beantwoord

Thalys missen door vertraagde binnenlandse trein

• 11 januari 2016
  • 29 reacties
  • 3970 Bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Dat is geen goede vergelijking.

NS International verkoopt ook tickets naar Londen bv en als je die aansluiting mist doordat de Thalys forse vertraging heeft krijg je ook vergoeding.

Bovendien is NS International ook een ander bedrijf dan NS en heeft op zich niets met NS te maken.
Reputatie 7
Badge +3
Als een reisbureau of een vliegmaatschappij mij een vlucht met overstap verkoopt, dan zullen zij toch echt voor een oplossing zorgen wanneer ik bij vertraging van mijn eerste vlucht de tweede vlucht mis. Of die tweede vlucht door dezelfde of een andere maatschappij wordt verzorgd is daarbij niet relevant.
O ja, probeer dat maar eens bij vliegtickets.nl. of zo. Iets met van een koude kermis thuiskomen.
Reputatie 7
Badge +3
NS International verkoopt ook tickets naar Londen bv en als je die aansluiting mist doordat de Thalys forse vertraging heeft krijg je ook vergoeding.
Er is een verschil tussen coulance/service en ergens juridisch recht op hebben.

Luchtvaartmaatschappijen uit dezelfde alliantie boeken je in het algemeen ook gratis om bij vertragingen (je krijgt echter geen vergoeding) maar andere maatschappijen stellen zich vaak keihard op.
O ja, probeer dat maar eens bij vliegtickets.nl. of zo. Iets met van een koude kermis thuiskomen.

Het verkrijgen van de geldsom waar je volgens Europese regelgeving bij voldoende vertraging recht op hebt kan inderdaad enige moeite kosten (de aangesproken partijen reageren dan vaak op dezelfde krampachtige wijze als NS wanneer je over artikel 6.1 begint), maar het direct verkrijgen van een alternatieve vlucht wanneer je je op het vliegveld meldt bij de maatschappij die jou (al dan niet via een reisbureau) deze combinatie van vluchten verkocht heeft is geen enkel probleem.

Reageer