beantwoord

Taxi kosten terugvragen na aanrijding

• 25 september 2019
  • 3 reacties
  • 270 Bekeken

Hoe kan ik mijn taxi kosten terugvragen. Op vrijdag 13 september zouden wij met de trein van Groningen (13.18) naar Rotterdam. We zijn gestrand in Assen vanwege een aanrijding met een persoon. Na anderhalf uur wachten heb ik aan een NS medewerker gevraagd wat we het beste konden doen omdat we onze vlucht moesten halen naar Oostenrijk vanwege een bruiloft. Hier het advies gekregen om een taxi te nemen van Assen naar Meppel en dan verder met de trein omdat het niet duidelijk was hoe laat de volgende bus zou komen.

Dus mijn vraag, hoe kan ik de kosten van het taxi ritje van Assen naar Meppel declareren?
icon

Beste antwoord door mrfreeze 25 september 2019, 17:28

Je kunt het proberen bij de klanteNService, maar het is maar de vraag of het vergoed wordt. Zelfgeregelde taxi's worden zelden vergoed.

De vraag was niet "Hoe moet ik nu naar Meppel?". Dan was het antwoord waarschijnlijk geweest "Wachten op de bus die zo komt".
De vraag was blijkbaar "Hoe kan ik m'n vlucht nog halen?". Dan is het antwoord "Pak een taxi" natuurlijk niet het officiële NS reisadvies.

De klanteNService is te bereiken per telefoon, 030 - 7515155, Twitter, Facebook of chat.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Een zelf geregelde taxirit is inderdaad voor eigen kosten.

NS medewerkers willen wel eens het advies geven om een taxi te nemen wanneer een reiziger ergens op tijd moet zijn, omdat dit dan vaak de enige oplossing is om bv een vlucht te halen.
Wat er echter niet altijd bij wordt gezegd is dat die kosten niet door NS worden terug betaald.

Het antwoord op de vraag "Hoe kan ik m'n vlucht nog halen?" kan dan beter zijn "Pak een taxi, maar die is wel op uw kosten, NS gaat die niet betalen".
Reputatie 7
Badge +4
Als NS u een taxi aanbiedt, regelt NS dat zelf en heeft u helemaal geen kosten achteraf. Ui het feit dat u die wel had, blijkt dat u op eigen initiatief de taxi heeft genomen. Dat is een keuze die u zelf maakt en daar betaalt u dus ook zelf voor. Verder sluit ik me aan bij @mrfreeze Hopelijk heeft u uw vlucht nog gehaald, al is het met extra kosten.

NS is wettelijk gevrijwaard van vervolgschade. Concreet: NS hoeft u taxi helemaal niet te betalen. De vraag van het 'hoe' die u stelt, wordt voorafgegaan door de vraag van het 'of' en het antwoord daarop is negatief.

Het zou ook een dure grap worden als iedereen die zich benadeeld voelt door NS op kostenvan de spoorwegen zonder overleg een taxi zou kunnen nemen. De taxiregeling is bedoeld voor reizigers die met de laatste trein reizen en daardoor een bestaande aansluiting missen om nog op de bestemming te kunnen komen.
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt het proberen bij de klanteNService, maar het is maar de vraag of het vergoed wordt. Zelfgeregelde taxi's worden zelden vergoed.

De vraag was niet "Hoe moet ik nu naar Meppel?". Dan was het antwoord waarschijnlijk geweest "Wachten op de bus die zo komt".
De vraag was blijkbaar "Hoe kan ik m'n vlucht nog halen?". Dan is het antwoord "Pak een taxi" natuurlijk niet het officiële NS reisadvies.

De klanteNService is te bereiken per telefoon, 030 - 7515155, Twitter, Facebook of chat.

Reageer