beantwoord

Terugvragen kosten kaartje: traject intercity direct en normaal traject

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Vanmiddag een rit gehad van Rotterdam Centraal naar Breda, waar ik meer dan 30 minuten vertraging ben opgelopen met de Intercity Direct. Hier wil ik graag mijn kosten voor terugvragen. Echter ben ik verder gereisd naar den Bosch. Hiervoor een eenmalig kaartje gekocht. Mijn totale vertraging kwam op 60 minuten.
Kan ik een combinatie van de twee verschillende ritten terugvragen of alleen los van elkaar? Of slechts één van de ritten?
icon

Beste antwoord door Raymond123 11 april 2017, 20:30

Bij ICD heb je vanaf 30 minuten recht op 100 pct teruggave. Bij 'normale' verbindingen vanaf 60 minuten. Als je een kaartje naar Den Bosch hebt, wordt van die (hele) rit uitgegaan. Effectief krijg je dan gewoon ook 100 pct terug, als de reisplanner deze route aangeeft.

Bekijk origineel

3 reacties

Wat spijtig om te lezen dat je zoveel last van vertraging hebt gehad Lex. Ik hoop niet dat je dit heel vaak overkomt. Je kan altijd (proberen te) claimen. Waarom heb je met twee verschillende kaartjes gereisd?
Reputatie 6
Badge
Bij ICD heb je vanaf 30 minuten recht op 100 pct teruggave. Bij 'normale' verbindingen vanaf 60 minuten. Als je een kaartje naar Den Bosch hebt, wordt van die (hele) rit uitgegaan. Effectief krijg je dan gewoon ook 100 pct terug, als de reisplanner deze route aangeeft.
Klaas-Jan NS schreef:

Wat spijtig om te lezen dat je zoveel last van vertraging hebt gehad Lex. Ik hoop niet dat je dit heel vaak overkomt. Je kan altijd (proberen te) claimen. Waarom heb je met twee verschillende kaartjes gereisd?

Beste Klaas Jan, ik heb het helaas verkeerd omschreven, excuus. Ik heb een kaartje gekocht op Rotterdam CS voor de richting 's-Hertogenbosch. Hier heb ik de Intercity Direct gepakt richting Breda. Voor Breda hebben we een half uur stil gestaan vanwege een defecte trein, waar we vervolgens teruggegaan zijn naar Breda Prinsenbeek. Vanaf Breda Prinsenbeek konden we wel naar Breda, hier heb ik vervolgens nog 20 minuten staan wachten op de Intercity richting 's-Hertogenbosch. Waardoor de totale vertraging op een ruim uur uitkwam.

Reageer