beantwoord

Stroomstoring

• 3 november 2018
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

Vandaag, zaterdag 3 november, stond ik om 10 uur op station Weesp om met mijn kleindochter haar verjaardagscadeau te gaan kopen in Almere. Er bleken echter geen treinen te rijden, zou tot minimaal 12 uur duren werd er gezegd. Omdat we s middags weer bijtijds in Weesp moesten zijn konden we dus niet gaan. Afgezien van de grote teleurstelling voor mijn kleindochter blijkt nu ook nog dat ik het al betaalde bedrag voor mijn e-ticket niet terug kan krijgen!!! Schandalig!!!!!
icon

Beste antwoord door MoDe 3 november 2018, 22:15

Heel vervelend, maar bij het kopen van een e-ticket gaat u akkoord met de voorwaarden, waarin o.a. de regel dat er geen restitutie wordt gegeven.
De stroomstoring was niet aan NS te verwijten. Mogelijk kun u uw onkosten bij het bewuste stroomleveringsbedrijf terug vragen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Heel vervelend, maar bij het kopen van een e-ticket gaat u akkoord met de voorwaarden, waarin o.a. de regel dat er geen restitutie wordt gegeven.
De stroomstoring was niet aan NS te verwijten. Mogelijk kun u uw onkosten bij het bewuste stroomleveringsbedrijf terug vragen.
Reputatie 7
Badge +3
Daarom is het ook verstandiger een kaartje in de automaat te kopen. Dat kun je altijd weer inwisselen als je het niet gebruikt.
Reputatie 6
@Corrie239
Heel zuur. U was blijkbaar niet op de hoogte van de voorwaarden, te lezen bij aankoop. U bent niet de enige.
Liever geen E-tickets kopen. Eenmaal gekocht ben je je geld kwijt, of je hem nu gebruikt of niet (door welke omstandigheid ook). De reden is de fraudegevoeligheid.
Reputatie 5

De stroomleverancier zal aangeven dat je hier net de klant bent en dat ze je niks verschuldigd zijn. Iets op hun verhalen zou alleen mogelijk zijn via NS. De klant moet dan een claim indienem bij NS, die weer een claim in zou kunnen dien bij haar leverancier. Deze claim zal NS echter vast op grond van haar voorwaarden weigeren en dan bereikt het de stroomleverancier dus niet eens.
Reputatie 7
Badge +2
Er is ook nog zoiets als de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS), en dan specifiek artikel 6.1

Wanneer er om 10 uur wordt gezegd dat iets tot 12 uur zal duren lijkt me dat zeker een situatie waarbij "redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op de Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt".
Het is dan wel even de vraag hoe laat er bussen zijn gaan rijden.

6.1. Welke mogelijkheden heeft u bij vertraging?
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bij een dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:

1) U zet uw reis met NS voort langs de gebruikelijke route, of langs een alternatieve route die door NS wordt geadviseerd. Niet in alle gevallen is een alternatieve route mogelijk; of

2) U beëindigt uw reis en wisselt uw eenmalige papieren Vervoerbewijs bij NS in voor een vergelijkbaar papieren Vervoerbewijs dat geldig is op een door u gekozen moment. Voor het nieuwe papieren Vervoerbewijs gelden dezelfde beperkingen en Voorwaarden als die op het originele papieren Vervoerbewijs van toepassing waren. Dit betekent onder andere dat u uw originele papieren Vervoerbewijs niet kunt inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs voor een ander type dag of tijdstip dan waarvoor het originele papieren Vervoerbewijs geldig was. Zo kunt u bijvoorbeeld een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor het weekend niet inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor een werkdag; of

3) U beëindigt uw reis (en checkt uit indien u ingecheckt heeft) en vraagt NS om terugbetaling van de prijs van uw eenmalige Vervoerbewijs. NS zal u in een dergelijk geval de mogelijkheid bieden voor vervoer terug naar het station waarop u uw reis met NS begon. Op terugbetaling zijn nadere voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden en nadere informatie over de procedure kunt u vinden bij de NS Klantenservice, op ns.nl en via 030-7515155 (voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten)

Reageer