beantwoord

Trein van Deventer naar Den Bosch ging niet betder dan Oss.

• 4 juli 2017
  • 9 reacties
  • 154 Bekeken

Zijn in Osch p bus 305 gestapt en in Heesch overgestapt op bus 90 naar Den Bisch. Komen daar aan om 12.09 u, dus meer dan uur te laat. Plus extra buskosten. We hadden keuzedag en AH dagkaart. Krijgen we nu geld terug?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 4 juli 2017, 12:42

Welkom op het NS Serviceforum atowapaul. Wat spijtig om te lezen dat de reis niet verliep zoals gepland en gewenst. Wanneer je zelf kiest voor alternatief vervoer, bijvoorbeeld een lijnbus, dan zijn die kosten voor eigen rekening. Vertraging kun je alleen claimen wanneer er een check-in en check-uit geregistreerd staat, zodat we dit kunnen nagaan. Met de AH Dagkaart check je in en uit, dus in principe is een vergoeding mogelijk. Zoals gezegd, moeten de checkgegevens dan wel voor ons zichtbaar zijn. We kunnen alleen checks gemaakt bij NS inzien.
Bekijk origineel

9 reacties

Sorry voor tikfouten, bus trilt nogal
Reputatie 2
Als je op eigen gelegenheid met alternatief vervoer naar de volgende bestemming gaat is dat normaliter voor eigen kosten. En volgensmij kun je uberhaupt niks claimen in combinatie met een AH dagkaart.
Welkom op het NS Serviceforum atowapaul. Wat spijtig om te lezen dat de reis niet verliep zoals gepland en gewenst. Wanneer je zelf kiest voor alternatief vervoer, bijvoorbeeld een lijnbus, dan zijn die kosten voor eigen rekening. Vertraging kun je alleen claimen wanneer er een check-in en check-uit geregistreerd staat, zodat we dit kunnen nagaan. Met de AH Dagkaart check je in en uit, dus in principe is een vergoeding mogelijk. Zoals gezegd, moeten de checkgegevens dan wel voor ons zichtbaar zijn. We kunnen alleen checks gemaakt bij NS inzien.
Mijn neefje moest ook van Deventer naar Den Bosch, maar hij is via Amersfoort-Utrecht CS gegaan. Ik snap niet waarom u anders niet zo was gegaan. Dan waren er geen extra kosten met de bus geweest. Wel had u beter een andere route kunnen nemen. Tenzij als u dan echt in Oss wat te zoeken heeft.
Reputatie 2
Ik vermoed dat meneer al onderweg was tussen Deventer en Oss toen de aanrijding gebeurde, dan is er weinig keuze meer over!
Ik vermoed dat meneer al onderweg was tussen Deventer en Oss toen de aanrijding gebeurde, dan is er weinig keuze meer over!

*In Zutphen kon je ook via Apeldoorn naar Utrecht en Den Bosch komen.
* In Arnhem kun je ook via Utrecht naar Den Bosch komen of anders via Tiel en Geldermalsen.
* Via Noviomagus had dan anders via Venlo en Eindhoven gekunt misschien maar dat is anders een flinke omweg.
Ik heb afgelopen maanden drie keer gehad dat ik in een trein zat die op een stremming afreed, in geen van de gevallen werd het in de trein gemeld op een moment dat je nog een alternatieve treinroute kunt kiezen.
Dus zelfs als je weet dat er alternatieve reismogelijkheden zijn, je moet wel weten dat er een stremming is.
Reputatie 7
Badge +3
En zoals Coryza al aangaf, wanneer je al in een trein onderweg bent wanneer de verstoring begint dan dan heb je weinig keuze.
TS geeft aan om 12.09 meer dan uur te laat in Den Bosch aan te komen. Mogelijk had hij dan de trein die om 9.44 vertrok uit Deventer met aankomst 11.07 in Den Bosch of misschien zelfs nog een half uur eerder. Dan was hij al voorbij Zutphen en Arnhem op het moment van de melding.
Wat dan wel had gekund is weer terug naar Arnhem en dan via Utrecht, maar dan ben je ook zeker een uur langer onderweg. En dat was ook de vraag niet, de vraag is of TS nog geld kan terug vragen.
Reputatie 7
Badge +3
Er waren overigens binnen 40 minuten vervangende bussen van Kras Reizen.

Reageer