terugbetaling

• 1 november 2020
  • 12 reacties
  • 455 Bekeken

Ik heb vandaag online een ticket gehaald op zaandam station naar den haag cs. Nu had zaandam storing en reden er geen treinen meer.

ik heb dus uiteindelijk geen gebruik meer kunnen maken van mijn online ticket, zou ik het bedrag terug gestort kunnen krijgen het ging om : €7.68 tnv A.K Raza met die rekening had ik ook het ticketje gekocht.

mvg, Alina Raza

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kun je telefonisch, via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen geen geld teruggeven.

Als het ticket gedownload of indeappgezet is, geef ik je weinig kans. Er kan niet gecontroleerd worden of je toch bent gaan reizen. Bij lange storingen worden er bussen ingezet of een omleidingsroute aangegeven en kan de reis gemaakt worden.

Badge +3

(oeps, dacht kaartje gehaald op station maar het was dus toch online)

Ik heb vandaag online een ticket gehaald op zaandam station

Als het een eenmalig chipkaartje uit een automaat is kan je je geld terug krijgen, bij een balie op de grotere stations of via de klantenservice.

Ik heb het online gehaald, bij het station zeiden ze dat ik het online kan terug vragen. Er reden geen treinen meer, dus ik ben uiteindelijk opgehaald. Kunnen jullie dat niet terug zien dat k in gechekt was en daarna weer eruit by de zelfde automaat? 

Badge +3

Wij (Community leden) zijn geen NS, maar als het om een e-ticket gaat (met blokjescode) daarmee kan je niet in- of uitchecken, alleen poortjes openen als je die onderweg toevallig tegenkomt.

En er reden bussen, daar is het ticket ook geldig dus de reis had je gewoon kunnen maken. Ik geef je weinig kans op vergoeding, maar via de klantenservice kan je het proberen (telefoon, Chat, Twitter of Facebook).

Reputatie 7
Badge +3

Als je meer dan een half uur vertraging gehad zou hebben als je wel was gaan reizen, kun je gewoon een beroep doen op Geld Terug Bij Vertraging.

Reputatie 7
Badge +3

Was de verwachte vertraging meer dan 60 minuten?

Doe dan een beroep op de Algemene Voorwaarden artikel 6.1, sectie 2 of 3.

6. Vertraging en Calamiteiten

6.1. Welke mogelijkheden heeft u bij vertraging?

Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bij een dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:

1) U zet uw reis met NS voort langs de gebruikelijke route, of langs een alternatieve route die door NS wordt geadviseerd. Niet in alle gevallen is een alternatieve route mogelijk; of 13

2) U beëindigt uw reis en wisselt uw eenmalige papieren Vervoerbewijs bij NS in voor een vergelijkbaar papieren Vervoerbewijs dat geldig is op een door u gekozen moment. Voor het nieuwe papieren Vervoerbewijs gelden dezelfde beperkingen en Voorwaarden als die op het originele papieren Vervoerbewijs van toepassing waren. Dit betekent onder andere dat u uw originele papieren Vervoerbewijs niet kunt inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs voor een ander type dag of tijdstip dan waarvoor het originele papieren Vervoerbewijs geldig was. Zo kunt u bijvoorbeeld een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor het weekend niet inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor een werkdag; of

3) U beëindigt uw reis (en checkt uit indien u ingecheckt heeft) en vraagt NS om terugbetaling van de prijs van uw eenmalige Vervoerbewijs. NS zal u in een dergelijk geval de mogelijkheid bieden voor vervoer terug naar het station waarop u uw reis met NS begon. Op terugbetaling zijn nadere voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden en nadere informatie over de procedure kunt u vinden bij de NS Klantenservice, op ns.nl en via 030-7515155 (voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten).

In dit artikel wordt alleen gesproken over een eenmalig papieren vervoersbewijs maar NS is voornemens dit aan te passen naar papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart gezien een adviesaanvraag van begin dit jaar.  https://locov.nl/Actueel/publicaties/adviesaanvraag-kleine-aanpassingen-algemene-voorwaarden-ns.aspx

Danku

Reputatie 7
Badge +3

Of was het vanwege geplande werkzaamheden?  Dat had u gebruik kunnen maken van de bussen die ingezet waren en is er pas geld terug te vragen wanneer de vertraging bovenop de al gecommuniceerde langere reistijd per bus was.

Badge +3

Tussen Uitgeest en Zaandam inderdaad geen treinverkeer maar bussen wegens geplande werkzaamheden.

Lukte NS/ProRail wel om daar ook nog een wisselstoring overheen te gooien op dat traject :sweat_smile:

https://twitter.com/GanessKiki/status/1322944415179165699

Maar de reis was toch naar Den Haag? Dan reden er gewoon treinen vandaag (via Sloterdijk uiteraard).

Reputatie 7
Badge +3

Begin van de avond reden er zo te zien een tijdje geen treinen vanaf Zaandam, alleen om 18:40 een extra sprintertje naar Amsterdam en die zal gezien het verloop van de planning van de rit pas kort voor vertrek in de reisinfo hebben gestaan (en een paar minuten later eentje naar Hoorn maar daar heb je niks aan als je naar Den Haag wilt). Verder van 17:34 tot 19:56 niks, nada, nakkes. 

https://treinposities.nl/vertrekstaat/zaandam/2020-11-01

En het stroringsarchief van Rijdendetreinen geeft ook geen bussen aan https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/34939-1-november-2020-seinstoring-amsterdam-sloterdijk-hoorn-kersenboogerd  Misschien ook wel logisch, duurt toch wel zeker een uur om bussen te regelen en om 18:21 was er een update dat het tot 19:00 zou duren, dan heeft het niet veel zin meer om nog bussen te regelen. Uiteindelijk werd het dus wel iets later.

De melding was eerst wisselstoring tussen Zaandam en Uitgeest (waar dus de werkzaamheden waren), later dit tussen Amsterdam Sloterdijk en Hoorn. De eerste prognose was tot 21:15, dus al je daar rond 6 uur had gestaan, was de verwachting wel dat de vertraging meer dan 60 minuten zou duren. Lijkt me reden genoeg voor artikel 6.1.

Badge +3

Er reden wel bussen naar Uitgeest, en vanaf daar kon je (via Haarlem) alsnog ri. Den Haag toch? Niet ideaal, maar mogelijk.

GTbV wegens de sein/wisselstoring moet lukken in ieder geval, als je het goede geplande vertrektijdstip kiest (rond 17:30 of zo). Vul dan in dat je de bestemming niet bereikt hebt (niet gereisd omdat je er nooit op tijd kon zijn).

Reputatie 7
Badge +3

Er reden wel bussen naar Uitgeest, en vanaf daar kon je (via Haarlem) alsnog ri. Den Haag toch? Niet ideaal, maar mogelijk.

Geeft de reisplanner inderdaad aan, zeker niet ideaal. Zeker niet als je al rond 6 uur of eerder op Zaandam bent. Pas om 18:40 met de extra sprinter of 1 minuut later met een bus via Uitgeest. En die extra sprinter zal pas op het laatste moment in de reisplanner hebben gestaan. Dus eerste inschatting meer dan een half uur wachten, dan een reistijd die een half langer is, waardoor de verwachte vertraging meer dan 60 minuten was. Nog even los van mijn inschatting dat het vanwege de storing bovenop de werkzaamheden misschien best wel druk zou zijn in die bus.

Reageer