toelichting bij claim

• 26 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Recent heb ik een claim ingediend en wilde er een toelichting bij geven. Jammer genoeg was hier geen gelegenheid toe. Het ging om een reis van Breda (met de bus) naar Eindhoven en vandaar uit naar Maastricht. In Eindhoven kregen we pas te zien/horen, dat de trein niet verder ging dan Sittard. Daar zou iedereen over dienen te stappen in een stoptrein. Het kleine treintje, bestaand uit drie delen, kon onmogelijk het aantal mensen herbergen, dus moest een gedeelte van de passagiers een half uur wachten op de volgende. Aangezien we ergens op tijd moesten zijn, waren we genoodzaakt om een familielid te laten komen vanuit Maastricht om ons op te halen.

4 reacties

Als je met een chipkaart hebt gereisd en niet uitgecheckt hebt te Maastricht, zal de claim automatisch worden afgewezen, omdat er geen geldige check uit is. Vervolgens kun je contact opnemen met de klantenservice in een poging alsnog gebruik te kunnen maken van de regeling Geld terug bij vertraging.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat het je blijkbaar noodzakelijk leek om iemand vanuit Maastricht naar Sittard te laten komen. Dat kost snel drie kwartier, terwijl de Sprinter 20 minuten over het stukje doet. Dat was dus veel sneller geweest.
TS had nog een half uur moeten wachten op de volgende Sprinter omdat de eerste helemaal afgeladen was, dan duurt het wel langer dan 45 min.
30 minuten wachten plus 20 minuten reistijd is 50 minuten. Dan stond ze in Maastricht... Dat is sneller dan je met de auto op en neer kunt.
Als je met een chipkaart hebt gereisd en niet uitgecheckt hebt te Maastricht, zal de claim automatisch worden afgewezen, omdat er geen geldige check uit is. Vervolgens kun je contact opnemen met de klantenservice in een poging alsnog gebruik te kunnen maken van de regeling Geld terug bij vertraging.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat het je blijkbaar noodzakelijk leek om iemand vanuit Maastricht naar Sittard te laten komen. Dat kost snel drie kwartier, terwijl de Sprinter 20 minuten over het stukje doet. Dat was dus veel sneller geweest.

Bedankt voor je reactie. Vwb mijn keuze: er waren zoveel reizigers dat de mogelijkheid bestond dat we ook niet in de volgende stoptrein zouden passen, dus kozen we voor deze optie, mede omdat we mijn moeilijk ter been zijnde moeder bij ons hadden.

Reageer