Toelichting Claim: 41074097

• 12 januari 2016
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Beste medewerk(st)er van NS,

Vanmorgen ben ik om 6:35 vertrokken vanuit Amersfoort Vathorst richting Hoofddorp om, na een overstap in Weesp, om 7:56 aan te komen in Nieuw-Vennep. Helaas kregen we bij Schiphol te horen dat Hoofddorp de eindbestemming zou zijn van de sprinter naar Leiden, omdat er een aanrijding met een persoon was ter hoogte van Nieuw-Vennep.

Te Hoofddorp werd omgeroepen dat de verwachting was dat er pas na half 10 weer treinverkeer mogelijk was tussen Hoofddorp en Leiden. Dit is meer dan 60 minuten vertraging. Daarop heb ik besloten rechtsomkeert te maken en ben met de sprinter van 8:24 zonder verdere vertraging huiswaarts gekeerd.

Derhalve heb ik mijn reis dus niet afgemaakt en deze toelichting werpt hopelijk extra licht op de reis waarop de claim is ingediend.

Vertrouwende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik in afwachting van uw behandeling.

Bij voorbaat dank,

R. Langendam

1 reactie

Hoi R. Langendam, en welkom op het forum.

Je bent om 08.22 uitgecheckt, terwijl je om 07.52 aan zou komen in Hoofddorp. Dat is een vertraging van een half uur. Je claimt echter voor een uur.

Ik begrijp nu dat je naar Nieuw Vennep moest. Als je geplande eindbestemming afwijkt van je reistransacties, kun je de claim beter via een formulier met begeleidend schrijven indienen. Jouw claim wordt dan beoordeeld door een medewerker, en niet door de computer. Er kan dan rekening worden gehouden met bijzondere omstandigheden.

Je bent in het bezit van een Altijd Vrij abonnement, hetgeen betekent dat je al hebt betaald voor jouw reis (afgekocht reisproduct). Gelet op de problemen van vandaag en de prognose, heb ik jouw claim nu voorzien van begeleidende informatie, zodat hiermee rekening wordt gehouden.

Ik wil je echter vragen in het vervolg bij ingediende claims eerst te wachten op een reactie van NS.

Reageer