beantwoord

taxi declareren

• 28 januari 2020
  • 2 reacties
  • 200 Bekeken

Op maandag 28 januari had ik om 11:00 mijn eerste tentamen in ‘s-Hertogenbosch. Om 09:36 vertrok mijn trein vanuit Blerick in de richting van Schiphol Airport. De trein kwam om 10:25 aan, dus was de trein al 11 minuten vertraagd. Door een aanrijding op het spoor tussen Eindhoven en Boxtel reden er geen treinen tot 13:15. Hierdoor was ik te laat voor mijn tentamen en mocht ik deze niet meer maken, heel frustrerend. Ook reden er geen snelbussen tussen Eindhoven en ‘s-Hertogenbosch. Ik was dus gestrand op Eindhoven Centraal. Ik kwam een klasgenootje tegen op het station en zij moest ook het tentamen maken. Dus hebben we samen een taxi genomen van Eindhoven naar ‘s-Hertogenbosch om nog enigszins op tijd te komen voor het tentamen, maar waren we alsnog te laat. De kosten voor deze taxi waren €130,-. Is het mogelijk dat ik deze kosten kan declareren bij de NS. 
Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes, Remo

icon

Beste antwoord door Jouke NS 28 januari 2020, 13:48

Hallo Removdh en welkom bij de NS Community. 

Hoewel ik begrijp dat je deze kosten zou willen declareren, helaas. NS is wettelijk gezien niet aansprakelijk voor deze kosten. Alleen als de taxi vooraf is besproken of onder zeer uitzonderlijke situaties zullen we een taxi vergoeden. Een gemist tentamen valt hier helaas niet onder. 

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Removdh en welkom bij de NS Community. 

Hoewel ik begrijp dat je deze kosten zou willen declareren, helaas. NS is wettelijk gezien niet aansprakelijk voor deze kosten. Alleen als de taxi vooraf is besproken of onder zeer uitzonderlijke situaties zullen we een taxi vergoeden. Een gemist tentamen valt hier helaas niet onder. 

Reputatie 7
Badge +3

Vervelend dat het tentamen gemist is.

NSvergoedt geen zelf geregeld alternatief vervoer zoals taxi's. Wanneer je in problemen denkt te komen door vertragingen/verstoringen is het handig om contact op te nemen met NS klantenservice. Zij kijken dan naar alternatieven.

NS heeft thuisbrengplicht. Dit geldt echter alleen wanneer door verstoring/vertraging er niet meer met de laatste vervoersmogelijkheid thuis gekomen kan worden. Er dient dan contact opgenomen bte worden met NS klantenservice die dan verder vervoer regelt.

Reageer