beantwoord

Taxikosten door uitval treinen en overvolle NS bussen

• 30 mei 2016
  • 5 reacties
  • 261 Bekeken

Beste NS,
afgelopen vrijdag (27 mei) zou ik de trein van 23.22u nemen van Muiderpoort, via Amsterdam Amstel, naar Utrecht CS. Ik wist dat er later die avond werkzaamheden zouden starten dus heb ik mijn reis bewust van tevoren op de NS app uitgestippeld. Eenmaal aangekomen op Amstel stond er op het bord dat de intercity naar Utrecht 25minuten vertraging zou hebben. Dat kan natuurlijk gebeuren, dus ik wachtte rustig af (samen met ruim 100 andere mensen). Maar na die 25 minuten verdween de trein opeens van het electronische bord, er werd niks omgeroepen en er was niemand op heel Amsterdam Amstel te vinden die er wat vanaf wist. Uiteindelijk riep iemand dat er vanaf Bijlmer wel NS bussen zouden rijden, dus besloot een groot deel van de mensen (waaronder ik) om in de metro te stappen en daar naartoe te gaan. Volgens mijn NS app zou er om 00.23 een NS bus komen. Aangekomen op Bijlmer zijn we maar gaan staan waar we dachten dat het logisch was dat er bussen zouden komen (er was ook hier nergens informatie). En inderdaad, vlak voor half 1 verscheen er een NS bus en een tijdje later nog een en nog een, maar allemaal waren ze bomvol. Er pasten steeds nog zo'n 5 mensen bij maar we stonden daar met een paar honderd man en iedereen rende als gekken naar die bussen als ze aankwamen. Uiteindelijk heb ik dus na heel lang wachten, zoals velen deden, samen met 3 anderen een taxi naar Utrecht CS genomen. Er was geen NS personeel te vinden op het station om dit mee te overleggen dus het op eigen initiatief doen was de enige optie. UIteindelijk was ik op kwart voor 2 thuis. Graag zouden mijn reisgenoten en ik deze kosten vergoed zien, wat zijn hiervoor de mogelijkheden?
Vriendelijke groet,
Duif
icon

Beste antwoord door Brian NS 30 mei 2016, 19:08

Beste Duifdk,

Welkom op het NS Serviceforum. Allereerst vervelend dat je afgelopen vrijdag lang moest wachten en dat de informatie onduidelijk was. Heeft een van jullie ook het originele bonnetje van de reis met de taxi? Ik raad je aan dat deze persoon die naar ons opstuurt met daarbij uitleg van de situatie, onze schriftelijke afdeling neemt dit verzoek dan in behandeling. Dit kan gestuurd worden naar; NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag alleen een taxi nemen als u daarvoor vooraf en nadrukkelijk toestemming krijgt van een NS-medewerker. In uw geval is het dus absoluut geen recht maar mogelijk wordt er een vorm van coulance toegepast. U kunt overleggen met Klantenservice, 030 751515 en wie weet pakt een moderator het hier op.
U mag alleen een taxi nemen als u daarvoor vooraf en nadrukkelijk toestemming krijgt van een NS-medewerker. In uw geval is het dus absoluut geen recht maar mogelijk wordt er een vorm van coulance toegepast. U kunt overleggen met Klantenservice, 030 751515 en wie weet pakt een moderator het hier op.

Beste Thom,

Kunt u mij dan vertellen aan wie ik toestemming had moeten vragen aangezien er op zowel Amstel als Bijlmer Arena geen NS-medewerker aanwezig was?
Reputatie 5
Badge
Via de informatiezuil op het station of telefonisch via de klantenservice (24/7 bereikbaar).

Neemt niet weg dat NS dit weekend qua busvervoer op meerdere plekken behoorlijke inschattingsfouten heeft gemaakt.
Zie ook http://www.ns.nl/klantenservice/trein-gestrand/reis-vervolgen.html op http://www.ns.nl/klantenservice/trein-gestrand Niet dat hier de servicezuil genoemd wordt, maar dat zal vast een optie zijn. Vraag me wel af hoe dat zal verlopen als je daar met een man of honderd staat ;)

De informatie op deze pagina vind ik trouwens vrij summier.
Beste Duifdk,

Welkom op het NS Serviceforum. Allereerst vervelend dat je afgelopen vrijdag lang moest wachten en dat de informatie onduidelijk was. Heeft een van jullie ook het originele bonnetje van de reis met de taxi? Ik raad je aan dat deze persoon die naar ons opstuurt met daarbij uitleg van de situatie, onze schriftelijke afdeling neemt dit verzoek dan in behandeling. Dit kan gestuurd worden naar; NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.

Reageer