Teruggave kosten bij vertraging | NS Community
beantwoord

Teruggave kosten bij vertraging

  • 8 December 2022
  • 10 reacties
  • 250 Bekeken

Op 5 september een teruggave gevraagd van de reiskosten i.v.m. flinke vertraging (niet door staking). Behalve een bevestiging nooit meer iets gehoord. Inmiddels al 3 keer met NS gebeld. Dit is het antwoord: “U moet geduld hebben er is een achterstand.” Pff. Inmiddels ruim 3 maanden verder. Wanneer kan ik dit geld verwachten?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 8 December 2022, 17:39

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo Adjoki en welkom bij de NS Community,

 

Ik kan helaas ook niet een indicatie geven wanneer je een reactie van ons kan verwachten. Wel kan ik aangeven dat je hoe dan ook een reactie van ons zal krijgen.

Dit is toch belachelijk

Waarom zo lang wachten? 

 

Waarom zo lang wachten? 

Omdat u niet de enige bent.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is toch belachelijk

Waarom zo lang wachten? 

 

Er is te weinig personeel om de vele claims af te handelen.

Zelfde ervaring. Ik heb vertraging op 25 juni en moet tot 27 november wachten tot met besluit dat de vergoeding vertraging terecht is en men w53l5  binnen drie weken na 27 november over te gaan tot betaling.

Ik wacht nog steeds. Ergo vanaf 30 juni (ontvangstbevestiging NS) tot nu nog niets.

 

Het is m.i. meer dan schandalig dat de NS zo met klachten omgaat van haar reizigers. Excuus van te weinig personeel word m.i. we erg makkelijk gebruikt. En laten we wel zijn: als men het sneller afwikkelt wordt men ook niet geconfronteerd met berichten van “ons” reizigers of er al enige vaat in zit. Die moeten immers ook afgewikkeld worden.

Slecht beleid, geen creativiteit. Men had nooit moeten privatiseren. Zo krijg je mensen wel uit de auto de trein in met vertragingen, slechte klachtenafwikkeling enz. Fijn als je als overheid met zo’n partner moet samenwerken.

Ik wacht nu nog twee weken en ga daarna zien hoe dit aan te vliegen is, want dit kan echt niet

 

Helly 

Helaas nog geen teruggave terwijl in de mail staat hoeveel je terug krijgt en dat het binnen 3 weken gestort wordt op het rekeningnummer waarmee je hebt geboekt. 
we zijn nu inmiddels 5 weken verder. Geen betaling maar ook geen bericht van het feit dat die datum niet gehaald gaat worden naar vreemd is want bedrag en rekening nummer is bekend dan kan dat een automatische afhandeling worden. 
jammer dat de consument nu in het gewisse moet blijven. 

Reputatie 7
Badge +3

Helaas nog geen teruggave terwijl in de mail staat hoeveel je terug krijgt en dat het binnen 3 weken gestort wordt op het rekeningnummer waarmee je hebt geboekt. 
we zijn nu inmiddels 5 weken verder. Geen betaling maar ook geen bericht van het feit dat die datum niet gehaald gaat worden naar vreemd is want bedrag en rekening nummer is bekend dan kan dat een automatische afhandeling worden. 
jammer dat de consument nu in het gewisse moet blijven. 

Het is algemeen bekend dat er een achterstand van afhandeling van claims en klachten is en van uitbetalingen. Wanneer NS iedereen bericht moet sturen, zal de achterstand alleen maar groter worden.

Geduld is een schone zaak.

Helaas heb ik ook een paar maanden achterstand bij het betalen van mijn facturen. 

Het hele OV is gewoon één grote puinhoop.

Reputatie 7
Badge +3

Het is algemeen bekend dat er een achterstand van afhandeling van claims en klachten is en van uitbetalingen. Wanneer NS iedereen bericht moet sturen, zal de achterstand alleen maar groter worden.

Er hoeft echt geen klanteNService-medewerker handmatig mailtjes naar duizenden mensen te gaan tikken natuurlijk, dat kan gewoon geautomatiseerd 😏

Dat de beoordeling van claims vertraging oploopt, kan ik nog enigszins begrijpen. Maar als de claim beoordeeld en goedgekeurd is, zou het uitbetalen gewoon een automatisch proces moeten zijn. Ik snap echt niet waarom dat langer dan de beloofde drie weken zou moeten duren.

Reputatie 7
Badge +1

Het is algemeen bekend dat er een achterstand van afhandeling van claims en klachten is en van uitbetalingen. Wanneer NS iedereen bericht moet sturen, zal de achterstand alleen maar groter worden.

Er hoeft echt geen klanteNService-medewerker handmatig mailtjes naar duizenden mensen te gaan tikken natuurlijk, dat kan gewoon geautomatiseerd 😏

Dat de beoordeling van claims vertraging oploopt, kan ik nog enigszins begrijpen. Maar als de claim beoordeeld en goedgekeurd is, zou het uitbetalen gewoon een automatisch proces moeten zijn. Ik snap echt niet waarom dat langer dan de beloofde drie weken zou moeten duren.

 

Dat zou helemaal geen proces dienen te zijn. Als een claim goedgekeurd is, moet die gewoon direct betaald worden. Zoals ik elders al opmerk vind ik dat er een schril contrast is met de behandeling van debiteuren en crediteuren bij NS. Misschien overal in de kantoren bij NS een tegeltje met: Wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet?

Reageer