beantwoord

Te veel betaalde reiskosten terugvragen?

• 27 september 2019
  • 9 reacties
  • 303 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
15-9 reisde ik van Vleuten naar Nijkerk en terug. Door spoorwerkzaamheden moest ik omreizen via Hilversum, alwaar ik moest uit- en inchecken waardoor de kosten voor mijn reis waarschijnlijk hoger dan normaal zijn uitgevallen aangezien ik een Flex abonnement heb. Hoe kan ik dit te veel betaalde bedrag terugvragen?
icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 september 2019, 20:07

Daarvoor kun je contact opnemen met de klanteNService.

De klanteNService is bereikbaar per telefoon op 030-7515155, Facebook, Twitter of chat.
Bekijk origineel

9 reacties

Bedankt Maxime, ik probeer dan het formulier.
Hi Erik-,

Het is op het moment op alle kanalen aardig druk, maar er zijn zeker momenten op chat en telefonie dat je zo een medewerker te pakken hebt. Bij chat krijg je binnen de openingstijden altijd een reactie (en anders de dag erna). Een formulier invullen is wel mogelijk, maar dan duurt het langer voor je een reactie hebt. Mijn excuses voor het ongemak. Je mag mij ook een privébericht sturen en dan kijk ik met je mee, maar ik ben minder 24/7 dan de klantenservice 😉.
Bedankt voor jullie reacties. Tot nog toe is het niet gelukt de klantenservice te bereiken: via chat krijg ik steevast de melding dat het erg druk is en tot een uur kan duren voor ik een antwoord krijg en ook bij een telefonische poging werd ik gewaarschuwd voor grote drukte. Als ik mijn verzoek tot terugbetaling via een formulier of e-mail zou kunnen verzenden zou dat wel een stuk gemakkelijker zijn. (Aan Facebook en Twitter doe ik niet.)
Overigens stond destijds inderdaad al in de reisplanner aangekondigd dat het voor bepaalde abonnementen duurder zou uitvallen, maar dat dat extra bedrag via de klantenservice teruggevraagd kon worden. Maar omdat dat dus maar niet lukte heb ik het ook nog eens hier geprobeerd...
Reputatie 7
Badge +3
Het stond destijds wel in de reisplanner vermeld, maar niet bij de informatie over de werkzaamheden. Of er in de trein en op de stations iets omgeroepen werd weet ik niet.
Reputatie 4
Een gedwongen overstap door poortjes speelt in Hilversum alleen als je aankomt/vertrekt op/van spoor 1.

Normaal gesproken komt deze situatie niet voor bij omreis/overstapadviezen dus omroepen door treinpersoneel kán wel, maar dan moeten ze dat oftewel uit hun hoofd weten óf als specifieke instructie meegekregen hebben bij die werkzaamheden.

Of die overstap tot extra kosten leidt is ook nog afhankelijk van je bestemming/traject, en via Sloterdijk (waar het probleem altijd speelt, niet alleen bij werkzaamheden) roepen ze dat toch ook niet om?

Nee op sloterdijk speelt het probleem niet, alleen als je weigert trappen te lopen en via de poortjes gaat.

TS stelt dat hij moest in en uitchecken dus ik neem aan dat hij via spoor 1 heeft gereisd. Het zou dan natuurlijk wel zo netjes zijn van NS als ze dan medegedeeld hadden dat dit extra kosten met zich meebrengt.
Badge +3
Een gedwongen overstap door poortjes speelt in Hilversum alleen als je aankomt/vertrekt op/van spoor 1.

Normaal gesproken komt deze situatie niet voor bij overstapadviezen (als je van/naar spoor 1 gaat is het géén omreis) dus omroepen door treinpersoneel kán wel, maar dan moeten ze dat oftewel uit hun hoofd weten óf als specifieke instructie meegekregen hebben bij die werkzaamheden.

Of die overstap tot extra kosten leidt is dus afhankelijk van je bestemming/traject, en via Sloterdijk (waar het probleem altijd speelt, niet alleen bij werkzaamheden) roepen ze dat toch ook niet om?
Reputatie 4
15-9 reisde ik van Vleuten naar Nijkerk en terug. Door spoorwerkzaamheden moest ik omreizen via Hilversum, alwaar ik moest uit- en inchecken waardoor de kosten voor mijn reis waarschijnlijk hoger dan normaal zijn uitgevallen aangezien ik een Flex abonnement heb. Hoe kan ik dit te veel betaalde bedrag terugvragen?

Even een vraagje: werd er in de trein iets omgeroepen dat door het uit- en inchecken op Hilversum extra kosten zouden opleveren?
Hallo Erik- en welkom bij de NS Community.

Zoals mrfreeze al adviseert kun je hiervoor het beste contact opnemen met onze Klantenservice. Laat je het ons weten als het gelukt is?
Reputatie 7
Badge +3
Daarvoor kun je contact opnemen met de klanteNService.

De klanteNService is bereikbaar per telefoon op 030-7515155, Facebook, Twitter of chat.

Reageer