Maar toen we naar huis wilden reizen (van Utrecht CS naar Zoetermeer Oost) reden er helemaal geen treinen meer via/naar Gouda. Eerst advies gevraagd bij NS medewerker op het station. Zij gaf aan: reizen via Woerden + vervangend vervoer, maar dat zal echt heel lang gaan duren. Omdat ons dochtertje net 4 jaar is, hebben we toen de trein genomen naar Leiden Lammeschans. En zijn van daaruit met de bus (1 overstap) naar Zoetermeer Oost gereisd. Nu wil ik de kosten van de reis van Utrecht CS naar Leiden CS terug vragen aangezien er helemaal geen treinen meer reden naar/via Gouda. Wij zien hierdoor veel later thuis aangekomen (als we via Woerden en vervangend busvervoer hadden gereisd waarschijnlijk nog veel later, en dat werd echt te laat voor ons dochtertje).
Op het formulier om vergoeding aan te vragen (deze heb ik op advies aangevraagd nadat ik gebeld had naar NS) kan ik helemaal niet aangeven dat een trein niet reed en dat ik daarom een andere heb genomen. Hoe moet ik nu met reiskosten terug vragen? Op het formulier staat dat opmerkingen niet gelezen worden.
Beste antwoord door Inge NS
Welkom op het forum m1980!
Vervelend dat de terugreis met je gezin een stuk duurder is uitgevallen door de verstoring bij Gouda. Zoals Pe_pe al heeft aangegeven, is de 'Geld Terug bij Vertraging' regeling niet op jouw situatie van toepassing, omdat je van alternatief vervoer gebruik hebt gemaakt. Ik zou je daarom willen aanraden om schriftelijk een verzoek tot coulance in te dienen. Leg in je brief duidelijk het voorval uit en stuur - indien mogelijk - een uitdraai/bewijs van de gemaakte trein- en busreis mee ter staving van je verhaal. Wij beschikken namelijk niet over de reisgegevens van andere vervoerders. Je kunt een dergelijk verzoek richten aan: NS Klantenservice Postbus 2372 3500 GJ te Utrecht. Let wel: ik kan niet garanderen dat je in aanmerking komt voor coulance, maar niet geschoten is altijd mis.
P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel
Vervelend dat de terugreis met je gezin een stuk duurder is uitgevallen door de verstoring bij Gouda. Zoals Pe_pe al heeft aangegeven, is de 'Geld Terug bij Vertraging' regeling niet op jouw situatie van toepassing, omdat je van alternatief vervoer gebruik hebt gemaakt. Ik zou je daarom willen aanraden om schriftelijk een verzoek tot coulance in te dienen. Leg in je brief duidelijk het voorval uit en stuur - indien mogelijk - een uitdraai/bewijs van de gemaakte trein- en busreis mee ter staving van je verhaal. Wij beschikken namelijk niet over de reisgegevens van andere vervoerders. Je kunt een dergelijk verzoek richten aan: NS Klantenservice Postbus 2372 3500 GJ te Utrecht. Let wel: ik kan niet garanderen dat je in aanmerking komt voor coulance, maar niet geschoten is altijd mis.
P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.