beantwoord

Taxi claim indienen vanwege storing

• 11 april 2019
  • 8 reacties
  • 366 Bekeken

Beste Moderators,

Door de telefonische klantenservice was ik gestuurd om een contact formulier op de web pagina van ns te zoeken waar ik mijn verzoek tot restitutie van taxi kosten vanwege vertraging meer dan 60 min. kan indienen.

Deze formulier kon ik helaas niet vinden. Daarom schrijf ik hier.

Door een redelijk groot stroom storing waren we gestrand op station Gouda (onderweg naar Den Haag Centraal) voor meer dan een uur. Wij hebben Den Haag Centraal rond 1:40 bereikt en er waren helaas niet meer trams dus ik moest een taxi naar thuis halen en die kostte me €21. Deze €21 wil ik graag terugvragen want uiteindelijk volgens de reis planner moest ik in DHC rond 00:30 arriveren en een tram halen maar door de behoorlijke vertraging was dat helaas niet meer mogelijk. (ik heb wel een kwitantie door de taxi chauffeur)

Laat me weten hoe kan ik mijn geld terug krijgen.

Hartelijk dank,
Aleksan Chobanov
icon

Beste antwoord door Momo 11 april 2019, 12:25

Beste Moderators,

Door de telefonische klantenservice was ik gestuurd om een contact formulier op de web pagina van ns te zoeken waar ik mijn verzoek tot restitutie van taxi kosten vanwege vertraging meer dan 60 min. kan indienen.

Er is wel een contactformulier, maar om daar te komen moet je even op 4 pagina doorklikken.
Dit is de directe link:
https://www.ns.nl/formulieren/contact.html

Hou er wel rekening mee dat het langer kan duren voor u via het contactformulier antwoord van NS zal ontvangen.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge
Beste Aleksan,

Taxi's welke niet door de NS zelf geregeld zijn worden normaal niet vergoed, als de NS een taxi regelt hoeft u niets te betalen.

Als u met de klantenservice gebeld heeft en deze toezegging gedaan is dan zou er een melding van in het systeem moeten staan. U kunt het beste toch nogmaals kunnen bellen met de klantenservice en hen vragen of dit vermeld is in het systeem en waar u dan het restitutie formulier kunt vinden.
Reputatie 6
Badge +2
Zelf geregelde taxi's worden normaal gesproken niet vergoed. Wanneer NS een taxi voor u geregeld heeft, hoeft u zelf niets voor te schieten. Heeft u voordat u de taxi nam contact opgenomen met de klantenservice en is de taxi u toegezegd, of heeft u achteraf contact opgenomen met de vraag hoe u deze taxi kon declareren?
Reputatie 7
Badge +4
Klantenservice regelt het direct. U krijgt dan een taxi en u hoeft niets te betalen. Iedere NS-medewerker weet dat en zeker bij Klantenservice. Zelf een taxi nemen en achteraf met een verhaal declareren kan niet.

Ik vind het vreemd dat dit advies ooit gegeven kan zijn, en kan het me haast niet voorstellen dat het zo is gezegd.

Wat tridek hieronder zegt, lijkt me plausibel. Mogelijk heeft u de medewerker niet goed begrepen.

Reputatie 7
Badge +2
Beste Moderators,

Er is wel een contactformulier, maar om daar te komen moet je even op 4 pagina doorklikken.
Dit is de directe link:
https://www.ns.nl/formulieren/contact.html

Hou er wel rekening mee dat het langer kan duren voor u via het contactformulier antwoord van NS zal ontvangen.

Kan het zijn dat je dit niet goed gehoord hebt en dat dit gaan om restitutie van je vervoersbewijs voor de trein? Bij een vertraging van 60 minuten of meer heb je recht om restitutie van je reissom. Deze kun je hier vinden:

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html
Reputatie 7
Badge +2
Of de telefonische klantenservice wilde er gewoon vanaf zijn en gooit het op deze manier over de schutting.
Mag klant een verzoek sturen via het contactformulier om vervolgens 8 tot 12 weken later een afwijzing te krijgen.
Badge +3
Ik vermoed dat laatste inderdaad.

Klant: Hoe kom ik nu van A naar B? Ik heb een belangrijke afspraak of moet een vlucht halen.
Klantenservice: Dan zul je toch echt ander vervoer moeten nemen (zoals bus tram metro of taxi)
Klant: Oké, dat wordt dan een taxi! Gaan jullie die dan vergoeden?
Klantenservice: Nee, maar vul gerust formulier × in als je dat toch wilt proberen...

Of er werd inderdaad gewezen naar de gtbv regeling om al betaalde tickets vergoed te krijgen wegens geen treinen.
Reputatie 6
Badge +2
Ik denk dat @a.chobanov nadat hij thuis was, pas contact heeft opgenomen met de klantenservice. Op mijn vraag of hij vooraf of achteraf contact had, heeft hij nog niet geantwoord.

Reageer