beantwoord

Te weinig geld terug bij vertraging (40987117)

  • 20 October 2015
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Beste NS,

Ik heb zojuist een mail gekregen dat ik recht heb op 4 euro (lees: de helft) geld terug bij vertraging. Ik vraag mij af waar dit op gebaseerd is. Ik heb namelijk meer dan een uur vertraging opgelopen. Volgens normale dienstregeling zou ik om 08:21 uur op station Hoofddorp aankomen. Door de vertraging en het omreizen kwam ik pas om 10:08 uur aan op station Hoofddorp.

Mijn reishistorie is als volgt:
Normaal neem ik van station Rijswijk (vertrek 07:19 uur) de sprinter naar Den Haag Centraal (aankomst 07:32 uur). Van Den Haag Centraal (vertrek 07:47 uur) neem ik de spinter naar Hoofddorp (aankomst 08:21 uur). Mijn claimnummer is 40987117.

Echter rond 08:00 uur toen de sprinter bij station Mariahoeve aankwam, werd er omgeroepen dat er in verband met een aanrijding met een persoon bij station De Vink de trein (voorlopig) niet verder zou rijden. Rond 08:12 uur werd er omgeroepen dat de sprinter stapvoets langs station De Vink heen zou kunnen rijden waarna 08:17 uur de sprinter werd tegengehouden door de politie en werd omgeroepen dat er geen treinverkeer van en naar Leiden mogelijk is en de sprinter weer terug naar Den Haag Centraal gaat.

08:33 uur kwam ik weer terug aan op Den Haag Centraal en het NS-personeel adviseerde mij om via Utrecht, vervolgens Schiphol om te reizen en bij station Amsterdam Zuid de sprinter naar Hoofddorp te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Om 08:39 de intercity genomen naar Utrecht Centraal (aankomst 09:22 uur). Van Utrecht Centraal (vertrek 09:28 uur) de intercity genomen richting Schiphol en naar station Amsterdam Zuid (aankomst 09:52 uur). Van station Amsterdam Zuid (vertrek 09:57 uur) met de sprinter naar station Hoofddorp (aankomst 10:08 uur).

Volgens normale dienstregeling zou ik daar aankomen om 08:21 ur in plaats van 10:08 uur oftewel ik ben ruim anderhalf uur later op mijn bestemming aangekomen die dag. Ik heb dus recht op de volledige vergoeding van mijn gemaakte reiskosten welke is 8 euro.

Ik hoop mijn verhaal duidelijk overgebracht te hebben.


Met vriendelijke groet,

Shaan
icon

Beste antwoord door Sivan NS 21 October 2015, 12:49

Hoi Shaan. Ik heb met je meegekeken naar de claim.



Ik zie dat vanaf Den Haag CS de trein niet verder reed dan Den Haag Mariahoeve. Ons systeem heeft vervolgens een reis binnen de optimale reisroute gevonden, waarbij er 41 minuten vertraging is geconstateerd. Om die reden heb je de helft van je kosten teruggekregen.



Op basis van je verhaal en de tijd van uitchecken, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

2 reacties

Beste NS,

Ik heb zojuist een mail gekregen dat ik recht heb op 4 euro (lees: de helft) geld terug bij vertraging. Ik vraag mij af waar dit op gebaseerd is. Ik heb namelijk meer dan een uur vertraging opgelopen. Volgens normale dienstregeling zou ik om 08:21 uur op station Hoofddorp aankomen. Door de vertraging en het omreizen kwam ik pas om 10:08 uur aan op station Hoofddorp.

Mijn reishistorie is als volgt:
Normaal neem ik van station Rijswijk (vertrek 07:19 uur) de sprinter naar Den Haag Centraal (aankomst 07:32 uur). Van Den Haag Centraal (vertrek 07:47 uur) neem ik de spinter naar Hoofddorp (aankomst 08:21 uur). Mijn claimnummer is 40987117.

Echter rond 08:00 uur toen de sprinter bij station Mariahoeve aankwam, werd er omgeroepen dat er in verband met een aanrijding met een persoon bij station De Vink de trein (voorlopig) niet verder zou rijden. Rond 08:12 uur werd er omgeroepen dat de sprinter stapvoets langs station De Vink heen zou kunnen rijden waarna 08:17 uur de sprinter werd tegengehouden door de politie en werd omgeroepen dat er geen treinverkeer van en naar Leiden mogelijk is en de sprinter weer terug naar Den Haag Centraal gaat.

08:33 uur kwam ik weer terug aan op Den Haag Centraal en het NS-personeel adviseerde mij om via Utrecht, vervolgens Schiphol om te reizen en bij station Amsterdam Zuid de sprinter naar Hoofddorp te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Om 08:39 de intercity genomen naar Utrecht Centraal (aankomst 09:22 uur). Van Utrecht Centraal (vertrek 09:28 uur) de intercity genomen richting Schiphol en naar station Amsterdam Zuid (aankomst 09:52 uur). Van station Amsterdam Zuid (vertrek 09:57 uur) met de sprinter naar station Hoofddorp (aankomst 10:08 uur).

Volgens normale dienstregeling zou ik daar aankomen om 08:21 ur in plaats van 10:08 uur oftewel ik ben ruim anderhalf uur later op mijn bestemming aangekomen die dag. Ik heb dus recht op de volledige vergoeding van mijn gemaakte reiskosten welke is 8 euro.

Ik hoop mijn verhaal duidelijk overgebracht te hebben.


Met vriendelijke groet,

Shaan


Hallo Shaan en welkom op het NS forum. Vervelend om te lezen dat je slechts de helft van je ritprijs hebt terug gekregen. In dit geval wil ik je adviseren om contact op te zoeken met onze telefonische klantenservice (bereikbaar op: 030-751 51 55) Of dat je een reactie afwacht van onze moderator Sivan NS.
Hoi Shaan. Ik heb met je meegekeken naar de claim.

Ik zie dat vanaf Den Haag CS de trein niet verder reed dan Den Haag Mariahoeve. Ons systeem heeft vervolgens een reis binnen de optimale reisroute gevonden, waarbij er 41 minuten vertraging is geconstateerd. Om die reden heb je de helft van je kosten teruggekregen.

Op basis van je verhaal en de tijd van uitchecken, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.

Reageer