staking arriva trein Groningen.20 januari | NS Community
beantwoord

staking arriva trein Groningen.20 januari

  • 20 January 2023
  • 59 reacties
  • 923 Bekeken

Hallo. Wij hebben e tickets van NS voor treinreis Den Bosch naar Winschoten. Het gedeelte naar Groningen gaat prima. Maar Arriva treinen staken vandaag 20 januari. Dus kunnen niet met de trein of bus naar Winschoten.  E Tickets zijn in zijn geheel besteld bij NS. Bij wie moet ik nu onze schade voor vervangend Taxivervoer reclameren? Ze schuiven het natuurlijk weer beide af naar elkaar toe. Taxi van Groningen naar Winschoten kost minimaal 75 euro. 

icon

Beste antwoord door MoDe 20 January 2023, 09:42

Bekijk origineel

59 reacties

Badge +3

Wanneer stopt NS met die suffe ‘Reiskosten met Flex Dal Voordeel’ reclame bij elk reisadvies? 😣

Reputatie 7
Badge +3

Groningen was sneeuwvrij begreep ik uit het nieuws.

Ik heb vandaag wel gefietst. Zowel heen als terug fikse sneeuwbuien. Ongeveer 20 km. Ik moest wel, want busstaking.

Dat is minder fijn. Liveblog Weerplaza gaf aan voor de vroege ochtend dat het in de kustprovincies te warm was voor sneeuw en daar dan regen, hagel en natte sneeuw zou vallen, wel mogelijk glad vanwege koude ondergrond. En dat er vanuit het KNMI een code oranje was voor de provincies Utrecht, Gelderland, Noord-Brabant en Limburg in verband met een grote kans op zware sneeuwbuien. Op het RTL weer werd aangegeven dat grens zo rond Hilversum was, dus zat je er in Utrecht helaas nog net in. Ik vond het hier wel best, in de middag werd het droog en ben ik nog even boodschappen gaan doen. Laat die sneeuw maar lekker wegblijven.

Reputatie 7
Badge +3

Staking Arriva is al voorbij. Ze rijden alweer.

Waar zie je dat dan? Reisplanner geeft nog geen reisadvies per trein. De eerste die ik vind ik morgenochtend om 5:47.

Twitter, rijdende treinen meldde het rond 21 uur.

Staking misschien voorbij, maar er rijdt nog geen trein, dus de opmerking dat ze weer rijden was niet juist. Zal teveel tijd kosten om het treinverkeer dan nog op te starten. 

 

Badge +3

Wanneer stopt NS (reisplanner) eens met die suffe ‘Reiskosten met Flex Dal Voordeel ‘reclame’ bij ELK reisadvies? 😣

Al plan je een reis in de spits, die reclame voor Dal Voordeel staat er altijd!

En dat het met een e-ticket € 0,00 zou kosten? 

 

Reputatie 7
Badge +3

Groningen was sneeuwvrij begreep ik uit het nieuws.

Ik heb vandaag wel gefietst. Zowel heen als terug fikse sneeuwbuien. Ongeveer 20 km. Ik moest wel, want busstaking.

Dat is minder fijn. Liveblog Weerplaza gaf aan voor de vroege ochtend dat het in de kustprovincies te warm was voor sneeuw en daar dan regen, hagel en natte sneeuw zou vallen, wel mogelijk glad vanwege koude ondergrond. En dat er vanuit het KNMI een code oranje was voor de provincies Utrecht, Gelderland, Noord-Brabant en Limburg in verband met een grote kans op zware sneeuwbuien. Op het RTL weer werd aangegeven dat grens zo rond Hilversum was, dus zat je er in Utrecht helaas nog net in. Ik vond het hier wel best, in de middag werd het droog en ben ik nog even boodschappen gaan doen. Laat die sneeuw maar lekker wegblijven.

Het was pap-sneeuw. Bleef maar even liggen, maar toen kwam er natte sneeuw. Was niet fijn om te fietsen, maar moest wel.

Reputatie 7
Badge +3

Staking Arriva is al voorbij. Ze rijden alweer.

Waar zie je dat dan? Reisplanner geeft nog geen reisadvies per trein. De eerste die ik vind ik morgenochtend om 5:47.

Twitter, rijdende treinen meldde het rond 21 uur.

Staking misschien voorbij, maar er rijdt nog geen trein, dus de opmerking dat ze weer rijden was niet juist. Zal teveel tijd kosten om het treinverkeer dan nog op te starten. 

 

Op verkeerde been gezet door treinreiziger.

 

Reputatie 7
Badge +3

Op verkeerde been gezet door treinreiziger.

Rijdendetreinen bedoel je denk ik. Wel typisch, want de NS storingspagina geeft de staking nog steeds aan en zover ik weet komt de informatie van Rijdendetreinen bij NS vandaan. 

Geeft wel weer aan waarom ik zulke dingen eigenlijk altijd zelf wil checken in de reisplanner. Want ook bij een storing wil het niet zo zijn dat als een storing voorbij is dat de treinen gelijk weer gaan rijden. 

 

Daarnaast ook nog dit. NS heeft een stakingsregel voor vergoeding. Maximaal 25 euro pp voor vervangend vervoer bij aankoop e tickets. Maar die schuiven het nu gewoon door naar Arriva. Terwijl ik e tickets wel heb gekocht bij de NS. Gewoon op naam van NS voor het gehele traject.  Het grootste traject tot Groningen gaan wij ook met NS. 
 

De stakingsregeling van NS is voor een staking die bij NS is. Waarom zou NS een stakingsregeling moeten hebben voor een staking bij een andere vervoerder? Dat zou geregeld moeten worden door de andere vervoerder, Arriva dus. 

Nogmaals de E Tickets Dal groepsvervoer zijn voor het gele traject van de NS. Als ze geen verantwoording willen nemen voor het gedeelte Groningen- Winschoten moeten ze dit ook niet in het Traject opnemen! 

Reputatie 7
Badge +3

Daarnaast ook nog dit. NS heeft een stakingsregel voor vergoeding. Maximaal 25 euro pp voor vervangend vervoer bij aankoop e tickets. Maar die schuiven het nu gewoon door naar Arriva. Terwijl ik e tickets wel heb gekocht bij de NS. Gewoon op naam van NS voor het gehele traject.  Het grootste traject tot Groningen gaan wij ook met NS. 
 

De stakingsregeling van NS is voor een staking die bij NS is. Waarom zou NS een stakingsregeling moeten hebben voor een staking bij een andere vervoerder? Dat zou geregeld moeten worden door de andere vervoerder, Arriva dus. 

Nogmaals de E Tickets Dal groepsvervoer zijn voor het gele traject van de NS. Als ze geen verantwoording willen nemen voor het gedeelte Groningen- Winschoten moeten ze dit ook niet in het Traject opnemen! 

Het abonnement wat is via NS heb afgesloten is bij alle vervoerders geldig. Maar als er iets is de treinen van een andere vervoerder moet ik bij die andere ander zijn.

Heb je contact gehad met arriva?

 

Reageer