beantwoord

taxi kosten retour?

  • 12 September 2021
  • 3 reacties
  • 3012 Bekeken

Zaterdag op zondag was er een incident bij station Veenendaal de klomp. Hierdoor kon de trein niet verder en moesten wij wachten op een rescue trein. Maar hiervoor was er bij aankomst geen bus meer die mij naar huis kon brengen. Daardoor genoodzaakt een taxi te nemen. 
kan ik deze kosten verhalen?

icon

Beste antwoord door Thom 12 September 2021, 18:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u aan de conducteur had gevraagd dit te doen had hij het voor u kunnen regelen. Nu heeft u op eigen initiatief een taxi genomen en dat wordt niet vergoed. U kunt niet zomaar een taxi nemen en die door NS achteraf laten vergoeden. NS doet dit als u door vertraging ‘s avonds laat niet meer thuis kunt komen. 

Reputatie 7
Badge +1

OF-omdat conducteurs nou niet altijd zo snel te vinden zijn, kon U via d INfopaal contact opnemen met NS. Zoals hr thom al meldt-NS vergoedt vrijwel nooit op eigen initiatief bestelde taxiś. ALS U door treinvertraging te laat aankomt dan is NS wel verplicht U tot de huisdeur te brengen, maar nogmaals-enkel via door hun (eventueel dus gecombineerde met anderen) geregeld.

Het zou de HCs sieren als ze in voorkomende gevallen eens wat initiatief toonden en tenminste via de omroep hierover mededeling doen. Ook dat zou reizigers wat meer vertrouwen kunnen geven

Reputatie 7
Badge +3

Zaterdag op zondag was er een incident bij station Veenendaal de klomp. Hierdoor kon de trein niet verder en moesten wij wachten op een rescue trein. Maar hiervoor was er bij aankomst geen bus meer die mij naar huis kon brengen. Daardoor genoodzaakt een taxi te nemen. 
kan ik deze kosten verhalen?


Nee.

Op eigen initiatief genomen ander vervoer wordt niet door NS vergoed. Je had, daar heb je nu niets meer aan, contact op moeten nemen met NS klantenservice of een conducteur kunnen opzoeken. Er was dan vervoer geregeld op kosten van NS.

Reageer