beantwoord

Terugbetaling i.v.m. storing


Ik heb een treinticket gekocht maar vanwege de storing op 3 april 2022 rijden er geen treinen meer. Krijg ik hier een terugbetaling/compensatie voor? 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 4 April 2022, 21:57

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je kunt je geld terugvragen door het onderstaand formulier in te vullen:

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Reputatie 7
Badge +3

 


er zullen na 20 uur treinen gaan rijden…. Jouw ticket is tot morgenochtend 4 uur geldig.

Edit: vandaag 3 april zullen er geen treinen meer rijden.

Reputatie 7
Badge +1

Er zullen na 20 uur treinen gaan rijden…. Jouw ticket is tot morgenochtend 4 uur geldig.

Er gaan helemaal geen treinen meer na 20 uur rijden:
https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/zondag-3-april-geen-ns-treinen-meer.html

Reputatie 7
Badge +1

Er zullen na 20 uur treinen gaan rijden…. Jouw ticket is tot morgenochtend 4 uur geldig.

Er gaan helemaal geen treinen meer rijden. Zie www.ns.nl

Er zullen na 20 uur treinen gaan rijden…. Jouw ticket is tot morgenochtend 4 uur geldig.

Er gaan helemaal geen treinen meer rijden. Zie www.ns.nl

Klopt, het was de bekende salamitaktiek: 17.00, 20.00, rest van de dag.

Beproefd recept na de storm van een paar weken geleden. 

Wanneer is de volgende keer dat NS weer een dagje vrij neemt? 

Gisteren Kon ik niet terugreizen van Delft naar Almere ivm de storing. Ik heb een weekend vrij abonnement.  Nu moest een kennis mij van Delft naar Almere brengen,  anders kon ik niet thuis komen.  Waar kan ik die kosten verhalen van benzine betalen, heb haar nu 25 euro uit eigen zak gegeven.

Er zullen na 20 uur treinen gaan rijden…. Jouw ticket is tot morgenochtend 4 uur geldig.

Er gaan helemaal geen treinen meer rijden. Zie www.ns.nl

Klopt, het was de bekende salamitaktiek: 17.00, 20.00, rest van de dag.

Beproefd recept na de storm van een paar weken geleden. 

Wanneer is de volgende keer dat NS weer een dagje vrij neemt? 

Je vergeet 12.00 uur, daar begint het over het algemeen mee als de storing in de ochtend begint.

Reputatie 7
Badge +3

Gisteren Kon ik niet terugreizen van Delft naar Almere ivm de storing. Ik heb een weekend vrij abonnement.  Nu moest een kennis mij van Delft naar Almere brengen,  anders kon ik niet thuis komen.  Waar kan ik die kosten verhalen van benzine betalen, heb haar nu 25 euro uit eigen zak gegeven.

NS vergoedt geen vervolgschade wanneer er door een storing bij NS niet gereisd kan worden.  Je zou een beroep kunnen doen op de Geldterugbijvertraging-regeling, maar zonder geldige incheck geef ik je weinig kans. 

Voor ca. €19 had je tot 22 uur met bussen kunnen reizen. Je was dan wel 3 tot 3,5 uur onderweg. Die kennis had jou niet hoeven te brengen, want je kon nog thuis komen, alleen niet met NS.

 

Reputatie 7
Badge +3

En volgens Rover had je die kosten voor de bus misschien zelfs nog terug moeten krijgen van NS

Situatie 3: Gereisd op een andere manier

Heb je door de uitval van de NS-treinen je reis gemaakt met een andere treinvervoerder of met lijnbus en daarvoor kosten moeten maken? Dan heb je volgens ons (Artikel 16 lid B, 1371/2007) recht op 100% vergoeding van die kosten. Dien je verzoek in bij NS en bewaar bewijzen.

Zie ook https://www.rover.nl/nieuws/2056-gestrand-wat-zijn-je-rechten-op-geld-terug

Reputatie 7
Badge +1

Was zelf ook gister getroffen en moest daardoor opnw een vlucht boeken. Zit nu op Eindhvn airpt en in de bus viel me op dat zeer vele reizigers een NS-kaartje hadden met verlopen datum-sjofeur vond alles best. Het klopt an sich inderdaad dat kaartjes uit de automaat weliswaar gedateerd zijn, maar nog geheel ´open´ behalve dan dat ze maar 1 dag benut kunnen worden. Als je dat gebruik dus uitstelt, wat velen wel gedaan zullen hebben, dan kan je er dus gewoon gebruik van maken (psst-zal NS wel net leuk vinden dat hun geheime secrets worden geopenbaard!), als je maar weet hoe. De arme sjipkaartgebruikers vissen buiten dat net.

En bij NS-vooral als het die EU-regels betreft, door rian v.d. borgt altijd netjes uitgelegd, gaapt er een enorme kloof tussen theorie en praktijk. Wat ROVER ook wel zal weten-gelijk hebben is nog wat anders als gelijk krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Was zelf ook gister getroffen en moest daardoor opnw een vlucht boeken. Zit nu op Eindhvn airpt en in de bus viel me op dat zeer vele reizigers een NS-kaartje hadden met verlopen datum-sjofeur vond alles best. Het klopt an sich inderdaad dat kaartjes uit de automaat weliswaar gedateerd zijn, maar nog geheel ´open´ behalve dan dat ze maar 1 dag benut kunnen worden. Als je dat gebruik dus uitstelt, wat velen wel gedaan zullen hebben, dan kan je er dus gewoon gebruik van maken (psst-zal NS wel net leuk vinden dat hun geheime secrets worden geopenbaard!), als je maar weet hoe. De arme sjipkaartgebruikers vissen buiten dat net.

En bij NS-vooral als het die EU-regels betreft, door rian v.d. borgt altijd netjes uitgelegd, gaapt er een enorme kloof tussen theorie en praktijk. Wat ROVER ook wel zal weten-gelijk hebben is nog wat anders als gelijk krijgen.

Bij automaat kaartjes waarbij niet ingecheckt is, is na de reisdatum restitutie mogelijk. Dat blijkbaar na de reisdatum de poortjes nog geopend kunnen worden, betekent niet dat je dan een geldig vervoersbewijs hebt.

Bij het missen van een vlucht door verstoringen wil NS vaak wel iets regelen. Heb je dat geprobeerd?

Gisteren Kon ik niet terugreizen van Delft naar Almere ivm de storing. Ik heb een weekend vrij abonnement.  Nu moest een kennis mij van Delft naar Almere brengen,  anders kon ik niet thuis komen.  Waar kan ik die kosten verhalen van benzine betalen, heb haar nu 25 euro uit eigen zak gegeven.

NS vergoedt geen vervolgschade wanneer er door een storing bij NS niet gereisd kan worden.  Je zou een beroep kunnen doen op de Geldterugbijvertraging-regeling, maar zonder geldige incheck geef ik je weinig kans. 

Voor ca. €19 had je tot 22 uur met bussen kunnen reizen. Je was dan wel 3 tot 3,5 uur onderweg. Die kennis had jou niet hoeven te brengen, want je kon nog thuis komen, alleen niet met NS.

 

Maar zij begonnen eerst met tot 12:00 toen 15:00 toen 17:00 toen 20:00 en daarna ‘er rijden vandaag geen treinen meer’. In de eerste instantie geldt dit gewoon als vertraging en daarna is ineens alles gecanceld. En daarbij wilde ik inderdaad de bus nemen richting Den Haag maar pas toen ik daar aan kwam werd stond er ‘Deze halte is vervallen van 01-04 21:00 tot 03-04 einde dienst’. Dit was verder ook nergens vermeld in de RET Real Time App of 9292. Zou ik hierdoor nog steeds geen vergoeding krijgen?

Badge +3

Bij automaat kaartjes waarbij niet ingecheckt is, is na de reisdatum restitutie mogelijk. Dat blijkbaar na de reisdatum de poortjes nog geopend kunnen worden, betekent niet dat je dan een geldig vervoersbewijs hebt.

Er zijn NS tickets van/naar Eindhoven Airport waarmee je in de shuttlebus kunt in/uitchecken (geldig voor één rit?).

Net als met een op je kaart geladen Keuzedag kun je daar blijkbaar gewoon op een later moment dan de datum van je treinreis gebruik van maken.

Wellicht wordt er zelfs helemaal niet naar de datum gekeken maar is het (bij retour) gewoon geldig voor één keer heen en één keer terug.

 

Via het formulier of door contact op te nemen met onze klantenservice kan je het verzoek tot geld terug bij vertraging indienen. Via dit topic kan je meer informatie achterhalen.

Reageer