beantwoord

Toeslag terugkrijgen?

• 13 juni 2020
  • 5 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 7

Ik heb gisteren gereisd met IC Brussel van Amsterdam naar Etten-Leur (met in Breda goede overstap). Toeslag betaald op de HSL. Met ruime vertraging in Breda aangekomen, waardoor aansluiting net was vertrokken. Nu vraag ik wel Geld terug bij Vertraging aan, maar kan je dan ook de toeslag retour krijgen aangezien dit m.i. nu ook zinloos betaald is. Voor een keertje niet erg, maar inmiddels al twee keer gebeurd. Gisteravond reed de IC Brussel zonder enige mededeling opeens via Dordrecht. Later hoorde ik dat er een defecte trein op de HSL stond. Eerder deze week ging het ook al een keer in slaktempo richting Breda.

Het valt gelijk op dat er de afgelopen week weer regelmatig defecte treinen en wisselstoringen zijn. Vanochtend op teletekst ook weer meerdere storingen. Tijdens de beperkte dienstregeling was dit vrijwel afwezig. Het spoor is denk ik gewoon veel te vol, lees: te weinig spoor en teveel treinen.

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 juni 2020, 12:26

Ja, volgens artikel 5 van de Voorwaarden Geld Terug bij Vertraging voor de Intercity direct hebt u bij vertraging ook recht op terugbetaling van de volledige toeslag. U kunt dit formulier gebruiken voor het indienen van de claim.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Er zijn gisteren inderdaad IC direct treinen omgereden via Dordrecht, en andere reizigers zijn via Delft - Den Haag - Leiden gegaan, terwijl ze toeslag geladen hadden.

Als je dat bij de toeslagzuil gedaan hebt, dan kan je de toeslag ook zelf weer verwijderen binnen een uur (op hetzelfde station uiteraard). Zit je al in een omgeleide trein dan uiteraard via GTbV.

Reputatie 7
Badge +1

@bahnrider De reis was van Amsterdam naar Etten-Leur, beide plaatsen liggen in Nederland. Waarom zou je een internationaal ticket hebben of reizen via Roosendaal wat niet toegestaan is? De NMBS lijn Roosendaal - Puurs heeft hier ook niets mee te maken, aangezien je niet van deze lijn gebruik maakt. 

Reputatie 5
Badge

Bij INTernational tickets is er GEEN toeslag HSL vereist, bovendien ALS die wordt gevraagd voor binnenl. tickets/domestic geldt het enkel voor het echte HS-stukje van R´dam tot S´hol.

Als je goed kijkt op je ticket staat er zelfs ergens dat die toeslag inclusief is, dat staat er zelfs als het ticket totaal niet de HSL betreft.

Als je niet opziet tegen langer reistijd kan je via de oude route R´daal gaan, dan geldt NMBS=veel lager tot daar maar moet je een apart NS-stukje betalen tot Etten.

Reputatie 7

Dankjewel @Tochjo 

Ik ga ermee aan de slag.

Badge +3

Ja, volgens artikel 5 van de Voorwaarden Geld Terug bij Vertraging voor de Intercity direct hebt u bij vertraging ook recht op terugbetaling van de volledige toeslag. U kunt dit formulier gebruiken voor het indienen van de claim.

Reageer