beantwoord

Taxi kosten declareren

  • 13 december 2019
  • 32 reacties
  • 1149 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 3 reacties

Beste NS medewerkers, 

Donderdag 12 december reisde ik naar Eindhoven toe om op vakantie te kunnen. Helaas zijn toen, door een aanrijding met een persoon, alle treinen van Den Bosch naar Eindhoven geannuleerd. Dit speelde zich allemaal rond een uur of half 7 's avonds af. Ook was er geen vervangend vervoer vanuit NS en heb ik na gebeld te hebben het advies gekregen om een taxi te nemen. Ik heb dat gedaan en gedurende de avond de ns site gekeken, zelfs later op de avond (toen ik al in London was!) was er geen vervangend vervoer geregeld. Is er enige mogelijkheid de taxikosten vergoed te krijgen? Ik las ergens dat het de verantwoordelijkheid van NS is dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, maar dat heb ik op dat moment totáál niet opgemerkt gezien ook de klantenservice zoiets had van: "das pech, vakantie weg!" Ik zelf kwam vanuit Leeuwarden reizen, en een reis van Leeuwarden naar Eindhoven is een behoorlijke uitgave. Ik vind het zonde dat ik een trein ticket heb gehaald die ik in feite niet heb kunnen gebruiken voor waar die bedoeld was: de reis. 

icon

Beste antwoord door Rene74 13 december 2019, 11:18

Er zit altijd een risico in als je per trein reist en beslist je vlucht moet halen, ook al ga je heel ruim te voren van huis zodat je 2 tot 2.5 uur voor je vlucht op het vliegveld zult zijn. Een traject kan uren uitvallen, vervangende bussen zijn er niet zo snel. Soms kan je relatief vlot omreizen, maar helaas niet overal. Eindhoven bereiken is lastig als je vastzit in Den Bosch en het stuk Boxtel- Eindhoven ligt plat. Een enorme omreis via Nijmegen/Venlo kan maar dan mis je nog je vlucht. NS is niet aansprakelijk voor gevolgschade inderdaad. Je neemt dus het risico. Vrienden van mij hebben ooit hun intercontinentale vlucht gemist door problemen op het spoor. Die durven niet meer met de trein te reizen als ze een vlucht moeten halen en gaan dan altijd met eigen auto of laten zich per auto brengen. Soms wat files maar nooit uren te laat. 

Bekijk origineel

32 reacties

Helaas is het antwoord bij deze nee. Dus dan kan dit draadje bij deze ook worden afgesloten. 

Wat ik vaak lees in dit soort topics is dat de reiziger aangeeft dat een NS medewerker het advies heeft gegeven om een taxi te nemen en soms ook om de kosten via de klantenservice terug te vragen. Nu weten we natuurlijk nooit hoe dat in die gevallen gebracht is, als een echt advies of dat de betreffende reiziger zo aan zeuren en klagen is dat men er op die manier van af wil zijn.

Maar ik denk wel dat NS medewerkers heel voorzichtig moeten zijn met dergelijke adviezen, dit misschien niet doen of anders erbij zeggen dat dat geen officieel reisadvies is, alleen dat men zo sneller op de eindbestemming is én (heel belangrijk) dat dit dan op eigen kosten is.  Anders blijven we dit soort verhalen krijgen.

 

Nja ik heb niet gezeurd maar gevraagd om advies en of zij met mij mee wouden kijken naar alternatieven. Ze hebben mij keurig verteld dat als ik een taxi zou boeken dat voor mijn rekening kwam dus daar ligt het probleem niet. Ik citeer mezelf: " Ik stond voor de keuze tussen twee uren wachten en dan hopen dat er een alternatief was dat op tijd op het vliegveld zou aankomen, of de taxi nemen zonder dat risico te lopen. Ik heb de kosten betaald omdat ik liever vakantie had dan een bittere reiservaring van pakweg 6 uren. Ik vind het jammer dat jij zo'n aanname over mij als persoon maakt. Ik ben niet boos op de NS, zij kunnen er immers niks aan doen dat iemand aangereden is en ook mag ik van geluk spreken dat ik niet degene was die aangereden is. Ik heb dit gepost omdat ik op het internet las dat de NS moet regelen dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, en er op die dag geen alternatief was. Fijne dag nog verder, en heb wat meer vertrouwen in anderen :) "


Als van te voren bekend was dat de taxikosten voor eigen rekening waren, waarom vraag je ze terug?  Inderdaad NS moet zorgen dat je op de eindbestemming komt, maar dat gaat om als er tot de laatste trein niet meer rijdt. In uw geval zijn de treinen  later weer gaan rijden.

 

Ik vroeg niet om mijn geld terug maar de mogelijkheid om het terug te krijgen. De reden dat ik deze post maak is omdat ik na wat gegoogled te hebben ik situaties heb gelezen waarbij de kosten wel vergoed werden. Dus ik dacht, laat ik het hier navragen. Zoek je nou problemen om gewoon problemen te zoeken? 

Badge +3

Dat er vroeger flink mee gefraudeerd werd geloof ik graag.

Had toen (jaren '90) een bijbaantje als taxichauffeur en dat ging toen gewoon met handgeschreven kwitanties. Zeg maar wat je er op wilt hebben...

Tegenwoordig komen die keurig uit een printertje van de BCT (boordcomputer taxi), waar ongeveer elke meter (GPS), seconde en andere handelingen zijn uit te lezen door bijv. de IL&T, en fraude niet mogelijk is of ernstige boetes kan opleveren voor zowel de chauffeur als het taxibedrijf (tot TX keurmerk verlies toe).

Uiteraard moet het vliegticket doorslaggevend zijn, i.c.m. een geplande treinreis op tijdstip X vanaf station Y die niet te maken was.

Reputatie 7
Badge +3

Wat er waarschijnlijk ook mee te maken heeft is dat NS een contract heeft met een taxibedrijf, neem je dan zelf een willekeurige taxi, ook met een tegoedbon, dan is de prijs hoger dan die met degene waar NS een contract mee heeft.

Voor mijn tijd werd er vroeger inderdaad met taxibonnen gewerkt, maar door misbruik is deze regeling veranderd in de huidige regeling. 

Badge +3

@Robert B

Het probleem bij zo'n grote verstoring is, waar trek je de grens? Hoeveel reizigers moeten een vlucht halen? Das zowat ondoenlijk om te regelen om dit als vaste regel te hanteren. Zowel Schiphol, als Eindhoven Airport als Rotterdam Airport zijn ineens slecht bereikbaar. Dan kan je best wel eens een groot aantal reizigers hebben die een vlucht moeten halen. Zoveel taxi's heb je niet eens beschikbaar. 

Betekend niet dat ik het enorm vervelend vind dat reizigers in dit soort situaties komen door overmacht, maar iets moet ook haalbaar zijn. 

Voor grote aantallen ‘gestrande’ reizigers is het natuurlijk niet haalbaar, maar zou het niet een idee zijn om als HC snel een soort ‘tegoedbon’ uit te kunnen schrijven (geldig voor één taxirit van maximaal 4 personen van X naar Airport Y op datum Z), zodat jijzelf die taxi niet hoeft te regelen?

En dan inderdaad een (te downloaden) formulier waar men die kosten kan declareren (per post alles opsturen, dus die tegoedbon, de taxibon en kopie vliegticket).

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet naar de reguliere bussen heb gekeken. Daar ben ik niet echt in thuis en werd die dag geregeld bijgestuurd. Bedankt voor de aanvulling.


Dat is ook niet het 1e waar men naar kijkt bij verstoringen. Iets te vaak verstoringen meegemaakt, waardoor ik nu beter weet waar ik naar zou moeten kijken voor vervolg van de reis.

@MoDe 

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet naar de reguliere bussen heb gekeken. Daar ben ik niet echt in thuis en werd die dag geregeld bijgestuurd. Bedankt voor de aanvulling.

@Robert B

Het probleem bij zo'n grote verstoring is, waar trek je de grens? Hoeveel reizigers moeten een vlucht halen? Das zowat ondoenlijk om te regelen om dit als vaste regel te hanteren. Zowel Schiphol, als Eindhoven Airport als Rotterdam Airport zijn ineens slecht bereikbaar. Dan kan je best wel eens een groot aantal reizigers hebben die een vlucht moeten halen. Zoveel taxi's heb je niet eens beschikbaar. 

Betekend niet dat ik het enorm vervelend vind dat reizigers in dit soort situaties komen door overmacht, maar iets moet ook haalbaar zijn. 

Het is jammer dat de NS de pilot om ‘schiphol garantie’ te bieden niet doorgezet heeft. Ik denk dat veel reizigers een kleine extra bijdrage willen betalen voor de garantie om op tijd op schiphol te komen en dat bij grote verstoringen de NS dan zorgt voor taxi of andere maatregelen. 

Uitgaande van de punctualiteitscijfers van de NS zou de NS hier op moeten kunnen verdienen

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Dat was gisteren ook geen optie. Ik heb zelf ook in de verstoring gezeten en de 2e aanrijding heeft al het treinverkeer vanuit het noorden naar Eindhoven platgelegd. De 1e aanrijding zorgde voor verstoring tussen Tilburg en Boxtel. Het was dus een echte bottleneck gisteren.


De reguliere bussen reden wel. Er was een optie via Veghel. @Frial was dan ruim een uur onderweg geweest naar station Eindhoven en 1,5 uur naar het vliegveld.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik vaak lees in dit soort topics is dat de reiziger aangeeft dat een NS medewerker het advies heeft gegeven om een taxi te nemen en soms ook om de kosten via de klantenservice terug te vragen. Nu weten we natuurlijk nooit hoe dat in die gevallen gebracht is, als een echt advies of dat de betreffende reiziger zo aan zeuren en klagen is dat men er op die manier van af wil zijn.

Maar ik denk wel dat NS medewerkers heel voorzichtig moeten zijn met dergelijke adviezen, dit misschien niet doen of anders erbij zeggen dat dat geen officieel reisadvies is, alleen dat men zo sneller op de eindbestemming is én (heel belangrijk) dat dit dan op eigen kosten is.  Anders blijven we dit soort verhalen krijgen.

 

Nja ik heb niet gezeurd maar gevraagd om advies en of zij met mij mee wouden kijken naar alternatieven. Ze hebben mij keurig verteld dat als ik een taxi zou boeken dat voor mijn rekening kwam dus daar ligt het probleem niet. Ik citeer mezelf: " Ik stond voor de keuze tussen twee uren wachten en dan hopen dat er een alternatief was dat op tijd op het vliegveld zou aankomen, of de taxi nemen zonder dat risico te lopen. Ik heb de kosten betaald omdat ik liever vakantie had dan een bittere reiservaring van pakweg 6 uren. Ik vind het jammer dat jij zo'n aanname over mij als persoon maakt. Ik ben niet boos op de NS, zij kunnen er immers niks aan doen dat iemand aangereden is en ook mag ik van geluk spreken dat ik niet degene was die aangereden is. Ik heb dit gepost omdat ik op het internet las dat de NS moet regelen dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, en er op die dag geen alternatief was. Fijne dag nog verder, en heb wat meer vertrouwen in anderen :) "


Als van te voren bekend was dat de taxikosten voor eigen rekening waren, waarom vraag je ze terug?  Inderdaad NS moet zorgen dat je op de eindbestemming komt, maar dat gaat om als er tot de laatste trein niet meer rijdt. In uw geval zijn de treinen  later weer gaan rijden.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik maak niet de aanname over u, maar heb het heel algemeen gesteld. Als ik dan mezelf ook even mag citeren: “Nu weten we natuurlijk nooit hoe dat in die gevallen gebracht is, als een echt advies of dat de betreffende reiziger zo aan zeuren en klagen is dat men er op die manier van af wil zijn.” 

Er zijn hier vaker dit soort topics geweest waarbij de vraagsteller al heel drammerig en zeurderig over kwam, waarmee men zou kunnen denken dat die specifieke reizigers ook zo reageerden tov het NS personeel ter plaatse. Ik heb in mijn reactie in het midden gelaten of iemand wel of niet zeurt, ook of het door het personeel als echt reisadvies is gebracht of om er maar vanaf te zijn. Iedere situatie is anders.​​

Maar goed om te lezen dat aan u in ieder geval keurig is verteld dat een taxi voor eigen rekening zou zijn. Er zijn hier topics geweest waarbij de reiziger meldde dat de NS medewerker zei dat men de kosten kon terugvragen. En dan kan ik me heel goed voorstellen dat mensen dan verhaal gaan halen bij NS. 

 

NS heeft inderdaad de verantwoordelijkheid dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, afgezien van een situatie van overmacht, maar daarbij is niet gezegd binnen welke tijd. Afhankelijk van de storing worden er de mogelijkheid gegeven tot omreizen of worden er bussen ingezet. Alleen zijn die bussen er niet binnen een kwartier of half uur, dat duurt minstens een uur of anderhalf uur, en wordt dit alleen gedaan bij storingen die fors langer dan dit duren. Het archief van Rijdendetreinen laat zien dat in de update van 20:03 staat dat er bussen reden.

Verder geldt, zoals Thom ook aangeeft, dat NS moet zorgen dat reizigers op dezelfde dag hun bestemming bereiken, wanneer de laatste reismogelijkheid van de dag uitvalt of dusdanige vertraging heeft dat er geen aansluitend regulier openbaar vervoer meer is. Er wordt dus niet aangegeven dat NS de verantwoordelijk heeft dat reizigers bv een vliegtuig halen. 

 

NS zal u in geval van vertraging bij aankomst of vertrek informeren over de vertraging en de verwachte vertrek- en aankomsttijden, zodra deze informatie bij NS beschikbaar is.

Als u als gevolg van de vertraging bij uw reis met NS niet meer in staat bent om op dezelfde NS-dag het station van bestemming te bereiken omdat de laatste trein op uw NS-Reisroute niet meer rijdt, dan stelt NS vervangend vervoer ter beschikking om ervoor te zorgen dat u alsnog het station van bestemming kunt bereiken.

Als u als gevolg van de vertraging van de laatste trein in uw reis met NS niet meer in staat bent om vanaf uw eindstation met aansluitend regulier openbaar vervoer op dezelfde NS-dag uw eindbestemming te bereiken, dan stelt NS vervangend vervoer ter beschikking om ervoor te zorgen dat u alsnog uw eindbestemming kunt bereiken.

NS bepaalt welk type vervangend vervoer wordt ingezet. Zo kan NS er bijvoorbeeld voor kiezen om een taxi voor u te regelen, maar ook kan NS bussen inzetten.

Het kan zijn dat NS niet in staat is om vervangend vervoer aan te bieden. Hiervan is bijvoorbeeld sprake bij massale uitval van treinen, of wanneer uw eindbestemming redelijkerwijs niet meer 14 bereikbaar is (zoals bij afgesloten wegen of als u reist naar een Waddeneiland). In een dergelijk geval zal NS zich maximaal inspannen om u kosteloos een slaapplaats aan te bieden. Als u gebruik maakt van een ppapieren Vervoerbewijs dan kunt u dit omwisselen op de wijze zoals beschreven in artikel 6.2.

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1525184148015/content/assets/ns-nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden.pdf

@Robert B 

Het probleem bij zo'n grote verstoring is, waar trek je de grens? Hoeveel reizigers moeten een vlucht halen? Das zowat ondoenlijk om te regelen om dit als vaste regel te hanteren. Zowel Schiphol, als Eindhoven Airport als Rotterdam Airport zijn ineens slecht bereikbaar. Dan kan je best wel eens een groot aantal reizigers hebben die een vlucht moeten halen. Zoveel taxi's heb je niet eens beschikbaar. 

Betekend niet dat ik het enorm vervelend vind dat reizigers in dit soort situaties komen door overmacht, maar iets moet ook haalbaar zijn. 

Wat ik vaak lees in dit soort topics is dat de reiziger aangeeft dat een NS medewerker het advies heeft gegeven om een taxi te nemen en soms ook om de kosten via de klantenservice terug te vragen. Nu weten we natuurlijk nooit hoe dat in die gevallen gebracht is, als een echt advies of dat de betreffende reiziger zo aan zeuren en klagen is dat men er op die manier van af wil zijn.

Maar ik denk wel dat NS medewerkers heel voorzichtig moeten zijn met dergelijke adviezen, dit misschien niet doen of anders erbij zeggen dat dat geen officieel reisadvies is, alleen dat men zo sneller op de eindbestemming is én (heel belangrijk) dat dit dan op eigen kosten is.  Anders blijven we dit soort verhalen krijgen.

 

Nja ik heb niet gezeurd maar gevraagd om advies en of zij met mij mee wouden kijken naar alternatieven. Ze hebben mij keurig verteld dat als ik een taxi zou boeken dat voor mijn rekening kwam dus daar ligt het probleem niet. Ik citeer mezelf: " Ik stond voor de keuze tussen twee uren wachten en dan hopen dat er een alternatief was dat op tijd op het vliegveld zou aankomen, of de taxi nemen zonder dat risico te lopen. Ik heb de kosten betaald omdat ik liever vakantie had dan een bittere reiservaring van pakweg 6 uren. Ik vind het jammer dat jij zo'n aanname over mij als persoon maakt. Ik ben niet boos op de NS, zij kunnen er immers niks aan doen dat iemand aangereden is en ook mag ik van geluk spreken dat ik niet degene was die aangereden is. Ik heb dit gepost omdat ik op het internet las dat de NS moet regelen dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, en er op die dag geen alternatief was. Fijne dag nog verder, en heb wat meer vertrouwen in anderen :) "

In dit geval had mogelijk via Tilburg naar Eindhoven gereisd kunnen worden of een regeliere bus genomen kunnen worden. Het feit dat gekozen is voor een taxi doet mij vermoeden dat er een krap reisschema was naar het vliegveld. In geval dat iemand zelf een te krap reisschema heeft, zal NS niet zo snel een taxi regelen en betalen.

Op de vraag hoe je bij een verstoring het snelst van A naar B komt, wordt wel vaker taxi als mogelijkheid genoemd. Echter als de NS niet de taxi regelt, maar iemand dat zelf moet doen, zal NS een taxi niet vergoeden.

 

Geloof mij maar, ik ben ruim op tijd vertrokken. Ik heb gekeken naar alle andere alternatieven en die waren er dus niet! Geen bus, geen trein niks vanaf den Bosch naar Eindhoven. Ik heb dit zelfs bij aankomst in London nog gecontroleerd omdat ik aan de telefoon kreeg te horen dat het tot 2 uren kon duren voor er een alternatieve reis geregeld was. Ik heb mijn hele reisschema doorgenomen aan de telefoon, en ook heeft de NS medewerker meegekeken naar alternatieven die er inderdaad gewoon niet waren op dat moment. Ik stond voor de keuze tussen twee uren wachten en dan hopen dat er een alternatief was dat op tijd op het vliegveld zou aankomen, of de taxi nemen zonder dat risico te lopen. Ik heb de kosten betaald omdat ik liever vakantie had dan een bittere reiservaring van pakweg 6 uren. Ik vind het jammer dat jij zo'n aanname over mij als persoon maakt. Ik ben niet boos op de NS, zij kunnen er immers niks aan doen dat iemand aangereden is en ook mag ik van geluk spreken dat ik niet degene was die aangereden is. Ik heb dit gepost omdat ik op het internet las dat de NS moet regelen dat een reiziger op zijn eindbestemming komt, en er op die dag geen alternatief was. Fijne dag nog verder, en heb wat meer vertrouwen in anderen :) 

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B Die meneer van Groningen-Eindhoven dreigde met media en hij en familie hadden dagenlang heel veel berichten op Facebook en de community gezet. Hij kreeg het uiteindelijk vergoed, hoewel de taxikosten erg hoog waren en de treinen na een paar uur  weer waren rijden.

Badge +3

Ik kan het topic niet meer vinden maar er was iemand die zijn vader van 65+ (in ieder geval op leeftijd) in een trein van Groningen naar Eindhoven wilde zetten… 

Geen idee of opa medicatie momenten zou missen of zo, maar er was een storing ergens (rond Zwolle meen ik, en een NS bus naar ‘t Harde of zoiets en daarna weer verder met de trein).

Volgens mij (was er zelf niet bij) viel het nogal mee, maar goed.. een zekere ‘paniek’ dus ergens bij iemand.

“Dan neem maar een taxi” zei (NS) personeel! En alles wat er volgde… Bonnetje mag je insturen hoor, en het formulier daarvoor staat ergens op de NS website… Oké, dank je wel, dat gaan we doen!

Ging om 600 euro of zoiets (best duur voor een taxi van Groningen naar Eindhoven), maar is uiteindelijk opgelost voor DIE opa.

Zeg nooit nee dus, maar in de meeste gevallen heeft het dus geen enkele zin om taxikosten te claimen zonder goede advocaat of rechtsbijstand-tijger of social media.

En helaas, zielige verhalen hier op de Community kunnen we weinig mee of we prikken er meteen doorheen (vertrektijden van treinen en zo). Maar dat terzijde.

Aan de andere kant, simpel.. Als ik door grote en onverwachte vertraging (calm down Robert, er komen straks misschien wel bussen!) een vlucht dreig te missen…

Dan hebben ze aan mij een hele verkeerde om niet direct een taxi voor mij en mijn gezelschap (en andere reizigers die ook naar Schiphol of Eindhoven Airport moeten, misschien een busje voor 8 personen?) ter plekke/direct aan te laten rukken, binnen een kwartier of zoiets?

Regelen dus, door NS personeel en op kosten NS toch. @Loes? Iedereen op tjd op airport X

Zijn daar speciale instructies voor eigenlijk?

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Dat was gisteren ook geen optie. Ik heb zelf ook in de verstoring gezeten en de 2e aanrijding heeft al het treinverkeer vanuit het noorden naar Eindhoven platgelegd. De 1e aanrijding zorgde voor verstoring tussen Tilburg en Boxtel. Het was dus een echte bottleneck gisteren.

En dan waren er gister nog niet eens boeren aan het protesteren bij Eindhoven Airport zoals vandaag. Had het met een taxi misschien ook nog lastig geweest. 

https://www.ad.nl/binnenland/vakantie-in-knel-door-boze-boeren-reizigers-eindhoven-airport-missen-vlucht~ac42f3ac/

Je ziet dat ook heel mooi. Er zijn best wat zaken bij de geschillencommissie geweest over taxikosten. Deze werden in principe altijd afgewezen op de bekende gronden. Behalve deze, waarbij er ook uitspraken zouden zijn gedaan door treinpersoneel: https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/conducteur-heeft-in-rechtstreeks-gesprek-met-consument-toegezegd-dat-taxikosten-vergoed-zouden-worden-consument-mocht-van-deze-toezegging-uitgaan/

 

Wat betreft het filmpje van de BNN, ik vond het persoonlijk erg opmerkelijk dat de woordvoerder zo snel overstag ging. Dat een willekeurige NS’er niet voorbereid zou zijn op zo’n “overval” kan ik begrijpen, in geval van een woordvoerder vind ik dat lastig. Maar het kan gebeuren natuurlijk. Het zou NS sieren als men had aangegeven dat dit optreden niet handig was en er intern even over gesproken had. Het signaal wat het nu afgeeft lijkt mij niet wenselijk. Daarom haal ik het opnieuw aan.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik vaak lees in dit soort topics is dat de reiziger aangeeft dat een NS medewerker het advies heeft gegeven om een taxi te nemen en soms ook om de kosten via de klantenservice terug te vragen. Nu weten we natuurlijk nooit hoe dat in die gevallen gebracht is, als een echt advies of dat de betreffende reiziger zo aan zeuren en klagen is dat men er op die manier van af wil zijn.

Maar ik denk wel dat NS medewerkers heel voorzichtig moeten zijn met dergelijke adviezen, dit misschien niet doen of anders erbij zeggen dat dat geen officieel reisadvies is, alleen dat men zo sneller op de eindbestemming is én (heel belangrijk) dat dit dan op eigen kosten is.  Anders blijven we dit soort verhalen krijgen.

@MoDe 

Dat was gisteren ook geen optie. Ik heb zelf ook in de verstoring gezeten en de 2e aanrijding heeft al het treinverkeer vanuit het noorden naar Eindhoven platgelegd. De 1e aanrijding zorgde voor verstoring tussen Tilburg en Boxtel. Het was dus een echte bottleneck gisteren.

Reputatie 7
Badge +3

In dit geval had mogelijk via Tilburg naar Eindhoven gereisd kunnen worden of een regeliere bus genomen kunnen worden. Het feit dat gekozen is voor een taxi doet mij vermoeden dat er een krap reisschema was naar het vliegveld. In geval dat iemand zelf een te krap reisschema heeft, zal NS niet zo snel een taxi regelen en betalen.

Op de vraag hoe je bij een verstoring het snelst van A naar B komt, wordt wel vaker taxi als mogelijkheid genoemd. Echter als de NS niet de taxi regelt, maar iemand dat zelf moet doen, zal NS een taxi niet vergoeden.

 

Reputatie 5

Misschien moet de overheid de regeltjes voor de NS eens wat strenger maken zodat de reiziger niet de pineut is als er vertraging ontstaat. Misschien meer in de richting zoals bij vliegen.

Reputatie 7
Badge +4

Als dit is gebeurd: Dat is verklaarbaar helaas, maar weinig heldhaftig van NS.

Ik ben er ook geen voorstander van, maar feit is wel dat NS, op camera, toch overstag gaat en ineens zonder moeite taxikosten kan vergoeden.

Reageer