Hoi,
Ik zou graag het volgende willen voorleggen
Afgelopen zaterdag reden de treinen niet tussen arnhem en utrecht en dit begon pas ergens in de middag. Dit was niet van tevoren aangekondigd.
Ik was inmiddels al in de ochtend naar Amsterdam gereisd.
Toen ik smiddags mijn terugreis wilde plannen, zag ik dat er ineens geen treinen reden.
Ik ben toch 's avonds met de trein van Amsterdam gegaan naar Utrecht om te kijken of er alsnog wel treinen reden of dat er vervangend vervoer geregeld was.
Dit bleek niet het geval (of ik moet het vervangend vervoer gemist hebben (kan ook), maar deze ben ik niet tegen gekomen). Dus vraag 1: was er vervangend vervoer? En vraag 2: Is er een vergoeding voor de gemaakte kosten mogelijk? Ik begrijp nu dat je van tevoren contact moet opnemen met een NS personeel en dat je in dat geval misschien wel een taxi vergoed krijgt. Maar dat is toch onredelijk omdat achteraf te vertellen? Het zou vast ergens in de kleine lettertjes staan.
En tegelijkertijd kon ik ‘s avonds omstreeks 12 uur niemand van de NS vinden. Daarnaast als er geen vervangend vervoer geregeld is ga ik niet naar NS personeel, dan boek ik een taxi, hoe komen jullie erbij dat het normaal is om naar NS personeel te gaan voordat je een taxi boekt? Hoe had ik dat moeten weten?
Ik begrijp dat het voor jullie wel handig is, maar het is mijn inziens niet redelijk naar jullie klanten toe.
Ik heb in de nacht een taxi moeten boeken, omdat de treinen niet reden. Dus buiten mijn schuld om (waarschijnlijk door tekort aan verkeersleiding bij Prorail) en nu omdat ik een bepaalde procedure niet heb gevolgd (die ik redelijkerwijs niet kon weten) moet ik alles zelf betalen? Waarom is er geen vergoeding mogelijk. Ik snap namelijk best dat jullie niet de totale dure taxi kosten willen vergoeden, ook al heb ik daar een bonnetje van, omdat jullie misschien zelf goedkoper een taxi kunnen boeken, maar dan is een vergoeding toch nog wel op zijn plaats?
Ik zou graag antwoord hierop willen hebben, want in de privé berichten wordt ik afgekapt en gezegd helaas kan ik je niet verder helpen