vervoerder, in dit geval Veolia. Wat was het exacte traject dat je die dag hebt gereisd? Dan ga ik kijken of je deze kosten kunt terugvragen.
Bekijk origineel

4 reacties

Beste yerfretep,

Welkom op het NS Serviceforum. Je kunt die kosten alleen terugkrijgen, als in het omreisadvies wordt aangegeven dat je kunt reizen met een andere vervoerder, in dit geval Veolia. Wat was het exacte traject dat je die dag hebt gereisd? Dan ga ik kijken of je deze kosten kunt terugvragen.
Reputatie 1
Badge
Het is in wezen zo, dat die tegemoetkoming is bedoeld om dat soort andere uitgaven van te kunnen betalen, zoals dan de bus-die meestal veel trager, maar wel op tijd rijdt. NS bekijkt enkel wat ze zelf heeft gewanpresteert.
Beste yerfretep,

beste Brian,
Dank voor je reactie. Ik ben om 09:19 vertrokken uit Venlo met als reisdoel Utrecht CS. 150 meter voordat we ca. 10:50 Utrecht binnenreden stopte de trein en hebben we ruim een uur opgesloten gezeten. Vervolgens mochten we via het spoor er uit. Er was geen informatie over alternatief vervoer. Ook in de stationshal geen info, alleen nagenoeg onverstaanbare mededelingen over vertragingen. Ik had inmiddels mijn vergadering (die om 11:15 begon) gemist en besloot te proberen terug te reizen. Ben toen via stadsbusvervoer naar Driebergen gereisd alwaar tot mijn geluk een trein stond te wachten naar Nijmegen. Vanaf Nijmegen met Veolia terug naar Venlo. Iets na 16 uur was ik terug in Venlo. Zeven uur onderweg geweest zonder mijn reisdoel bereikt te hebben... Mijn hele reis is dus zinloos geweest. Het "grappige" nu is dat NS slechts een deel van de kosten vergoedt.... De heenreis niet en de terugreis wel - of andersom, dat weet ik niet. Volgens mij is NS debet aan het feit dat ik de hele dag zinloos gereisd heb en daarvoor kosten heb gemaakt. Zowel bij NS als bij het streekvervoer als bij Veolia.
Claimnummer 40975431 is afgewezen en claimnummer 40975429 is goedgekeurd. De overige kosten heb ik niet eens terug kunnen vragen want daartoe biedt de site van NS geen mogelijkheden.
Ben benieuwd naar je reactie!
De overige kosten heb ik niet eens terug kunnen vragen want daartoe biedt de site van NS geen mogelijkheden.
Blijft een raar fenomeen dat dit via Mijn NS nog altijd niet kan. Zou een behoorlijke tijdsbesparing voor NS en de klant opleveren.
Je zou als klant bijna gaan denken dat NS niet wil dat hun reizigers makkelijk digitaal contact kan leggen met de klantenservice, maar dat zal toch niet waar zijn toch?

Reageer