beantwoord

taxi kosten declareren door vertraging

  • 19 december 2019
  • 5 reacties
  • 282 Bekeken

Op zondag avond 1 december waren mijn partner en ik vertrokken vanuit frankrijk met de Thalys. 

Eenmaal aangekomen op Brussel kregen we na een tijd te horen dat er een wissel kapot was gereden door een andere trein op het spoor voor ons.

Dit heeft uiteindelijk geleid tot iets van 3 uur vertraging en we kwamen dus ook pas om 3 uur in de nacht aan op Amsterdam centraal, maar we moesten nog naar onze eindbestemming.

Het personeel van Thalys had al alles genoteerd van hoeveel mensen er met taxi's en dergelijke verder moesten reizen, maar bij Thalys zelf kan ik geen taxi kosten vergoed krijgen. 

Nu heb ik al een brief gestuurd naar de klantenservice van NS, maar ik heb hier verder dus geen idee van of ik het überhaupt vergoed of dat ik iets van een reactie zal krijgen?

 

 

icon

Beste antwoord door iMark 19 december 2019, 18:30

Je hebt in ieder geval recht op gedeeltelijke terugbetaling van de tickets. Zie paragraaf 2.8.3 van de voorwaarden: https://www.thalys.com/sites/thalys.com/files/2018-08/CGU_Transport_NL.pdf

Verder had je recht op bijstand van Thalys vanwege de vertraging. Zie 2.8.3.2. Het is opmerkelijk dat in de trein blijkbaar wel geïnventariseerd is welke reizigers een taxi nodig hadden maar dat dat dan weer niet ter plaatse geregeld is. 

Meer informatie over de compensatie bij vertraging is te vinden op https://www.thalys.com/nl/nl/infos-diensten/compensatie-in-geval-van-vertraging

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt in ieder geval recht op gedeeltelijke terugbetaling van de tickets. Zie paragraaf 2.8.3 van de voorwaarden: https://www.thalys.com/sites/thalys.com/files/2018-08/CGU_Transport_NL.pdf

Verder had je recht op bijstand van Thalys vanwege de vertraging. Zie 2.8.3.2. Het is opmerkelijk dat in de trein blijkbaar wel geïnventariseerd is welke reizigers een taxi nodig hadden maar dat dat dan weer niet ter plaatse geregeld is. 

Meer informatie over de compensatie bij vertraging is te vinden op https://www.thalys.com/nl/nl/infos-diensten/compensatie-in-geval-van-vertraging

Hoi LarissaB en welkom op de NS Community! 

Wat balen dat je zoveel hinder hebt ondervonden aan je reis terug uit Frankrijk! Wat iMark je als tip heeft gegeven is sowieso een goed plan. Je had al een claim ingediend toch? Anders kan het hier. Die link werkt wel alleen als je geboekt hebt via NS International. Als je meer wil lezen over de compensatie vanuit NS International, kan je het hier vinden. Voor verdere vragen kan je altijd nog de klantenservice van NS International een bericht sturen. 

We krijgen al een gedeeltelijke vergoeding van Thalys, dus dat is gelukkig al geregeld.

Ik heb ook via NS International al een formulier ingevuld over ditzelfde probleem.

Het gaat ons alleen gewoon heel erg om de taxi kosten, dit was iets van 60 euro, dus dat was zeker geen leuk bedrag om nog even te moeten betalen na zo'n lange vertraging. 

Reputatie 7
Badge +3

Voor taxi vergoeding zul je dus echt bij Thalys moeten aankloppen. Zij waren jullie vervoerder.

NS laat overigens door hen geregelde taxi's niet door de reizigers betalen/voorschieten. Door NS geregelde taxi's gaan op rekening. Taxi's niet door NS geregeld worden niet door NS vergoed.

 

Badge +3

Je zult voor de taxi(kosten) inderdaad bij NSint moeten zijn, vooropgesteld dat je de Thalys kaartjes daar gekocht hebt…

030 2300023, dag en nacht bereikbaar... :disappointed_relieved:

Reageer