beantwoord

Taxi kosten declareren

• 13 december 2019
  • 32 reacties
  • 1182 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Kortom we dwingen je geld af te geven waar je geen recht op hebt, of anders shamen we je publiekelijk op televisie? De media als moderne variant van de schandpaal en ook nog ingezet als middel voor afpersing. Nou, daar kun je trots op zijn.

Het werkt vast inspirerend voor de hufterburgers. NS moet daar nooit aan toegeven en de rug rechthouden. Dit is geen goed signaal. 

dan kosten terugvraagt wordt dat niet geaccepteerd. 

Er zit een heel klein addertje onder het gras. Een tijd geleden heeft een cameraploeg van de publieke omroep bij NS aan de Laan van Puntenburg voor de deur gestaan om taxikosten terug te halen voor iemand die hem op eigen initiatief had genomen. Ik heb daar toen meermaals vragen over gesteld, en uiteindelijk gaf men aan dat er in uitzonderlijke situaties toch een bevoegdheid bij klantenservice lag om anders te besluiten.

https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/taxi-claim-51012#post344569

Nou wil ik niet direct valse hoop geven, ik begrijp ook wel dat de kans erg klein is, maar in uitzonderlijke situaties zou het even voorleggen aan klantenservice dus toch verstandig zijn.

@Rene74 

Dat klopt, er zijn situaties waar wij als personeel een taxi regelen, maar dat komt niet erg vaak voor bij verstoringen van deze aard. Ik heb het dus niet over de laatste aansluitingen. Iedereen heeft altijd een goede reden om ander vervoer te krijgen, maar als personeel blijf ik elke situatie bekijken. Ik vertrouw ook niemand op zijn of haar ogen, ik wil bewijs zien dat het verhaal klopt. 

Reputatie 7

Er zit altijd een risico in als je per trein reist en beslist je vlucht moet halen, ook al ga je heel ruim te voren van huis zodat je 2 tot 2.5 uur voor je vlucht op het vliegveld zult zijn. Een traject kan uren uitvallen, vervangende bussen zijn er niet zo snel. Soms kan je relatief vlot omreizen, maar helaas niet overal. Eindhoven bereiken is lastig als je vastzit in Den Bosch en het stuk Boxtel- Eindhoven ligt plat. Een enorme omreis via Nijmegen/Venlo kan maar dan mis je nog je vlucht. NS is niet aansprakelijk voor gevolgschade inderdaad. Je neemt dus het risico. Vrienden van mij hebben ooit hun intercontinentale vlucht gemist door problemen op het spoor. Die durven niet meer met de trein te reizen als ze een vlucht moeten halen en gaan dan altijd met eigen auto of laten zich per auto brengen. Soms wat files maar nooit uren te laat. 

Reputatie 7

Bij mijn weten regelt NS in bepaalde gevallen soms taxi's maar deze hoef je zelf nooit voor te schieten. Als je op eigen initiatief of alleen "op advies" een taxi (of soms reguliere lijnbus) neemt, betaalt en dan kosten terugvraagt wordt dat niet geaccepteerd. Ik vind het advies dat u kreeg dan ook vreemd. Er is niet bij vermeld dat dat dan op eigen kosten is?

Reputatie 7
Badge +4

Ik las ergens dat het de verantwoordelijkheid van NS is dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, maar dat heb ik op dat moment totáál niet opgemerkt 

Het is ook niet zo, helaas voor u. Dit geldt als u in de laatste trein zit, u de aansluiting van een laatste bus naar huis mist en dan niet thuis kan komen. Als u dat meldt bij een NS-medewerker, kan die dan een taxi voor u regelen en die hoeft u zelf niet te betalen, NS doet dat bij voorbaat.  Als u met een rekening komt, krijgt u hem dus sowieso niet vergoed.

NS is niet aansprakelijk voor vervolgschade. Als u een dienst van een taxi koopt, is dat uw keuze en moet u die zelf betalen. U krijgt uw geld niet terug. Iedere NS medewerker weet dit en het advies kan ik niet plaatsen. U kunt zich er ook niet op beroepen. Wat ik me hooguit kan voorstellen is dat er ‘modern is gecommuniceerd’ om agressie te voorkomen, maar u komt bij mij niet zo over. 

Als het wel zou kunnen is het hek natuurlijk van de dam. Er zijn te veel mensen die er misbruik van zouden maken, dan ziet iedereen wel, maar goed, de regeling is er dus helemaal niet. We zien allemaal het gedrag van sommige hufterburgers als er rücksichtlos iets te halen is, zeker ook op dit forum. De wijze waarop ze zijn opgesteld spreken soms boekdelen.

U moet zelf zorgen er op tijd te zijn, en dat is al vaak twee uur van te voren. Daar zit in de praktijk wel wat marge in en er rijden frequent bussen. Op tijd op het vliegveld zijn is de verantwoordelijkheid van de reiziger, niet van NS.

Leuk is mogelijk anders, maar zo werkt het echt.

De NS vergoed normaal gesproken geen taxikosten, maar regelt uiteindelijk (lees: aan het einde v.d. dag) taxi’s om de laatste reizigers op hun plaats van bestemming te brengen.

Je kunt natuurlijk wel aanspraak maken op geld terug bij vertraging.

Reageer