beantwoord

Toelaatbaarheid hogere prijzen bij noodgedwongen omreizen

• 5 juni 2019
  • 3 reacties
  • 269 Bekeken

een uur geleden eennkaartje moeten kopen die normaal 26,50 kost. Mdv storingen in t hele land door de storm van afgelopen nacht ben ik noodgedwongen om te moeten reizen.
daarmee rekent de ns schijnbaar ook ong 2 EUR extra omdat je hoe frustrerend ook extra km’s en tijd moet maken om uiteindelijk op bestemming aan te komen. Ik vind dit niet toelaatbaar.

stormschade is wellicht overmacht maar dit risico hoort bij ns te blijven qua kosten en niet bij de reiziger....
icon

Beste antwoord door Momo 5 juni 2019, 10:33

Wanneer je gewoon incheckt op je begin station en uitcheckt op je bestemming moet je gewoon het tarief betalen wat daarvoor. Wanneer je bij de extra overstappen wel gaat uit en weer in checken kan het inderdaad zijn dat er meer wordt afgeschreven van je OV-chipkaart saldo. Bij sommige stations waar je gesloten poortjes tegenkomt om naar een ander perron te gaan ontkom je er niet altijd aan om uit en in te checken maar dat extra betaalde bedrag kun je als het goed weer terug vragen. Naast natuurlijk de GTBV wanneer je tenminste 30 minuten vertraging heb door dit omreizen.
Bekijk origineel

3 reacties

Zolang je een officleel omreis-advies uit de reisplanner volgt zouden er volgens mij geen extra kosten in rekening gebracht moeten worden (tenzij je gebruik maakt van de ICD op het traject Schiphol-Rotterdam of vv). Wel kun je kijken hoe lang je extra onderweg bent geweest en of je misschien gebruik kunt maken van de Geld terug bij Vertraging regeling.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer je gewoon incheckt op je begin station en uitcheckt op je bestemming moet je gewoon het tarief betalen wat daarvoor. Wanneer je bij de extra overstappen wel gaat uit en weer in checken kan het inderdaad zijn dat er meer wordt afgeschreven van je OV-chipkaart saldo. Bij sommige stations waar je gesloten poortjes tegenkomt om naar een ander perron te gaan ontkom je er niet altijd aan om uit en in te checken maar dat extra betaalde bedrag kun je als het goed weer terug vragen. Naast natuurlijk de GTBV wanneer je tenminste 30 minuten vertraging heb door dit omreizen.
Welkom bij de Community, Sildeijselectrictattooing.

Ik begrijp dat je meer kosten hebt gemaakt omdat je hebt moeten omreizen? Wat tridek_ok aangeeft klopt inderdaad. Als dit omreisadvies is opgenomen in de Reisplanner zou er geen sprake mogen zijn van extra kosten. Een ticket kopen van A naar B (of inchecken op A en uitchecken op B ) is dan voldoende. Het indienen van een claim voor Geld Terug bij Vertraging is inderdaad een mogelijkheid. Mocht deze worden afgewezen of het uit te keren bedrag te laag zijn kan je reageren op de e-mail die je van ons ontvangt en je rit verder toelichten. Je claim zal dan opnieuw worden beoordeeld.

Reageer