beantwoord

staking arriva trein Groningen.20 januari

  • 20 January 2023
  • 59 reacties
  • 924 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Tja, ik moet nu 2x 9 km fietsen terwijl het glad is. De busmaatschappij gaat echt geen taxi vergoeden omdat zij staken.

Wel boodt iemand vervoer aan toen ik meldde op bericht dat ik nu moest fietsen terwijl oproep is zoveel mogelijk thuis te blijven vanwege het weer. Daarom mijn tip om via social media te delen dat je strandt door staking.

Reputatie 6

Heel vervelend voor u. Op diverse bronnen was echt wel te zien dat er stakingen zaten aan te komen. Ik weet niet wat voor Nationale Kampioenschappen het betreft, maar ik vind dan een organisatie in Winschoten vrij apart eerlijk gezegd. Als je bijvoorbeeld uit Zeeland komt ben je zo'n 5 uur onderweg.

Volgens mij is dit driebanden.

Ik zie regelmatig dat Nationale Kampioenschappen op allerlei plekken worden georganiseerd. Soms ook omdat men afhankelijk is van de beschikbaarheid van de (sport)accommodaties dus vreemd vind ik het niet.

e-tickets heb ik gekocht op maandag. Toen wist ik ten eerste niets van een staking af. 

Er wordt al jaren gewaarschuwd om etickets niet dagen van te voren te kopen. 

Vakbonden kondigen stakingen wel van te voren aan (ik meen 48 uur) maar individuele werknemers besluiten pas op de dag zelf of ze wel of niet meedoen dus dan is pas duidelijk of er wel of niet gereden wordt. In die zin en je weinig aan een aankondiging vooraf.

Hoe vervelend ook, er wordt bij het OV om de haverklap gestaakt, dat moet u als oud OV-medewerker ook weten. Je kunt als consument niet op het OV plannen, daarvoor is het veel te onbetrouwbaar. Wellicht kun in de toekomst in dit soort gevallen beter een busje huren.

Reputatie 7
Badge +3

Taxi is voor eigen rekening. Staking is niet bij NS. Je kunt dus geen beroep doen op stakingsregeling NS. E-tickets ruim van te voren aanschaffen is nooit een goed idee. Volgens voorwaarden kun je deze niet wijzigen en krijg je geen geld terug. Zijn de tickets niet gedownload dan kun je contact opnemen met NS. Ik begrijp echter dat je daar echt moet zijn. Heb je Twitter zet daar dan oproepje voor vervoer op.

Reputatie 7
Badge +1

Heel vervelend voor u. Op diverse bronnen was echt wel te zien dat er stakingen zaten aan te komen. Ik weet niet wat voor Nationale Kampioenschappen het betreft, maar ik vind dan een organisatie in Winschoten vrij apart eerlijk gezegd. Als je bijvoorbeeld uit Zeeland komt ben je zo'n 5 uur onderweg.

Daarnaast ook nog dit. NS heeft een stakingsregel voor vergoeding. Maximaal 25 euro pp voor vervangend vervoer bij aankoop e tickets. Maar die schuiven het nu gewoon door naar Arriva. Terwijl ik e tickets wel heb gekocht bij de NS. Gewoon op naam van NS voor het gehele traject.  Het grootste traject tot Groningen gaan wij ook met NS. 
 

e-tickets heb ik gekocht op maandag. Toen wist ik ten eerste niets van een staking af. Tot gisterenavond laat was nog niet bekend of treinen in Groningen nu zouden staken of niet! Donderdag hebben ze gewoon normaal gereden. Heb daar zelf nog navraag over gedaan gisterenmiddag. Aangezien wij vanavond in Winschoten moeten zijn wegens Nationale Kampioenschappen en we geen ander vervoer hebben is de trein de enigste mogelijkheid! Ik zeg niet dat staken geen recht zou zijn!! Heb zelf in het openbaar vervoer gewerkt. Dus ik weet hoe het is. Maar ik vind wel dat de stakers wel ruim van te voren duidelijk hadden moeten maken dat vandaag vrijdag ook gestaakt zou worden door Arriva Treinen in Groningen. Dat hebben ze zelf alleen maar nog meer onduidelijk gemaakt door gisteren wel gewoon te rijden!! Dan wat betreft taxi van Groningen naar Winschoten is dus echt de enigste mogelijkheid om daar vandaag te komen. 
Op deze manier valt er voor de consument totaal niets te plannen!! Daarnaast worden de E Tickets voor groepsvervoer daluren voor het gehele traject vanaf Den Bosch naar Winschoten gewoon verkocht door de NS. Die wisten gisterenmorgen helemaal niets van een staking. 

Bij stakingen worden geen taxi's vergoed aangezien stakingen overmacht zijn. U kunt het beste de klantenservice bellen om te kijken wat het meest verstandig is, misschien kunt u uw geld terugkrijgen. 

Alleen snap ik niet waarom u van te voren etickets koopt als er stakingen zijn aangekondigd. Etickets kun je tot vlak voor vertrek kopen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind dat u wel vrij gemakkelijk een taxi denkt te kunnen claimen in dit geval. De staking was al enige tijd aangekondigd. Ik weet niet of uw reis dringend is maar zo niet dan had u de reis beter kunnen uitstellen. E-tickets worden helaas, zodra gedownload niet meer vergoed.

 

Staken is een recht en er zal dan ook geen taxi worden vergoed. 

Reageer