Skip to main content

Hoi,

Ik zou graag het volgende willen voorleggen

Afgelopen zaterdag reden de treinen niet tussen arnhem en utrecht en dit begon pas ergens in de middag. Dit was niet van tevoren aangekondigd.

Ik was inmiddels al in de ochtend naar Amsterdam gereisd.

Toen ik smiddags mijn terugreis wilde plannen, zag ik dat er ineens geen treinen reden.

Ik ben toch 's avonds met de trein van Amsterdam gegaan naar Utrecht om te kijken of er alsnog wel treinen reden of dat er vervangend vervoer geregeld was.

Dit bleek niet het geval (of ik moet het vervangend vervoer gemist hebben (kan ook), maar deze ben ik niet tegen gekomen). Dus vraag 1: was er vervangend vervoer? En vraag 2: Is er een vergoeding voor de gemaakte kosten mogelijk? Ik begrijp nu dat je van tevoren contact moet opnemen met een NS personeel en dat je in dat geval misschien wel een taxi vergoed krijgt. Maar dat is toch onredelijk omdat achteraf te vertellen? Het zou vast ergens in de kleine lettertjes staan.

En tegelijkertijd kon ik ‘s avonds omstreeks 12 uur niemand van de NS vinden. Daarnaast als er geen vervangend vervoer geregeld is ga ik niet naar NS personeel, dan boek ik een taxi, hoe komen jullie erbij dat het normaal is om naar NS personeel te gaan voordat je een taxi boekt? Hoe had ik dat moeten weten?

Ik begrijp dat het voor jullie wel handig is, maar het is mijn inziens niet redelijk naar jullie klanten toe.

Ik heb in de nacht een taxi moeten boeken, omdat de treinen niet reden. Dus buiten mijn schuld om (waarschijnlijk door tekort aan verkeersleiding bij Prorail) en nu omdat ik een bepaalde procedure niet heb gevolgd (die ik redelijkerwijs niet kon weten) moet ik alles zelf betalen? Waarom is er geen vergoeding mogelijk. Ik snap namelijk best dat jullie niet de totale dure taxi kosten willen vergoeden, ook al heb ik daar een bonnetje van, omdat jullie misschien zelf goedkoper een taxi kunnen boeken, maar dan is een vergoeding toch nog wel op zijn plaats?

 

Ik zou graag antwoord hierop willen hebben, want in de privé berichten wordt ik afgekapt en gezegd helaas kan ik je niet verder helpen

Gemunt is gekunt


En gekunt is gekund :wink:

 

(ps Je kunt een reactie nog een uur lang wijzigen door op de drie puntjes rechtsonder te klikken.)


Ik kijk gewoon in de app, er staat geen vervangend vervoer, er staat niet neem contact met ns personeel.

Er staat geen vervangend vervoer en er stond ook niet dat je dan een taxi kon nemen op kosten van NS zonder contact met NS, toch? 


Hoi KingKoen, en welkom op de NS Community!

Ik heb het hele draadje even teruggelezen en begrijp dat er nog wat frustratie bestaat wat betreft dit onderwerp. Er is door een aantal leden al uitgebreid ingegaan op wat wel en wat niet kan. Ik zal dat dan ook laten voor wat het is.
Wel zie ik dat er behoefte is aan betere communicatie over deze mogelijkheden. Daar ga ik dan ook, zoals mrfreeze al aangeeft, een suggestie over indienen. Zo kunnen wij nog eens kijken naar waar wij kunnen verbeteren in dit soort situaties.

Niets mee gebeurd blijkbaar

 

 


Webcare geeft tegenwoordig ‘gewoon’ aan dat je https://www.ns.nl/formulieren/declaratie-indienen.html moet invullen… 

N.a.v. https://twitter.com/larsdeckers73/status/1553064014258884609

@NS_online Is taxikosten declareren mogelijk wanneer een reiziger door de NS zijn eindbestemming niet haalt?


Reageer