beantwoord

te weinig geld terug bij vertraging

• 16 november 2015
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Op 23 oktober 2015 ging ik samen met mijn vrouw met de trein naar Amsterdam. In Bergen op Zoom zijn we ingestapt om 09;27 uur en we kwamen pas aan in Amsterdam om ca. 14.00 uur. ( A.g.v. een aanrijding met een persoon bij Rijswijk) Wij hadden dus meer dan 1 uur vertraging, wat ik ook heb aangegeven op het formulier. Ik heb dus recht op teruggave van de volledige reissom van € 13,00 ( dal-uren) Bij de aanvraag van mijzelf werd eerst ook maar €6,50 terugbetaald, maar m.b.v. een moderator werd het restant nog uitbetaald. Nu met dezelfde vertraging flikt NS het weer. Ik heb recht op €13,00, maar kreeg slechts €6,50 .Mijn claimnummer is 15986757.
graag hulp.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 16 november 2015, 16:22

Beste jcmdoggen, ik heb je claim bekeken. Vervelend allereerst om te horen dat dit is gebeurd.

Ik zie dat de trein niet verder heeft gereden dan Den Haag HS. Het systeem kijkt dan naar een alternatieve route, en heeft toen een reis gevonden waarmee je 29 minuten zou hebben. Je claim is daarom goedgekeurd op basis van 30 minuten vertraging.

Hoe heb jij uiteindelijk gereisd?
Bekijk origineel

4 reacties

jcmdoggen, zou je nog willen laten weten hoe jij uiteindelijk hebt gereisd?
Klopt, Wsm. Om die reden kun je bij dit soort vervelende reizen het beste een formulier met begeleidend schrijven indienen als claim, of natuurlijk je claim laten herzien als hij niet naar wens is afgehandeld.
Reputatie 6
Gokje: anderhalf uur stilgestaan in trein 2639, net zoals hier: https://forum.ns.nl/geld-terug-vertraging-36/hoeveel-geld-terug-vertraging-19346 .

Maar dat is natuurlijk een van de features van Het Systeem: als je in de trein strandt, is er vast een alternatieve reis die sneller is. Maar dan moet je wel de trein uitkunnen en in een station zijn.
Beste jcmdoggen, ik heb je claim bekeken. Vervelend allereerst om te horen dat dit is gebeurd.

Ik zie dat de trein niet verder heeft gereden dan Den Haag HS. Het systeem kijkt dan naar een alternatieve route, en heeft toen een reis gevonden waarmee je 29 minuten zou hebben. Je claim is daarom goedgekeurd op basis van 30 minuten vertraging.

Hoe heb jij uiteindelijk gereisd?

Reageer