beantwoord

Trein reed niet en de volgende dag moeten betalen voor de reis

• 15 december 2017
  • 8 reacties
  • 288 Bekeken

Op 10 december ging ik om 17.30 met de trein vanuit Best naar Den Haag centraal. In Tilburg moet ik overstappen. Helaas tot mijn grote verbazing (niks in de ns app of website) reed de trein vanuit Tilburg maar tot Breda (normaal rijdt deze tot aan Den Haag centraal). Ik ben naar Breda gegaan om te kijken of er iets geregeld was om naar Den Haag te reizen, maar helaas helemaal niks en ook geen omroep hoe je in naar Den Haag kon. Gelukkig kon ik wel terug naar Best en had ik de volgende dag (maandag) vrij. Maandag 11 december ben ik wel in Den Haag aangekomen. Mijn vraag is, kan ik nu ook geld terug vragen aangezien ik eigenlijk langer dan 30 minuten vertraging had (hele avond), omdat de trein helemaal niet reed en dit niet vermeld was? Ik heb namelijk een studenten weekend ov en dus moest ik wel gewoon voor de maandag betalen, terwijl ik eigenlijk zondag gratis kon. Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 15 december 2017, 21:04

Hallo IrissL en welkom op het NS Forum,

Erg spijtig dat je deze reis zondag niet kon maken. Was er geen personeel op het station aanwezig om je van informatie te voorzien? Ik wil je de volgende keer het advies geven om contact met onze klantenservice op te nemen. Volgens de voorwaarden kan je alleen een claim indienen als je daadwerkelijk de reis hebt gemaakt. Nu is er geen registratie van de reis en kan ons systeem de reis ook niet beoordelen. Ik moet je daar dus helaas in teleurstellen.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo IrissL en welkom op het NS Forum,

Erg spijtig dat je deze reis zondag niet kon maken. Was er geen personeel op het station aanwezig om je van informatie te voorzien? Ik wil je de volgende keer het advies geven om contact met onze klantenservice op te nemen. Volgens de voorwaarden kan je alleen een claim indienen als je daadwerkelijk de reis hebt gemaakt. Nu is er geen registratie van de reis en kan ons systeem de reis ook niet beoordelen. Ik moet je daar dus helaas in teleurstellen.
Dank u wel voor uw reactie. Er was helaas geen personeel. Ik heb me voor de zekerheid wel in -en uitgecheckt in Tilburg. Er kan dan toch nog wel nagekeken worden of de trein naar Den Haag centraal wel/niet gereden heeft? Als er geen treinen rijden naar den haag centraal dan kan ik toch niet de hele reis maken?
Reputatie 7
Hoelaat was je in Breda? Breda heeft namelijk sowieso een loket wat open is 's avonds en er lopen tot 23u servicemedewerkers rond, Veiligheid en Service is er de hele dag en nacht..
Ik denk dat mijn collega ervan uit ging dat er geen transacties gemaakt waren. Als die er wel zijn, kunnen we inderdaad controleren dat je de reis op zondag had willen maken. Ook gezien de situatie van die twee dagen lijkt het mij vrij reëel dat je de reis zondag niet hebt kunnen afmaken en maandag wel :)

Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en IBAN? Dan ga ik voor je kijken of we toch iets kunnen betekenen. Een privébericht kun je sturen door op mijn naam te klikken, en dan via de knop 'Stuur Bericht'.
Update: Ik heb nog geen privébericht ontvangen van IrissL. Heb je toevallig al via een ander kanaal contact op genomen? Zo niet, dan kun je me uiteraard alsnog een privébericht sturen 🙂
Terug kijkend op ov tijden.com was Den Haag bereikbaar met de sprinter naar Dordrecht en daar met de IC aar Den Haag Centraal. De IC trein naar Lelystad was toen ingekort tot Den Haag Centraal.
Bedankt voor het uitzoeken johabo2. Ik kan me voorstellen dat dit op het moment zelf niet voor iedereen duidelijk was.
Update: Ik heb helaas nog steeds een privébericht ontvangen van IrissL. Voor nu ga ik er van uit dat ze ofwel al contact heeft opgenomen via een ander kanaal, of geen hulp meer nodig heeft.

Mocht er nog wel hulp nodig zijn, kan dit het beste gezocht worden via 030-7515155, Twitter of Facebook.

Reageer