beantwoord

trein stopt niet Beilen 2018-02-22-05:34 GTBV?

  • 27 February 2018
  • 2 reacties
  • 144 Bekeken

De intercity vanuit Groningen richting Rotterdam van donderdag 22-02-2018 die om 05:37 hoort te stoppen op het station te Beilen reed hier met hoge snelheid door.
Kon daarom wachten op de volgende trein. Balen op dit tijdstip! Hierdoor een half uur vertraging opgelopen. (Met mij trouwens nog ca 20 reizigers die stonden te wachten; en overigens ook de reizigers die hier normaal gesproken uitstappen hebben een probleem gehad - er stappen hier 's-ochtends mensen uit die o.a. werken bij domo en het distributiecentrum van jumbo )
Anyway. Ik probeer nu de vertraging te claimen, maar dat lukt niet omdat het systeem aangeeft dat er geen vertraging geregistreerd is voor deze rit.
Klopt dit wel: Je kan toch aanspraak maken op geld terug bij vertraging als de trein niet rijdt?
icon

Beste antwoord door Thom 27 February 2018, 14:46

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U heeft recht op Geld Terug Bij Vertraging. Als het niet lukt op de traditionele manier, kunt u het beste even contact opnemen met Klantenservice. 030 7515155. Vaak gaat Twitter sneller, overdag is het vaak druk. U belt tegen lokaal tarief.
Reputatie 7
Badge
De intercity vanuit Groningen richting Rotterdam van donderdag 22-02-2018 die om 05:37 hoort te stoppen op het station te Beilen reed hier met hoge snelheid door....
Anyway. Ik probeer nu de vertraging te claimen, maar dat lukt niet omdat het systeem aangeeft dat er geen vertraging geregistreerd is voor deze rit. Klopt dit wel: Je kan toch aanspraak maken op geld terug bij vertraging als de trein niet rijdt?

Uw redenering klopt, zoals Thom al aangeeft. Niet vertraging door vertrek maar door AFWIJKING van de dienstregeling is bepalend voor de vergoeding. En doorrijden is afwijking. Alleen - zoals u ontdekt - snapt de computer van NS dat niet, want in de dienstregeling staat "stop". https://www.ovtijden.com/arnu/rl/516/2018-02-22T05:37:00+0100 . Het wel of niet stoppen is OP DE DAG zelf te achterhalen door te kijken op www.treinposities.nl en dan het ritnummer of treinstelnummer invoeren (in uw geval: 516 resp. 4232). Dan zie je aan de GPS locatie en de snelheid of er wel of niet gestopt is. Maak daarvan een screenprint.
Nu bent u een week later, en is het handiger om getuigen te gaan zoeken, want NS zal niet in de archieven duiken om u te helpen geld terug te betalen. Op de afwijzing kunt u emailen of bellen, en dan de bewijzen doorgeven. Succes!

Reageer