beantwoord

Taxi kosten declareren

  • 13 december 2019
  • 32 reacties
  • 1142 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 3 reacties

Beste NS medewerkers, 

Donderdag 12 december reisde ik naar Eindhoven toe om op vakantie te kunnen. Helaas zijn toen, door een aanrijding met een persoon, alle treinen van Den Bosch naar Eindhoven geannuleerd. Dit speelde zich allemaal rond een uur of half 7 's avonds af. Ook was er geen vervangend vervoer vanuit NS en heb ik na gebeld te hebben het advies gekregen om een taxi te nemen. Ik heb dat gedaan en gedurende de avond de ns site gekeken, zelfs later op de avond (toen ik al in London was!) was er geen vervangend vervoer geregeld. Is er enige mogelijkheid de taxikosten vergoed te krijgen? Ik las ergens dat het de verantwoordelijkheid van NS is dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, maar dat heb ik op dat moment totáál niet opgemerkt gezien ook de klantenservice zoiets had van: "das pech, vakantie weg!" Ik zelf kwam vanuit Leeuwarden reizen, en een reis van Leeuwarden naar Eindhoven is een behoorlijke uitgave. Ik vind het zonde dat ik een trein ticket heb gehaald die ik in feite niet heb kunnen gebruiken voor waar die bedoeld was: de reis. 

icon

Beste antwoord door Rene74 13 december 2019, 11:18

Er zit altijd een risico in als je per trein reist en beslist je vlucht moet halen, ook al ga je heel ruim te voren van huis zodat je 2 tot 2.5 uur voor je vlucht op het vliegveld zult zijn. Een traject kan uren uitvallen, vervangende bussen zijn er niet zo snel. Soms kan je relatief vlot omreizen, maar helaas niet overal. Eindhoven bereiken is lastig als je vastzit in Den Bosch en het stuk Boxtel- Eindhoven ligt plat. Een enorme omreis via Nijmegen/Venlo kan maar dan mis je nog je vlucht. NS is niet aansprakelijk voor gevolgschade inderdaad. Je neemt dus het risico. Vrienden van mij hebben ooit hun intercontinentale vlucht gemist door problemen op het spoor. Die durven niet meer met de trein te reizen als ze een vlucht moeten halen en gaan dan altijd met eigen auto of laten zich per auto brengen. Soms wat files maar nooit uren te laat. 

Bekijk origineel

32 reacties

De NS vergoed normaal gesproken geen taxikosten, maar regelt uiteindelijk (lees: aan het einde v.d. dag) taxi’s om de laatste reizigers op hun plaats van bestemming te brengen.

Je kunt natuurlijk wel aanspraak maken op geld terug bij vertraging.

Reputatie 7
Badge +4

Ik las ergens dat het de verantwoordelijkheid van NS is dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, maar dat heb ik op dat moment totáál niet opgemerkt 

 

Het is ook niet zo, helaas voor u. Dit geldt als u in de laatste trein zit, u de aansluiting van een laatste bus naar huis mist en dan niet thuis kan komen. Als u dat meldt bij een NS-medewerker, kan die dan een taxi voor u regelen en die hoeft u zelf niet te betalen, NS doet dat bij voorbaat.  Als u met een rekening komt, krijgt u hem dus sowieso niet vergoed.

 

NS is niet aansprakelijk voor vervolgschade. Als u een dienst van een taxi koopt, is dat uw keuze en moet u die zelf betalen. U krijgt uw geld niet terug. Iedere NS medewerker weet dit en het advies kan ik niet plaatsen. U kunt zich er ook niet op beroepen. Wat ik me hooguit kan voorstellen is dat er ‘modern is gecommuniceerd’ om agressie te voorkomen, maar u komt bij mij niet zo over. 

Als het wel zou kunnen is het hek natuurlijk van de dam. Er zijn te veel mensen die er misbruik van zouden maken, dan ziet iedereen wel, maar goed, de regeling is er dus helemaal niet. We zien allemaal het gedrag van sommige hufterburgers als er rücksichtlos iets te halen is, zeker ook op dit forum. De wijze waarop ze zijn opgesteld spreken soms boekdelen.

U moet zelf zorgen er op tijd te zijn, en dat is al vaak twee uur van te voren. Daar zit in de praktijk wel wat marge in en er rijden frequent bussen. Op tijd op het vliegveld zijn is de verantwoordelijkheid van de reiziger, niet van NS.

Leuk is mogelijk anders, maar zo werkt het echt.

Reputatie 7

Bij mijn weten regelt NS in bepaalde gevallen soms taxi's maar deze hoef je zelf nooit voor te schieten. Als je op eigen initiatief of alleen "op advies" een taxi (of soms reguliere lijnbus) neemt, betaalt en dan kosten terugvraagt wordt dat niet geaccepteerd. Ik vind het advies dat u kreeg dan ook vreemd. Er is niet bij vermeld dat dat dan op eigen kosten is?

Reputatie 7

Er zit altijd een risico in als je per trein reist en beslist je vlucht moet halen, ook al ga je heel ruim te voren van huis zodat je 2 tot 2.5 uur voor je vlucht op het vliegveld zult zijn. Een traject kan uren uitvallen, vervangende bussen zijn er niet zo snel. Soms kan je relatief vlot omreizen, maar helaas niet overal. Eindhoven bereiken is lastig als je vastzit in Den Bosch en het stuk Boxtel- Eindhoven ligt plat. Een enorme omreis via Nijmegen/Venlo kan maar dan mis je nog je vlucht. NS is niet aansprakelijk voor gevolgschade inderdaad. Je neemt dus het risico. Vrienden van mij hebben ooit hun intercontinentale vlucht gemist door problemen op het spoor. Die durven niet meer met de trein te reizen als ze een vlucht moeten halen en gaan dan altijd met eigen auto of laten zich per auto brengen. Soms wat files maar nooit uren te laat. 

@Rene74 

Dat klopt, er zijn situaties waar wij als personeel een taxi regelen, maar dat komt niet erg vaak voor bij verstoringen van deze aard. Ik heb het dus niet over de laatste aansluitingen. Iedereen heeft altijd een goede reden om ander vervoer te krijgen, maar als personeel blijf ik elke situatie bekijken. Ik vertrouw ook niemand op zijn of haar ogen, ik wil bewijs zien dat het verhaal klopt. 

dan kosten terugvraagt wordt dat niet geaccepteerd. 

Er zit een heel klein addertje onder het gras. Een tijd geleden heeft een cameraploeg van de publieke omroep bij NS aan de Laan van Puntenburg voor de deur gestaan om taxikosten terug te halen voor iemand die hem op eigen initiatief had genomen. Ik heb daar toen meermaals vragen over gesteld, en uiteindelijk gaf men aan dat er in uitzonderlijke situaties toch een bevoegdheid bij klantenservice lag om anders te besluiten.

 

https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/taxi-claim-51012#post344569

 

Nou wil ik niet direct valse hoop geven, ik begrijp ook wel dat de kans erg klein is, maar in uitzonderlijke situaties zou het even voorleggen aan klantenservice dus toch verstandig zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Kortom we dwingen je geld af te geven waar je geen recht op hebt, of anders shamen we je publiekelijk op televisie? De media als moderne variant van de schandpaal en ook nog ingezet als middel voor afpersing. Nou, daar kun je trots op zijn.

Het werkt vast inspirerend voor de hufterburgers. NS moet daar nooit aan toegeven en de rug rechthouden. Dit is geen goed signaal. 

Ik ben er ook geen voorstander van, maar feit is wel dat NS, op camera, toch overstag gaat en ineens zonder moeite taxikosten kan vergoeden.

Reputatie 7
Badge +4

Als dit is gebeurd: Dat is verklaarbaar helaas, maar weinig heldhaftig van NS.

Reputatie 5

Misschien moet de overheid de regeltjes voor de NS eens wat strenger maken zodat de reiziger niet de pineut is als er vertraging ontstaat. Misschien meer in de richting zoals bij vliegen.

Reputatie 7
Badge +3

In dit geval had mogelijk via Tilburg naar Eindhoven gereisd kunnen worden of een regeliere bus genomen kunnen worden. Het feit dat gekozen is voor een taxi doet mij vermoeden dat er een krap reisschema was naar het vliegveld. In geval dat iemand zelf een te krap reisschema heeft, zal NS niet zo snel een taxi regelen en betalen.

Op de vraag hoe je bij een verstoring het snelst van A naar B komt, wordt wel vaker taxi als mogelijkheid genoemd. Echter als de NS niet de taxi regelt, maar iemand dat zelf moet doen, zal NS een taxi niet vergoeden.

 

@MoDe 

Dat was gisteren ook geen optie. Ik heb zelf ook in de verstoring gezeten en de 2e aanrijding heeft al het treinverkeer vanuit het noorden naar Eindhoven platgelegd. De 1e aanrijding zorgde voor verstoring tussen Tilburg en Boxtel. Het was dus een echte bottleneck gisteren.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik vaak lees in dit soort topics is dat de reiziger aangeeft dat een NS medewerker het advies heeft gegeven om een taxi te nemen en soms ook om de kosten via de klantenservice terug te vragen. Nu weten we natuurlijk nooit hoe dat in die gevallen gebracht is, als een echt advies of dat de betreffende reiziger zo aan zeuren en klagen is dat men er op die manier van af wil zijn.

Maar ik denk wel dat NS medewerkers heel voorzichtig moeten zijn met dergelijke adviezen, dit misschien niet doen of anders erbij zeggen dat dat geen officieel reisadvies is, alleen dat men zo sneller op de eindbestemming is én (heel belangrijk) dat dit dan op eigen kosten is.  Anders blijven we dit soort verhalen krijgen.

Je ziet dat ook heel mooi. Er zijn best wat zaken bij de geschillencommissie geweest over taxikosten. Deze werden in principe altijd afgewezen op de bekende gronden. Behalve deze, waarbij er ook uitspraken zouden zijn gedaan door treinpersoneel: https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/conducteur-heeft-in-rechtstreeks-gesprek-met-consument-toegezegd-dat-taxikosten-vergoed-zouden-worden-consument-mocht-van-deze-toezegging-uitgaan/

 

Wat betreft het filmpje van de BNN, ik vond het persoonlijk erg opmerkelijk dat de woordvoerder zo snel overstag ging. Dat een willekeurige NS’er niet voorbereid zou zijn op zo’n “overval” kan ik begrijpen, in geval van een woordvoerder vind ik dat lastig. Maar het kan gebeuren natuurlijk. Het zou NS sieren als men had aangegeven dat dit optreden niet handig was en er intern even over gesproken had. Het signaal wat het nu afgeeft lijkt mij niet wenselijk. Daarom haal ik het opnieuw aan.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Dat was gisteren ook geen optie. Ik heb zelf ook in de verstoring gezeten en de 2e aanrijding heeft al het treinverkeer vanuit het noorden naar Eindhoven platgelegd. De 1e aanrijding zorgde voor verstoring tussen Tilburg en Boxtel. Het was dus een echte bottleneck gisteren.

En dan waren er gister nog niet eens boeren aan het protesteren bij Eindhoven Airport zoals vandaag. Had het met een taxi misschien ook nog lastig geweest. 

https://www.ad.nl/binnenland/vakantie-in-knel-door-boze-boeren-reizigers-eindhoven-airport-missen-vlucht~ac42f3ac/

Badge +3

Ik kan het topic niet meer vinden maar er was iemand die zijn vader van 65+ (in ieder geval op leeftijd) in een trein van Groningen naar Eindhoven wilde zetten… 

Geen idee of opa medicatie momenten zou missen of zo, maar er was een storing ergens (rond Zwolle meen ik, en een NS bus naar ‘t Harde of zoiets en daarna weer verder met de trein).

Volgens mij (was er zelf niet bij) viel het nogal mee, maar goed.. een zekere ‘paniek’ dus ergens bij iemand.

“Dan neem maar een taxi” zei (NS) personeel! En alles wat er volgde… Bonnetje mag je insturen hoor, en het formulier daarvoor staat ergens op de NS website… Oké, dank je wel, dat gaan we doen!

Ging om 600 euro of zoiets (best duur voor een taxi van Groningen naar Eindhoven), maar is uiteindelijk opgelost voor DIE opa.

Zeg nooit nee dus, maar in de meeste gevallen heeft het dus geen enkele zin om taxikosten te claimen zonder goede advocaat of rechtsbijstand-tijger of social media.

En helaas, zielige verhalen hier op de Community kunnen we weinig mee of we prikken er meteen doorheen (vertrektijden van treinen en zo). Maar dat terzijde.

Aan de andere kant, simpel.. Als ik door grote en onverwachte vertraging (calm down Robert, er komen straks misschien wel bussen!) een vlucht dreig te missen…

Dan hebben ze aan mij een hele verkeerde om niet direct een taxi voor mij en mijn gezelschap (en andere reizigers die ook naar Schiphol of Eindhoven Airport moeten, misschien een busje voor 8 personen?) ter plekke/direct aan te laten rukken, binnen een kwartier of zoiets?

Regelen dus, door NS personeel en op kosten NS toch. @Loes? Iedereen op tjd op airport X

Zijn daar speciale instructies voor eigenlijk?

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B Die meneer van Groningen-Eindhoven dreigde met media en hij en familie hadden dagenlang heel veel berichten op Facebook en de community gezet. Hij kreeg het uiteindelijk vergoed, hoewel de taxikosten erg hoog waren en de treinen na een paar uur  weer waren rijden.

In dit geval had mogelijk via Tilburg naar Eindhoven gereisd kunnen worden of een regeliere bus genomen kunnen worden. Het feit dat gekozen is voor een taxi doet mij vermoeden dat er een krap reisschema was naar het vliegveld. In geval dat iemand zelf een te krap reisschema heeft, zal NS niet zo snel een taxi regelen en betalen.

Op de vraag hoe je bij een verstoring het snelst van A naar B komt, wordt wel vaker taxi als mogelijkheid genoemd. Echter als de NS niet de taxi regelt, maar iemand dat zelf moet doen, zal NS een taxi niet vergoeden.

 

Geloof mij maar, ik ben ruim op tijd vertrokken. Ik heb gekeken naar alle andere alternatieven en die waren er dus niet! Geen bus, geen trein niks vanaf den Bosch naar Eindhoven. Ik heb dit zelfs bij aankomst in London nog gecontroleerd omdat ik aan de telefoon kreeg te horen dat het tot 2 uren kon duren voor er een alternatieve reis geregeld was. Ik heb mijn hele reisschema doorgenomen aan de telefoon, en ook heeft de NS medewerker meegekeken naar alternatieven die er inderdaad gewoon niet waren op dat moment. Ik stond voor de keuze tussen twee uren wachten en dan hopen dat er een alternatief was dat op tijd op het vliegveld zou aankomen, of de taxi nemen zonder dat risico te lopen. Ik heb de kosten betaald omdat ik liever vakantie had dan een bittere reiservaring van pakweg 6 uren. Ik vind het jammer dat jij zo'n aanname over mij als persoon maakt. Ik ben niet boos op de NS, zij kunnen er immers niks aan doen dat iemand aangereden is en ook mag ik van geluk spreken dat ik niet degene was die aangereden is. Ik heb dit gepost omdat ik op het internet las dat de NS moet regelen dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, en er op die dag geen alternatief was. Fijne dag nog verder, en heb wat meer vertrouwen in anderen :) 

Wat ik vaak lees in dit soort topics is dat de reiziger aangeeft dat een NS medewerker het advies heeft gegeven om een taxi te nemen en soms ook om de kosten via de klantenservice terug te vragen. Nu weten we natuurlijk nooit hoe dat in die gevallen gebracht is, als een echt advies of dat de betreffende reiziger zo aan zeuren en klagen is dat men er op die manier van af wil zijn.

Maar ik denk wel dat NS medewerkers heel voorzichtig moeten zijn met dergelijke adviezen, dit misschien niet doen of anders erbij zeggen dat dat geen officieel reisadvies is, alleen dat men zo sneller op de eindbestemming is én (heel belangrijk) dat dit dan op eigen kosten is.  Anders blijven we dit soort verhalen krijgen.

 

Nja ik heb niet gezeurd maar gevraagd om advies en of zij met mij mee wouden kijken naar alternatieven. Ze hebben mij keurig verteld dat als ik een taxi zou boeken dat voor mijn rekening kwam dus daar ligt het probleem niet. Ik citeer mezelf: " Ik stond voor de keuze tussen twee uren wachten en dan hopen dat er een alternatief was dat op tijd op het vliegveld zou aankomen, of de taxi nemen zonder dat risico te lopen. Ik heb de kosten betaald omdat ik liever vakantie had dan een bittere reiservaring van pakweg 6 uren. Ik vind het jammer dat jij zo'n aanname over mij als persoon maakt. Ik ben niet boos op de NS, zij kunnen er immers niks aan doen dat iemand aangereden is en ook mag ik van geluk spreken dat ik niet degene was die aangereden is. Ik heb dit gepost omdat ik op het internet las dat de NS moet regelen dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, en er op die dag geen alternatief was. Fijne dag nog verder, en heb wat meer vertrouwen in anderen :) "

@Robert B 

Het probleem bij zo'n grote verstoring is, waar trek je de grens? Hoeveel reizigers moeten een vlucht halen? Das zowat ondoenlijk om te regelen om dit als vaste regel te hanteren. Zowel Schiphol, als Eindhoven Airport als Rotterdam Airport zijn ineens slecht bereikbaar. Dan kan je best wel eens een groot aantal reizigers hebben die een vlucht moeten halen. Zoveel taxi's heb je niet eens beschikbaar. 

Betekend niet dat ik het enorm vervelend vind dat reizigers in dit soort situaties komen door overmacht, maar iets moet ook haalbaar zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik maak niet de aanname over u, maar heb het heel algemeen gesteld. Als ik dan mezelf ook even mag citeren: “Nu weten we natuurlijk nooit hoe dat in die gevallen gebracht is, als een echt advies of dat de betreffende reiziger zo aan zeuren en klagen is dat men er op die manier van af wil zijn.” 

Er zijn hier vaker dit soort topics geweest waarbij de vraagsteller al heel drammerig en zeurderig over kwam, waarmee men zou kunnen denken dat die specifieke reizigers ook zo reageerden tov het NS personeel ter plaatse. Ik heb in mijn reactie in het midden gelaten of iemand wel of niet zeurt, ook of het door het personeel als echt reisadvies is gebracht of om er maar vanaf te zijn. Iedere situatie is anders.​​

Maar goed om te lezen dat aan u in ieder geval keurig is verteld dat een taxi voor eigen rekening zou zijn. Er zijn hier topics geweest waarbij de reiziger meldde dat de NS medewerker zei dat men de kosten kon terugvragen. En dan kan ik me heel goed voorstellen dat mensen dan verhaal gaan halen bij NS. 

 

NS heeft inderdaad de verantwoordelijkheid dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, afgezien van een situatie van overmacht, maar daarbij is niet gezegd binnen welke tijd. Afhankelijk van de storing worden er de mogelijkheid gegeven tot omreizen of worden er bussen ingezet. Alleen zijn die bussen er niet binnen een kwartier of half uur, dat duurt minstens een uur of anderhalf uur, en wordt dit alleen gedaan bij storingen die fors langer dan dit duren. Het archief van Rijdendetreinen laat zien dat in de update van 20:03 staat dat er bussen reden.

Verder geldt, zoals Thom ook aangeeft, dat NS moet zorgen dat reizigers op dezelfde dag hun bestemming bereiken, wanneer de laatste reismogelijkheid van de dag uitvalt of dusdanige vertraging heeft dat er geen aansluitend regulier openbaar vervoer meer is. Er wordt dus niet aangegeven dat NS de verantwoordelijk heeft dat reizigers bv een vliegtuig halen. 

 

NS zal u in geval van vertraging bij aankomst of vertrek informeren over de vertraging en de verwachte vertrek- en aankomsttijden, zodra deze informatie bij NS beschikbaar is.

Als u als gevolg van de vertraging bij uw reis met NS niet meer in staat bent om op dezelfde NS-dag het station van bestemming te bereiken omdat de laatste trein op uw NS-Reisroute niet meer rijdt, dan stelt NS vervangend vervoer ter beschikking om ervoor te zorgen dat u alsnog het station van bestemming kunt bereiken.

Als u als gevolg van de vertraging van de laatste trein in uw reis met NS niet meer in staat bent om vanaf uw eindstation met aansluitend regulier openbaar vervoer op dezelfde NS-dag uw eindbestemming te bereiken, dan stelt NS vervangend vervoer ter beschikking om ervoor te zorgen dat u alsnog uw eindbestemming kunt bereiken.

NS bepaalt welk type vervangend vervoer wordt ingezet. Zo kan NS er bijvoorbeeld voor kiezen om een taxi voor u te regelen, maar ook kan NS bussen inzetten.

Het kan zijn dat NS niet in staat is om vervangend vervoer aan te bieden. Hiervan is bijvoorbeeld sprake bij massale uitval van treinen, of wanneer uw eindbestemming redelijkerwijs niet meer 14 bereikbaar is (zoals bij afgesloten wegen of als u reist naar een Waddeneiland). In een dergelijk geval zal NS zich maximaal inspannen om u kosteloos een slaapplaats aan te bieden. Als u gebruik maakt van een ppapieren Vervoerbewijs dan kunt u dit omwisselen op de wijze zoals beschreven in artikel 6.2.

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1525184148015/content/assets/ns-nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden.pdf

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik vaak lees in dit soort topics is dat de reiziger aangeeft dat een NS medewerker het advies heeft gegeven om een taxi te nemen en soms ook om de kosten via de klantenservice terug te vragen. Nu weten we natuurlijk nooit hoe dat in die gevallen gebracht is, als een echt advies of dat de betreffende reiziger zo aan zeuren en klagen is dat men er op die manier van af wil zijn.

Maar ik denk wel dat NS medewerkers heel voorzichtig moeten zijn met dergelijke adviezen, dit misschien niet doen of anders erbij zeggen dat dat geen officieel reisadvies is, alleen dat men zo sneller op de eindbestemming is én (heel belangrijk) dat dit dan op eigen kosten is.  Anders blijven we dit soort verhalen krijgen.

 

Nja ik heb niet gezeurd maar gevraagd om advies en of zij met mij mee wouden kijken naar alternatieven. Ze hebben mij keurig verteld dat als ik een taxi zou boeken dat voor mijn rekening kwam dus daar ligt het probleem niet. Ik citeer mezelf: " Ik stond voor de keuze tussen twee uren wachten en dan hopen dat er een alternatief was dat op tijd op het vliegveld zou aankomen, of de taxi nemen zonder dat risico te lopen. Ik heb de kosten betaald omdat ik liever vakantie had dan een bittere reiservaring van pakweg 6 uren. Ik vind het jammer dat jij zo'n aanname over mij als persoon maakt. Ik ben niet boos op de NS, zij kunnen er immers niks aan doen dat iemand aangereden is en ook mag ik van geluk spreken dat ik niet degene was die aangereden is. Ik heb dit gepost omdat ik op het internet las dat de NS moet regelen dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, en er op die dag geen alternatief was. Fijne dag nog verder, en heb wat meer vertrouwen in anderen :) "


Als van te voren bekend was dat de taxikosten voor eigen rekening waren, waarom vraag je ze terug?  Inderdaad NS moet zorgen dat je op de eindbestemming komt, maar dat gaat om als er tot de laatste trein niet meer rijdt. In uw geval zijn de treinen  later weer gaan rijden.

 

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Dat was gisteren ook geen optie. Ik heb zelf ook in de verstoring gezeten en de 2e aanrijding heeft al het treinverkeer vanuit het noorden naar Eindhoven platgelegd. De 1e aanrijding zorgde voor verstoring tussen Tilburg en Boxtel. Het was dus een echte bottleneck gisteren.


De reguliere bussen reden wel. Er was een optie via Veghel. @Frial was dan ruim een uur onderweg geweest naar station Eindhoven en 1,5 uur naar het vliegveld.

@Robert B

Het probleem bij zo'n grote verstoring is, waar trek je de grens? Hoeveel reizigers moeten een vlucht halen? Das zowat ondoenlijk om te regelen om dit als vaste regel te hanteren. Zowel Schiphol, als Eindhoven Airport als Rotterdam Airport zijn ineens slecht bereikbaar. Dan kan je best wel eens een groot aantal reizigers hebben die een vlucht moeten halen. Zoveel taxi's heb je niet eens beschikbaar. 

Betekend niet dat ik het enorm vervelend vind dat reizigers in dit soort situaties komen door overmacht, maar iets moet ook haalbaar zijn. 

Het is jammer dat de NS de pilot om ‘schiphol garantie’ te bieden niet doorgezet heeft. Ik denk dat veel reizigers een kleine extra bijdrage willen betalen voor de garantie om op tijd op schiphol te komen en dat bij grote verstoringen de NS dan zorgt voor taxi of andere maatregelen. 

Uitgaande van de punctualiteitscijfers van de NS zou de NS hier op moeten kunnen verdienen

@MoDe 

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet naar de reguliere bussen heb gekeken. Daar ben ik niet echt in thuis en werd die dag geregeld bijgestuurd. Bedankt voor de aanvulling.

Reageer