beantwoord

Terugbetaling n.a.v. wisselstoring

• 19 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 215 Bekeken

Ik moest vorige week naar schiphol, had al een kaartje gekocht en toen bleek dat de treinen niet rijden door een wisselstoring.
Om onze vlucht te halen waren wij toen gedwongen een taxi te nemen. Ik wil deze graag terug claimen. Hoe doe ik dat?
Onze taxi chauffeur wees ons ook nog op deze oplossing dus het is een gangbare procedure neem ik aan maar ik vind nergens een plek om dat te doen op uw website.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 19 augustus 2015, 13:17

Hoi Leonie, en welkom op het forum!

Vervelend dat je een taxi moest nemen om je vlucht te halen. Wilde je donderdag reizen? Het treinverkeer rond Schiphol was toen inderdaad ernstig ontregeld door een grote sein- en wisselstoring. NS informeert reizigers hoe ze kunnen rijden en attendeert ze op extra reistijd. Wanneer je er zelf voor kiest ander vervoer te gebruiken, dan kan NS deze kosten helaas niet vergoeden. Een verzoek om coulance kun je inderdaad wel indienen.

Ik heb je titel aangevuld, zodat deze makkelijker herkenbaar is!
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
NS is niet verantwoordelijk voor gevolgschade die ontstaat door vertraging, noch voor de kosten voor alternatief vervoer. U hebt daarom geen recht op terugbetaling van de taxikosten. Wel kunt u een vergoeding krijgen voor uw treinkaartje.

U kunt proberen of de klantenservice u uit coulance tegemoet wil komen, maar daartoe is NS dus niet verplicht. De klantenservice is het snelst telefonisch te bereiken op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Hoi Leonie, en welkom op het forum!

Vervelend dat je een taxi moest nemen om je vlucht te halen. Wilde je donderdag reizen? Het treinverkeer rond Schiphol was toen inderdaad ernstig ontregeld door een grote sein- en wisselstoring. NS informeert reizigers hoe ze kunnen rijden en attendeert ze op extra reistijd. Wanneer je er zelf voor kiest ander vervoer te gebruiken, dan kan NS deze kosten helaas niet vergoeden. Een verzoek om coulance kun je inderdaad wel indienen.

Ik heb je titel aangevuld, zodat deze makkelijker herkenbaar is!

Reageer