beantwoord

Te weinig vertraging geconstateerd

• 18 december 2017
  • 7 reacties
  • 221 Bekeken

Reputatie 3
Ik ben op 12 december van Den Haag CS naar Hilversum gereisd (vertrektijd 16:33), met overstap op Amsterdam Zuid. Omdat de aansluitende Intercity vertraging had kwam deze pas om 18:11 aan in Hilversum, dus ik had 34 minuten vertraging. Deze vertraging liep overigens steeds verder op: toen ik net was aangekomen op Amsterdam zuid zou hij nog na ongeveer 15 minuten vertrekken, maar uiteindelijk moest ik zo'n 25 minuten wachten in de kou, en bij aankomst in Hilversum was de vertraging nog verder opgelopen.

Als ik hiervoor via Mijn NS geld terug bij vertraging probeer aan te vragen krijg ik de volgende foutmelding: "Er is voor deze reis te weinig vertraging geconstateerd. U kunt geen claim voor Geld terug bij vertraging indienen."

Mogelijk komt dit doordat ik achteraf eerder op mijn bestemming had kunnen zijn, door de stoptrein te nemen, maar op met moment dat die stoptrein vertrok was wachten op de Intercity nog ruimschoots de snelste optie o.b.v. de op dat moment bekende informatie.

Enig idee hoe dit kan worden opgelost?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 18 december 2017, 09:24

Als je claim dan wordt afgekeurd kan je via een reply reageren en alsnog je verhaal doen.
Bekijk origineel

7 reacties

Je kan dit het beste dan verklaren in de omschrijving. Via Mijn NS kan je geen toelichting plaatsen, maar via dit formulier wel.
Reputatie 3
Je kan dit het beste dan verklaren in de omschrijving. Via Mijn NS kan je geen toelichting plaatsen, maar via dit formulier wel.

Bedankt voor je reactie. Ik heb het formulier ingevuld en ingediend, maar helaas was hier geen sprake van een omschrijving waar een aanvullende uitleg in kon worden gegeven.
Als je claim dan wordt afgekeurd kan je via een reply reageren en alsnog je verhaal doen.
Het is inderdaad correct dat sinds enige tijd je geen toelichting meer kunt geven op het online formulier.

Citaat(Mogelijk komt dit doordat ik achteraf eerder op mijn bestemming had kunnen zijn, door de stoptrein te nemen, maar op met moment dat die stoptrein vertrok was wachten op de Intercity nog ruimschoots de snelste optie o.b.v. de op dat moment bekende informatie.)

Deze veronderstelling is juist, dus als ik het goed inschat zal je claim na indienen via het online formulier ook worden afgewezen.
Waarom is die toelichting ruimte weggehaald? Nu moet de klant nog meer tijd besteden aan een claim!
Waarom is die toelichting ruimte weggehaald? Nu moet de klant nog meer tijd besteden aan een claim!
Goede vraag! Wie kan die beantwoorden vanuit NS?
Ik vrees dat wij hier geen toelichting over hebben gekregen, Betweter, maar ik vermoed persoonlijk dat er te veel onnodig gebruik van werd gemaakt (als in, toelichtingen die niets toevoegen of veranderen aan de claim), waardoor onnodig veel claims handmatig behandeld moesten worden. De automatische behandeling zoals het nu gebeurt, is vaak binnen enkele dagen afgerond. Via een reply op de e-mail kan er dan alsnog een toelichting gegeven worden mocht dat nodig zijn.

Reageer