beantwoord

Te weinig vertraging voor geld terug

• 17 juli 2020
  • 9 reacties
  • 230 Bekeken

Reputatie 2

Beste NS,

Op 15 juli om 09:06 vertrok ik van 't Harde naar Utrecht Centraal. Deze trein kwam bij Ermelo stil te staan vanwege defecte deuren. Daardoor kwam ik met 23 minuten vertraging om 10:10 aan op Amersfoort Centraal en miste ik de aansluiting op de trein naar Amsterdam Centraal (vertrektijd 09:56). 

Daarom nam ik de trein een half uur later, vertrek 10:26. Ik kwam 11:00 aan i.p.v. 10:30.

Bij het invullen van het formulier Geld terug bij vertraging krijg ik de volgende melding:

Wij hebben vastgesteld dat er te weinig vertraging was op het betreffende traject. U heeft daarom helaas geen recht op vergoeding.

Dat is niet waar. Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Jan Haverkamp 17 juli 2020, 18:35

U zou het eens via dit formulier kunnen proberen, aangenomen dat u het via Mijn NS probeerde.

Zo'n soort handige oplossing zocht ik 🙂. Formulier succesvol ingediend. Dank u wel.   

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Reageer op de e-mail waarin de afwijzing staat; en leg het uit. De computer heeft het afgewezen en is hier niet goed op ingesteld. Uw antwoord op de email wordt door een mens gelezen en die zal het nauwkeuriger beoordelen. Computers zijn voor de eenvoudige vertragingen prima geschikt, maar verder niet zo snugger. Het zijn beide reizen van NS. Doorslaggevend is wel dat u correct in- en uitcheckte en uw vertraging meer was dan 30 minuten.

Reputatie 2

Het is geen e-mail; het gaat al fout bij het invullen van het formulier. Ik kan het formulier niet verzenden

De vertraging was exact 30 minuten, een eenvoudig geval van aansluiting missen. In- en uitchecken is goed gegaan volgens mijn NS.

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u de in- en uitchecktijd en -plaats goed ingevuld? Bij een vertraging van precies 30 minuten heeft u recht op GTBV. Zie de opmerking van Tochjo hieronder. 

Badge +3

U zou het eens via dit formulier kunnen proberen, aangenomen dat u het via Mijn NS probeerde.

Reputatie 2

Zo'n soort handige oplossing zocht ik 🙂. Formulier succesvol ingediend. Dank u wel.   

Ah, wat goed dat het inmiddels is gelukt, Jan Haverkamp!

Reputatie 2

Tot mijn grote verbazing heeft de computer de claim goedgekeurd. 

Tot mijn grote verbazing heeft de computer de claim goedgekeurd. 

Fijn! Het GTBV-systeem is kort geleden bijgewerkt en sindsdien gaat het allemaal aanzienlijk soepeler, gelukkig. 

Reputatie 2

Nu de computer nog die verhindert dat je het formulier op kunt sturen :)

Reageer