Skip to main content

Wilde van Dordrecht naar Enschede gaan maar de trein viel uit in Amersfoort. Bij de infobalie werd mij verteld dat ik de blauwe trein moest nemen en via de app dit ticket kon reclameren. Echter geen idee hoe en kan het eigenlijk wel?

Hey kneh. Welkom bij de NS Community.

Wil je contact opnemen met onze klantenservice in dit geval? Daar kunnen we kijken wat er voor je mogelijk is. 

Het gebeurt toch best wel regelmatig dat een deel van een traject door werkzaamheden moet worden afgelegd met een andere vervoerder zoals GVB.

Waarom wordt het zo moeilijk gemaakt om voor deze gemaakte kosten restitutie te krijgen?

1 druk op de knop met het versturen van een download van het gedwongen alternatief zou toch voldoende moeten zijn ?

Als je om moet reizen met een andere vervoerder en dat is aangegeven door NS als alternatief bij werkzaamheden dan zou je helemaal geen extra kosten moeten maken, er zouden poortjes open moeten staan bij GVB zodat jij met een vervoersbewijs van NS kan reizen tijdens deze werkzaamheden.

ja klinkt aannemelijk maar op Amsterdam Centraal moet je toch echt eerst uitchecken bij NS en vervolgens verderop weer inchecken bij de GVB. Ook omgekeerd is dit zo . Vorige week een hele week.

ja klinkt aannemelijk maar op Amsterdam Centraal moet je toch echt eerst uitchecken bij NS en vervolgens verderop weer inchecken bij de GVB. Ook omgekeerd is dit zo . Vorige week een hele week.

Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit, maar er had ergens een mobiele incheckzuil van NS moeten staan waar je kon in en uitchecken wanneer je verder reisde met het alternatieve vervoer (net zoals bij busvervoer).

Ik vermoed dat die binnen de poortjes van GVB stonden?

In iedergeval, ze hadden er ergens moeten staan.

Ik weet dat het wel eens mis gaat bij dit soort dingen, maar als er een mobiele incheckzuil miste op Amsterdam Centraal dan hadden er veel meer meldingen moeten zijn...

Het gebeurt toch best wel regelmatig dat een deel van een traject door werkzaamheden moet worden afgelegd met een andere vervoerder zoals GVB.

Waarom wordt het zo moeilijk gemaakt om voor deze gemaakte kosten restitutie te krijgen?

1 druk op de knop met het versturen van een download van het gedwongen alternatief zou toch voldoende moeten zijn ?

Wat was jouw reisroute? En plan je jouw reis met in de NS planner alleen ‘trein’ aangevinkt?

Dat hoeft niet. De poortjes zouden open moeten staan, zowel bij de NS als bij GVB. Je hoeft dan helemaal niet in- en uit te checken. Soms staan een paar poortjes open en zijn de andere dicht. Vaak staan er dan medewerkers bij.

In de meeste gevallen valt het met extra kosten trouwens wel mee. Met de trein krijg je de omweg via Muiderpoort in rekening gebracht, terwijl je met de metro per kilometer de rechtstreekse route betaalt. 

Dat hoeft niet. De poortjes zouden open moeten staan, zowel bij de NS als bij GVB. Je hoeft dan helemaal niet in- en uit te checken. Soms staan een paar poortjes open en zijn de andere dicht. Vaak staan er dan medewerkers bij.

In de meeste gevallen valt het met extra kosten trouwens wel mee. Met de trein krijg je de omweg via Muiderpoort in rekening gebracht, terwijl je met de metro per kilometer de rechtstreekse route betaalt. 

Dat ligt nogal aan de reis die je neemt…

Als je niet meer verder reist me de trein zal het heus wel meevallen, ja.

Van Dordrecht naar Enschede kom je niet langs Amsterdam. Ik vermoed dat de 'blauwe trein' hier de trein van Zwolle naar Enschede betreft. De vraagsteller kan aantonen dat de wens was te reizen naar Enschede en hopelijk bij de klantenservice geld terugkrijgen.

De trein van Amersfoort naar Ede-Wageningen is ook blauw 😉 Al is via Arnhem en Deventer wel wat extra om t.o.v. via Zwolle.

NS poortjes hoeven niet open te staan (bijv. Amsterdam Centraal), maar één GVB poortje wel, met een NS zuil aan de ‘buitenkant’ zodat je kunt inchecken/overstappen op een ‘NS metro’ (gewoon lijn 52 of 54 dus).

De trein van Amersfoort naar Ede-Wageningen is ook blauw 😉 Al is via Arnhem en Deventer wel wat extra om t.o.v. via Zwolle.

Op de bewuste datum (jullie reageren op een vraag van 3 maanden geleden) regende het zo te zien defecte treinen, zowel op Amersfoort - Zwolle als Amersfoort - Enschede zijn meerdere keren defecte treinen gemeld geweest die dag, dat zou vreemde omreisadviezen kunnen verklaren.

Ik denk dat MarkOlofsen gewoon op onderwerp heeft gezocht en in dit topic een nieuwe vraag stelt.

Dat zal ongetwijfeld, maar vervolgens reageren enkelen hier alsnog op de opmerking van 3 maanden geleden.

inderdaad gereageerd op een oud topic maar de onduidelijkheid is hetzelfde.

Het kan inderdaad zijn dat er ergens een aparte zuil van de GVB staat op Centraal station, maar dan staat die op een plek waar ik niet langs loop. In ieder geval staat er geen zuil op de terugreis bij station Amstel waardoor het veroorzaakte ongemak toch blijft.

Ik gebruik trouwens alleen de NS reis app want ik reis alleen maar met de trein en indien de NS wat noodzakelijks te melden heeft volstaat deze app toch ?

Reageer