beantwoord

tijden staan fout door systeem

• 6 juni 2019
  • 6 reacties
  • 154 Bekeken

Ik ben mijn claims aan het nakijken en nu blijken er bij 3 claims de vertrektijd 2 uur later te zijn dan ik heb ingevuld bij de eerste dacht ik nog aan een typfout maar vandaag echt alles 3 keer gecheckt en nog wordt er automatisch 2 uur bij op geteld. Nu zullen waarschijnlijk de claims worden afgewezen . Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Denice NS 6 juni 2019, 18:07

Ik heb van een collega begrepen dat het probleem bekend is en de claims automatisch gecorrigeerd zouden moeten worden. Mocht je toch een afwijzing krijgen dan kan je daar op reageren zodat je claim opnieuw in behandeling genomen kan worden 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Peter91,

Vervelend! Kan het zijn dat jouw laptop in een andere tijdzone staat ingesteld?
Hij staat op gmt+1 zomertijd /gmt +2 ik gebruik een tijdje mijn ns en ook op dit apparaat
Badge +3
Ik denk dat claims vanuit Mijn NS in standaard UTC/GMT verwerkt worden, en je browser bij het inzien ervan daar dus 1 uur (zomertijd 2 uur) bij optelt. Ik zou me er niet druk over maken, en de beoordeling afwachten.
Badge +3
Ik zie dat het claimoverzicht in Mijn NS inmiddels is gemigreerd naar de nieuwe omgeving en ik stel vast dat ook bij mij bij de claims een vertrektijd staat die twee uur later is dan de werkelijke vertrektijd. Het lijkt me dus een fout in Mijn NS die moet worden doorgegeven aan de ontwikkelaars.
Ik heb van een collega begrepen dat het probleem bekend is en de claims automatisch gecorrigeerd zouden moeten worden. Mocht je toch een afwijzing krijgen dan kan je daar op reageren zodat je claim opnieuw in behandeling genomen kan worden 🙂
Badge +3
Ik zou zeggen zet je systeem eens op een andere tijdzone en kijk of de tijden van de claims dan mee wijzigen. Bij de reisplanner is dit in ieder geval wél het geval, en is al een leuk topic over van @Henk_NL "Gaat de IC Maastricht - Amsterdam van 3:45 nu wel of niet" en zo. 😂

De webserver geeft een UTC of 1234Z tijd mee op de webpagina en jouw browser maakt er dan gewoon netjes 14:34 van (lokale tijd). Het is puur cosmetisch dus, maar technisch erg wenselijk om daar geen tijdzone op toe te passen. Vooral mobiele apparaten zoals laptops/tablets/telefoons hebben daar last van (waar ben ik en hoe laat is het hier t.o.v. UTC/GMT?).

Bij het gebruiken van de tijd zoals een tekstveldje heb je dan wel een probleem met claims die een tijdzone (of overgang winter/zomertijd) overstijgen. Liever alles in UTC/GMT dus, want dan klopt het altijd!

Tegen een browser kan je dan redelijk eenvoudig zeggen dat het omgerekend moet worden naar het juiste tijdstip op dat moment/die datum, of juist gezien moet worden als absolute tijd.

Klinkt ingewikkeld, maar is redelijk simpel voor een server en/of browser.

Reageer